Gå til innhold

Strikke helseteppe

Cathie

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har strikket et sånnt baby helseteppe? Sånn som det er masse hull i! Noen som vet hvor jeg kan få oppskrift til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det er heklet jeg. Men det går sikkert an å strikke også. Hm, vet ikke helt hvor du finner oppskrift, men det er jo lov til å søke litt på nettet og evnt. besøke en garnbutikk? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er heklet jeg. Men det går sikkert an å strikke også. Hm, vet ikke helt hvor du finner oppskrift, men det er jo lov til å søke litt på nettet og evnt. besøke en garnbutikk? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkemamma

Jeg har strikka noe liknende. I ull, så det er mye varmere da. Strikka en prøvelapp og regna ut sånn ca. hvor mange masker jeg skulle ha på en meter. La opp og strikka i vei. Strikka bare rett hele veien, slik at det ble riller. Frem og tilbake... Det ble halvannen meter i bredden gitt. Litt regnefeil eller litt strikkefeil på prøveløppen...

Det er kjempevarmt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også strikkemamma

Jeg har strikket et par fine babytepper i mønster Havskumm. Masse huller, kjempelett og strikke. Jeg strikket det i babyull. Gå på ei garnforretning og spør etter mønster på babytepper. Du vil garantert finne mye fint. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt 1: tynt ullgarn, tykke pinner (5, 5 1/2)

alt 2: hullmønster (strikk er maske, strikk sammen de to neste, kast over slik at du lager en ny maske, strikk en maske. - kan varieres i det uendelige)

alt. 1 er enklest. da er det bare å strikke frem og tilbake til det er stort nok eller du er lei. er det veldig bredt, så lønner det seg å bruke rundpinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på med et teppe i merinoull. Det er de gode gamle typene, sånne koselige tepper du ser på bilder...hehe... Du får oppskrift og garn på Husfliden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt 1: tynt ullgarn, tykke pinner (5, 5 1/2)

alt 2: hullmønster (strikk er maske, strikk sammen de to neste, kast over slik at du lager en ny maske, strikk en maske. - kan varieres i det uendelige)

alt. 1 er enklest. da er det bare å strikke frem og tilbake til det er stort nok eller du er lei. er det veldig bredt, så lønner det seg å bruke rundpinne.

Ved alt 1, hvor mange masker ville du lagt opp da? Har begynt med 210, men er redd det blir for mye eller lite.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umulig å vite om 210 er nok uten å vite hva slags garn du bruker!

jeg bruker alltid å sette opp en ligning for å finne ut antall masker - men så jobber jeg som mattelærer for tida ;)

strikk en prøvelapp på 20 masker, fram og tilbake til du har noen cm. Mål hvor bred denne lappen er, så setter du inn i denne ligningen;

antall masker = ((20 x ønsket bredde)/bredde av prøvelapp)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...