Gå til innhold

Saksgang i barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har en frist på 3 mnd som kan økes til 6 mnd.

Men, kan denne økes ytterligere når det kommer en sakkyndig inn i bildet?

Anonymkode: cbb5d...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve undersøkelsesfasen skal være gjort innen 6 måneder. 

Men så kommer det jo an på hva den sakskyndige/barnevernet/tingretten kommer frem til. Om det skal settes inn tiltak e.l. 

Skrevet

6 måneder er makstid, men det spiller jo absolutt ingen rolle og betyr ingenting. De kan jo bare åpne ny sak når som helst, og fortsette... Har barnevernet bestilt sakkyndig rapport så er det på tide å flytte fra landet før det er for sent. Når barnevernet bestiller sakkyndig rapport så betyr det i de fleste tilfellene at de vil gå for omsorgsovertakelse.

Anonymkode: 76f65...b13

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 måneder er makstid, men det spiller jo absolutt ingen rolle og betyr ingenting. De kan jo bare åpne ny sak når som helst, og fortsette... Har barnevernet bestilt sakkyndig rapport så er det på tide å flytte fra landet før det er for sent. Når barnevernet bestiller sakkyndig rapport så betyr det i de fleste tilfellene at de vil gå for omsorgsovertakelse.

Har en god adv. Hun sier at den rapporten sikkert blir dårlig. Samtidig har jeg mange skriv fra bup, leger, spesialister, skoler osv som taler min sak.

Har samarbeidet med bv hele veien noe de sier skal komme meg til gode.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har en god adv. Hun sier at den rapporten sikkert blir dårlig. Samtidig har jeg mange skriv fra bup, leger, spesialister, skoler osv som taler min sak.

Har samarbeidet med bv hele veien noe de sier skal komme meg til gode.

Dine bevis blir fort fullstendig ignorert i Fylkesnemnda selv om de er fra de instansene du nevner. Spør deg selv: hvorfor fortsetter barnevernet å kjøre videre selv om du har alle de instansene talende din sak? Hva gjelder saken? Hva er "bekymringen"? 

• Liker 1
Skrevet

Bekymringen er på får. Jeg har fått foreldre ansvar han har samvær annenhver helg 3 timer og gang og ikke i hans hjem.

Skrevet

Ja, for barnevernet stjeler barn og derfor må man flytte fra landet før barnevernet kommer å kidnapper barnet. Norge stjeler barn så andre kan tjene økonomisk på det. Vi er er sykt, sykt land som ikke bryr oss om barnets beste, og er bare ute etter å ta alle de stakkars foreldrene som selvsagt ikke gjør noe galt. 

:sarkasme:

Anonymkode: d2b34...c1f

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for barnevernet stjeler barn og derfor må man flytte fra landet før barnevernet kommer å kidnapper barnet. Norge stjeler barn så andre kan tjene økonomisk på det. Vi er er sykt, sykt land som ikke bryr oss om barnets beste, og er bare ute etter å ta alle de stakkars foreldrene som selvsagt ikke gjør noe galt. 

:sarkasme:

Anonymkode: d2b34...c1f

Tydelig du ikke har vært i en sak. Det tærer på på 6 året.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bekymringen er på får. Jeg har fått foreldre ansvar han har samvær annenhver helg 3 timer og gang og ikke i hans hjem.

Men likevel vil de kjøre sak mot deg og bestille sakkyndig rapport om hvordan barnet fungerer med deg? Eller har jeg misforstått? 

Skrevet
På 7.10.2019 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Men likevel vil de kjøre sak mot deg og bestille sakkyndig rapport om hvordan barnet fungerer med deg? Eller har jeg misforstått? 

De vil nok bare være sikker på mor.

Anonymkode: 0c997...209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...