AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har kjøpt noen mikrofiber kluter jeg tenkte å bruke til å tørke støv og vaske. Hva gjør dere med klutene etter dere har brukt dem? Jeg vil helst ikke måtte sette på en vaskemaskin med 2-3 kluter hver gang jeg har vasket, men jeg vil ikke ha full oppblomstring av bakterier heller hvis de blir liggende. Bruker dere samme kluten flere ganger? Hva gjør dere i tilfelle med den mellom bruk? Anonymkode: abc34...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. oktober 2019 #2 Del Skrevet 6. oktober 2019 Vasker de sammen med truser, sokker, sengetøy, håndklær og annet på 70 gr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Del Skrevet 6. oktober 2019 Det er ikke voldsomt oppblomstring av bakterier på tørre, skitne kluter. Husk også at du ikke må bruke tøymykner på microfiberkluter, da ødelegger du dem. Anonymkode: 09f00...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Del Skrevet 6. oktober 2019 Bruker kluter bare én gang. Lar dem tørke først og lar dem ligge i en bøtte for seg selv. Samler enten opp og kjører en separat klutvask én gang i blant, eller lar det bare gå med en kokvask om jeg trenger kluter raskere. Tenker at på 95 grader spiller det liten rolle hva noe ha blitt brukt til. Anonymkode: eba8c...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jeg vasker bare 1 gang i uka (fellesvaskeri), så alt av kluter etc blir hengt til tørk og så lagt i kurven. Bruker som regel ikke rengjøringsklutene mer enn en gang, annet enn kjøkkenkluten som da byttes etter 1-2 dager. Anonymkode: f06bb...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. oktober 2019 #6 Del Skrevet 6. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke voldsomt oppblomstring av bakterier på tørre, skitne kluter. Husk også at du ikke må bruke tøymykner på microfiberkluter, da ødelegger du dem. Anonymkode: 09f00...d64 Har mikrofiberkluter jeg sikkert har hatt i 7-8 år Bruker skyllemiddel og de er like fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Del Skrevet 6. oktober 2019 Vi bruker kun mikrofiberkluter. Hvor lenge jeg bruker dem, avhenger av hva de brukes til. Vaske under toalettet – kastes rett til vask, f.eks. Vi har hatt en del av våre i flere år og vasker dem på 60 grader, med tøymykner. De er like fine. Anonymkode: 580b8...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Del Skrevet 6. oktober 2019 Bruker blå på kjøkkenet, gule til støvtørk og rosa er do-klut. Henger til tørk og vasker på 60-90grader sammen med håndklær. Bruker skyllemiddel. Kaster klutene når de blir stygge, særlig de rosa. Kjøper den billigste typen i Sverige siden jeg bor 15 min unna Anonymkode: 612c5...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Del Skrevet 6. oktober 2019 Vasker de når det er mange nok. en tørr klut som er brukt til å tørke støv med kan da brukes mange ganger før den trenger vask, Anonymkode: f5a88...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Del Skrevet 6. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt noen mikrofiber kluter jeg tenkte å bruke til å tørke støv og vaske. Hva gjør dere med klutene etter dere har brukt dem? Jeg vil helst ikke måtte sette på en vaskemaskin med 2-3 kluter hver gang jeg har vasket, men jeg vil ikke ha full oppblomstring av bakterier heller hvis de blir liggende. Bruker dere samme kluten flere ganger? Hva gjør dere i tilfelle med den mellom bruk? Anonymkode: abc34...4ac Jeg putter de i en pose og sparer til det er mange nok. Eller vasker sammen med håndkler som kan vaskes på 90 g Anonymkode: 8ffe6...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 6. oktober 2019 #11 Del Skrevet 6. oktober 2019 Kan mikrofiber vaskes på 90 grader? Tror fibrene kan smelte... De skal ihvertfall ikke vaskes sammen med andre klær, da fibrene tar til seg alt fra andre stoffer. Denne tar for seg behandling av mikrofiber ganske lettfattelig. Hopp til ca 1 minutt ut i filmen, så begynner hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå