Gå til innhold

Problemer etter overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et stort problem. Som 16 åring ble jeg utsatt for seksuelle overgrep, psykisk og fysisk vold av han jeg var kjæreste med. Jeg er nå 19 år og har aldri vært i forhold eller vært intim med noen etter dette (har prøvd en gang men det endte i panikk og tårer). Nå «holder jeg på» med en jeg liker veldig godt. Men jeg har virkelig problemer med nærheten og det intime. Takler ikke at noen tar på huden som er under klærne, da kan jeg bare begynne å gråte og få helt panikk. Jeg føler meg så utrolig dum og mislykket og vet virkelig ikke hvordan jeg skal kunne klare å være i et forhold eller ha sex.  Sier han skal gi meg tid, men jeg tror virkelig ikke tid gjør det lettere..

Tips og råd tas imot med stort takk!

Anonymkode: 88b01...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må oppsøke psykolog og få snakket om det du har gått gjennom. Du får si til vennen din at dere må vente med sex til du er klar til det psykisk. Vet han at du har vært utsatt for overgrep? Kan være du bør fortelle han om det, hvis du føler du stoler på han. Dette er jo vanskelig for han, men kanskje bedre om han får grunnen til det. Da handler det jo ikke om han, men om det du har opplevd tidligere. Og du må ikke under noen omstendighet tvinge deg til å ha sex med han for å føye han eller late som. Det kan skade det enda mer. 

Anonymkode: d4013...872

Skrevet

Først og fremst må du informere han og forklare at dette er vanskelig og kommer til å ta tid. Deretter må dere sette opp noen retningslinjer, og du må begynne å eksponere deg. Det eneste som hjelper her er å sakte men sikkert eksponere seg for det som føles ubehagelig, og være åpen og ærlig med partneren sin. KOMMUNIKASJON med store bokstaver; gi han beskjed i forkant dersom du har en dårlig dag og lignende. La han få vite det når han gjør noe riktig, og ta hensyn til følelsene hans oppi det hele. Vil også sterkt anbefale deg å oppsøke psykolog.  Lykke til!

Anonymkode: 8ab84...aec

Skrevet

Tråden er ryddet for tilretteleggelse av brudd på norsk lov. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...