LilleSol Skrevet 20. mai 2005 #1 Del Skrevet 20. mai 2005 Nå er det entreen sin tur, og den må virkelig gjøres noe med ! Den er sju meter lang, to og halv meter bred på det smaleste og fem på det bredeste. Har L-fasong, med inngangsdør på toppen av L-en. 6 dører inn i gangen, men ingen vinduer. Ca 260 cm høyt under taket. Stygg lys blåfarge der nå, med grusomt belegg på gulvet, samt stusselige digre brune heltredører i furu. Nå skal alt pusses opp, og jeg trenger tips! Ønsker meg en lys farge på veggene, har caffe latte i stua, men tror ikke jeg vil ha den i gangen. Tenker på skipsgulv eller skifer (laminat eller hva det heter) men trenger tips om hvilke farger som går best med disse! Kom igjen, gi meg tips ! Alt fra farge på vegg, tak, gulv, lister til interiør og stil! Klem fra LilleSol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 21. mai 2005 #2 Del Skrevet 21. mai 2005 Oi, litt av en gang:) Det første som slår meg at her må du invistere litt penger i skikkelig lys! Tror jeg ville valgt noen kule taklamper jevnt fordelt i hele gangen, men dimmere og mulighet til å slå av/på lys i bare deler av gangen. En kul veglampe ved hver dør kunne kanskje også vært noe? Dører og lister ville definitivt blitt malt hvitt. Litt mer usikker på veggene. Sannsynligvis ville jeg gått for en lys farge, men sannsynligvis ikke helhvitt. Synes det fort kan bli litt "dødt". Her må du tenke på om du vil ha en varm og lun gang eller en kjølig og frisk? Lysene du velger vil ha stor betydning for hvordan fargen vil oppleves, så jeg ville valgt belysning først og så prøvemalt aktuelle farger! Det blir fort dyrt hvis du ikke tester først og ender opp med å bli misfornøyd med resultatet! Jeg ville sannsynligvis gått for varme farger, og siden det høres ut som du er misforøyd med lyseblått (kald farge) bør du kanskje se på varme farger først? Tror ikke jeg vil anbefale lys toscana eller lignende farger, synes de lett blir matte og grå i sånne rom. Gulv ville jeg valgt parkett eller skipsgulv. I tillegg ville jeg valgt å legge gulvet diagonalt for å unngå "lang, trang gang" effekten. I selve vinkelen, der gangen er bredest, ville jeg kanskje vurdert en liten sittegruppe? Ser for meg en litt mørk og lett sofa og ev. en stol. Puh, var alt jeg kunne komme på nå Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 21. mai 2005 #3 Del Skrevet 21. mai 2005 Vi har akkurat pusset opp vår gang - langt mindre enn deres... Vår gang ble Antikk hvit med hvite karmer og lister. Alle kroker, hattehyller (2) og skohyller (2) er i svart så også et stort speil. Det ble lyst, men ikke for lyst pga møblene og vi er veldig fornøyd! I deres lange gang ville jeg sett etter spotter evt. downlights hvis mulig. Da kan du stille inn lys på bilder/malerier/kunst eller lignende. Markere det spesielle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 21. mai 2005 #4 Del Skrevet 21. mai 2005 Vi har også nylig pusset opp gangen vår. Vår gang er mindre enn deres, og rektanguler med seks dører. Har malt i en nydelig grønnfarge, en frisk lys farge som får meg i godt humør. Har latte på de andre rommene bortsett fra kjøkkenet og synes det er kjempefint med litt farge i gangen da. Listene har vi malt hvite, de var forsåvidt hvite fra før, men slitt og ujevnt. Kjøpte et stort speil på Ikea og hang på ene veggen, en liten kommode i bøkefiner med en pute på toppen til å sitte på, og spotter i taket. Er svært fornøyd, gangen er blitt så fin! Neste steg er å bytte ut dørhåndtakene på "inne"-dørene med noen rimelige i stål. Hadde jeg bare funnet noen som ikke var kjempedyre.... SYnes skipsgulv hørtes kjempefint ut, også skiferfliser er jo knallstilig. Men det blir vel to litt forskjellige ting eller? Når jeg tenker skipsgulv, blir det litt "varmere" og lunere, og kanskje en varm farge på veggene, blågrå, grønn eller noe. Skifer derimot assosierer jeg med litt mer hipt og moderne, med møbler i sort smijern, spotter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå