AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har utdannet meg til en jobb jeg allerede er møkkalei. Jeg gruer meg hver dag. Jeg synes det er ordentlig trist at jeg ikke finner glede i jobben lenger. Ser ofte på klokka, teller timer i løpet av arbeidsdagen. Det glimter jo til nå og da, men stort sett må jeg tvinge meg og klistre på meg et smil. Vet at alle har noe kjedelig på jobben sin men føler at det meste i min jobb ikke passer min personlighet og det er det jeg blir lei av. Jeg skal være en serviceperson i åtte timer daglig men ønsker å lukke døra å få jobbe i fred, arbeide konsentrert, fordype meg. Finnes det noen som har gått lei men funnet tilbake gnisten? Eller funnet noe annet og blomstret der? Vil gjerne høre hvordan andre har løst det. Anonymkode: 07bb5...946
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Omskolering er vel tingen for deg. Eller om du har mulighet til videreutdanning og evt. bedre stilling. Eller å søke en jobb du vil trives med. Anonymkode: 47362...d63 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 Finn deg en annen jobb. Når det er sagt, er det få jobber der man sitter alene bak lukket dør og får lov til å konsentrere seg og fordype seg. De fleste jobber krever overraskende mye samspill med andre mennesker og dertil avbrytelser. 😊 Anonymkode: b1b56...953
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Omskolering er vel tingen for deg. Eller om du har mulighet til videreutdanning og evt. bedre stilling. Eller å søke en jobb du vil trives med. Anonymkode: 47362...d63 Enig! I mellomtiden: husk at du jobber for å få lønn, og at du bare jobber 37,5 timer i uka. Helger og kvelder er til din disposisjon. Jobben gjør at du kan bruke penger på ting som gir deg glede, og betale regningene dine. Og selv den kjedeligste jobb er bedre å utføre bra enn dårlig, for ens egen stolthets og selvfølelses skyld. Om det så er en drittjobb, så skal den gjøres bra! Det var tankegangen som holdt meg flytende den gang jeg hadde en jobb jeg mislikte sterkt Anonymkode: d704a...a71 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Hvilken utdanning? Jeg har også valgt helt feil yrke og utdanning og piner meg gjennom jobb. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan og holder ut fordi jeg ser fremover og tenker på at det bare er midlertidig da jeg skal hive meg på studier neste år igjen. Anonymkode: 51291...cc9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 Kan du bruke utdannelsen til noe annet? Jeg hadde samme problem som deg og måtte skifte beite. Passer bedre til å sitte foran pc og fordype meg enn å smile til kunder hele dagen Anonymkode: 5840d...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå