AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg skjønner ikke forskjell på feriepengegrunnlag og oppgavepliktig inntekt. Jeg prøver finne ut hva jeg tjener i året, siden jeg tar ekstravakter, men hva har jeg tjent hittil brutto? Det står ca. 30 000kr mer på oppgavepliktig inntekt enn på feriepengegrunnlag på hva jeg har tjent ''hittil i år''. Anonymkode: 9978f...d8a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke forskjell på feriepengegrunnlag og oppgavepliktig inntekt. Jeg prøver finne ut hva jeg tjener i året, siden jeg tar ekstravakter, men hva har jeg tjent hittil brutto? Det står ca. 30 000kr mer på oppgavepliktig inntekt enn på feriepengegrunnlag på hva jeg har tjent ''hittil i år''. Anonymkode: 9978f...d8a Oppgavepliktig inntekt er brutto inntekt. Man tjener ikke opp feriepenger på f. eks. overtid. Anonymkode: e4e2d...2d1
Mynlen Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oppgavepliktig inntekt er brutto inntekt. Man tjener ikke opp feriepenger på f. eks. overtid. Anonymkode: e4e2d...2d1 Jo, det gjør man, men man tjener ikke opp feriepenger på feriepenger. 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 Man tjener ikke opp feriepenger av utbetalte feriepenger. Men feriepengene inngår i brutto inntekt. Overtid inngår vanligvis i feriepengegrunnlaget da, men ikke alltid bonus. Kommer an på hva som er avtalt. Ift skattegrunnlag så inngår også fordeler av forsikringer/fri mobil etc. I oppgavepliktig inntekt inngår også evt skattefrie ytelser som diett og km-godtgjørelse. Anonymkode: cfe91...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå