Charmina Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Hei Skal ha selskap med 22 gutter og jenter i alderen 7 år. Noen som har gode forslag til inneleker som passer for barn i denne alderen? -Charmina
Gjest Tabby Skrevet 20. mai 2005 #2 Skrevet 20. mai 2005 Stolleken eller en variant av denne hvor det er om å gjøre å sette seg først ned på gulvet er visst populært. Flasketuten peker på er det mange som bruker i forbindelse med gaveutdelingen, da går det med litt tid også, kjekt det. Jeg hørte om noen som lagde spå til alle, da var det ren jentebursdag da. Men det var visst helt topp. Tror det er dette vi kommer til å gjøre til min datters 7 års bursdag som er på trappene. Det er i hvert fall dette som har gått igjen i hennes klasse.
Varja Skrevet 20. mai 2005 #3 Skrevet 20. mai 2005 Du kan lage noen fine papp-plater med spørsmål på. Type "Hvem er dette?" der klipper du ut endel bilder av (eller litt av et bilde av) personer barna antas å vite hvem er og limer dem opp. (F. eks Mette-Marit, eller Postman Pat eller noen andre som 7-åringer kjenner). Et ark med "Hva er dette?" et ark med gåter, en Kimslek og et ark med "Hvor lang er hyssingen, hvor mange erter i glasset etc". Du kan egentlig lage hva som helst og kombinere med praktiske aktiviteter. Noen kan gå ut på kjøkkene og svarer på "Hva er dette?" (Et barn får bind for øynene og får smake på noen forskjellige ting (ikke noe som smaker vondt eller ikke bør spises!!) og skal gjette hva det er.) Du behøver ikke gjenne posten rundt i stua, men barna kan sitte i grupper fordelt rundt og så går du rundt og bytter arkene med jevne mellomrom. Sånne bursdagsleker husker jeg var kjempestas da jeg var liten. Hender jeg lager noen til juleselskap eller andre familiesamenkomster der det kommer mange barn. Pleier å være veldig populært.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2005 #4 Skrevet 21. mai 2005 Du kan lage noen fine papp-plater med spørsmål på. Type "Hvem er dette?" der klipper du ut endel bilder av (eller litt av et bilde av) personer barna antas å vite hvem er og limer dem opp. (F. eks Mette-Marit' date=' eller Postman Pat eller noen andre som 7-åringer kjenner). Et ark med "Hva er dette?" et ark med gåter, en Kimslek og et ark med "Hvor lang er hyssingen, hvor mange erter i glasset etc". quote'] Hadde vært festlig å ha en lek med navn de ikke kjenner, gjerne rett før de hentes - og så si litt sånn oppgitt til det stolte opphav at poden deres må jo være tilbakestående, han vet jo hverken hvem Churchill eller Mata Hari er - gjerne litt hoderystende mens man sender megetsigende blikk i retning av de dumme barna... eh... Eller... Ihvertfall sånn "midt på natten-humor" fra meg da... Det er gøy... Herregud, nå må jeg legge meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå