Gå til innhold

Forslag til regelendring: tidsbegrensning for endring av (hoved-)innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en «trend» som går litt i bølger, men i den siste tiden virker det som om det har tatt seg litt opp igjen: noen brukere lager tråder, får noen få svar, for så å slette alt innhold i hovedinnlegget. I tillegg til å virke irriterende er det litt ødeleggende for aktiviteten på forumet, etter min mening. Ved enkelte anledninger (riktignok veldig lenge siden) har jeg sett brukere slette svært mye på denne måten. Greit nok at man kan få mulighet til å gjøre endringer i innleggene sine hvis man har skrevet feil eller noe, men utbredt sletting og redusert aktivitet kan umulig være intensjonen med denne redigeringsmuligheten? Jeg foreslår derfor at man legger inn en tidsbegrensning for endringer, f.eks at man ikke kan gjøre endringer etter en time, e.l. Er det noen muligheter for å vurdere dette? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Takk for innspill.

Alle innspill er velkomne, og vi skal ta en diskusjon rundt dette i moderatorteamet. :)

Anglofil (teamleder)

• Liker 1
Skrevet
På 6.10.2019 den 19.35, Ullvott skrev:

Det er en «trend» som går litt i bølger, men i den siste tiden virker det som om det har tatt seg litt opp igjen: noen brukere lager tråder, får noen få svar, for så å slette alt innhold i hovedinnlegget. I tillegg til å virke irriterende er det litt ødeleggende for aktiviteten på forumet, etter min mening. Ved enkelte anledninger (riktignok veldig lenge siden) har jeg sett brukere slette svært mye på denne måten. Greit nok at man kan få mulighet til å gjøre endringer i innleggene sine hvis man har skrevet feil eller noe, men utbredt sletting og redusert aktivitet kan umulig være intensjonen med denne redigeringsmuligheten? Jeg foreslår derfor at man legger inn en tidsbegrensning for endringer, f.eks at man ikke kan gjøre endringer etter en time, e.l. Er det noen muligheter for å vurdere dette? 

(kopierer HI i tilfelle det slettes :fnise:)

En god tanke, men det finnes gode grunner for å la være. 

Det er ikke uvanlig at HI oppdateres med tillegg på senere tidspunkt. Spesielt i sosial delen der det finnes tråder med regler/presiseringer eller oppsummeringer som oppdateres jevnlig. 

Det finnes også gode eksempler på at HI oppdateres i andre deler av forumet også. Som at par har skilt lag eller blitt sammen etter at tråden startet, som gjør problemstillingen i HI endret/utdatert. 

Jeg har også observert at for utlevere de opplysninger er fjernet i etterkant. Det bør være mulig, selv om man risikerer at dette gjenstår i sitater. 

Da er det bedre å sitere HI om dette ikke allerede er gjort av en annen bruker. Da kan ikke TS fjerne HI i sitert innlegg og tråden står fortsatt. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...