professordatter Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har en 25% fast stilling i helse- og omsorgstjenesten, har ingen formell utdanning utover at jeg er student på fulltid. Nå har jeg oppdaget «drømmejobben» med samme stillingsprosent i en annen bransje, og vurderer sterkt å søke på denne. Har arbeidsgiver noe med at jeg søker ny jobb, hvordan gjør jeg dette i søknadsprosessen? Er det naturlig å skrive inn nåværende arbeidsplass, utelate arbeidsgiver som referanse og fortelle om dette i søknad/intervju? Hva hvis jeg eventuelt får jobben? Jeg har 1 måneds oppsigelsestid, ville det vært naturlig å si at jeg kan starte etter denne perioden? Jeg har jobbet mye frivillig, min nåværende jobb er den første jeg har fått betalt i. Har aldri byttet jobb før, setter pris på alle svar!
Lillemorbare Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Nei, du må ikke opplyse nåværende arbeidsgiver at du søker jobb. Da jeg byttet jobb, gjorde jeg det under raderen, la opp intervju til mine fridager osv. Det er naturlig å skrive inn nåværende arbeidsplass, og helt forståelig og vanlig å dermed ikke ha referanse fra denne jobben. Du opplyser om din oppsigelse tid, og at du kan eventuelt tiltre hos dem etter den datoen. Bare husk å sjekke hvordan oppsigelse regelen er hos deg, om det er fra måned til måned eller dato til dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå