Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min første mens kom etter tre måneder, og varte bare et par dager. Fra neste måned av kom det med full styrke, veldig mye kraftigere blødning enn før, men ingen smerter. Foreløpig uregelmessig, men det har bare gått et halvt år, så det går seg sikkert til. Hadde regelmessig syklus før, og en del smerter.  Vet ikke hva som er vanlig, men vil tro at det er vanlig at et eller annet er litt annerledes enn før barn.

Det er vanlig å bli kvitt menssmerter etter fødsel. Jeg slet veldig med det før, og tok det opp med legen min en gang for mange år siden, og da sa han at den eneste kuren for sterke menssmerter erå få barn. Har ikke hatt noe vondt etter at jeg fikk barn, så deilig ☺️

Anonymkode: e1dfa...7d3

Jeg var forberedt på at første mens skulle være en monstermens som «alle andre» forteller om. Men jeg har blødd mindre enn før graviditet, fått kortere og mer stabile sykluser (fra 30-34 dager til 29) og sluttet helt å spotte før mens. 

Anonymkode: ec05e...982

Annonse

Jeg fikk første mens 8uker etter fødsel selv med fullamming, ble skikkelig skuffa 😂 blødde nok som en vanlig mens når jeg ikke bruker prevensjon. Selvom jeg bruker cerazette nå. Fikk mensen på nytt igjen 2uker etter, samme opplegget, så vil si som før fødsel og graviditet både i mengde og varighet 😊

Blødningen var omtrent som før ved aller første mens, men mye mindre smerter (jeg har vært veldig plaget). Jeg hadde ustabil syklus i begynnelsen, og fikk mens rett etter eggløsning et par ganger. Da var blødningen mye svakere. Jeg fikk mensen uten å merke det, og blødde igjennom klærne for første gang i livet, fordi blødningen kom tidligere enn jeg forventet og uten smerte. Syklusen brukte rundt 5 mnd på å bli stabil igjen, det kom kanskje av at jeg ammet en del. 

Anonymkode: 050ef...a82

Menssmertene ble betraktelig redusert, det var utrolig deilig. Syklusene var litt lenger i starten, men ble snart samme lengde som de pleide å være. Mengden blod var som før.

Anonymkode: 12614...c84

Hadde tenkt å lage et innlegg om dette selv i dag😅 Jeg tror jeg har fått mensen tilbake, er ikke helt sikker🙈 Slutten å amme for 2 måneder siden. Har brukt minipillen siden 6 uker etter fødsel. Det begynte på fredag med spotting, noe murringer i magen men ikke smerter. Nå har det gått over til mørkt slim/koagulert blod. Det er for mye til å kun bruke truseinnlegg og for lite til å bruke rosa bind om det gir mening 😅 Jeg bruker minipiller og lurer på om dette faktisk er mens eller om det er spotting. Før graviditeten brukte jeg p-piller og fikk kun bortfallsblødning ved pause. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med minipillen - slutten aldri å blø. Så jeg er bekymret for at det er det som skjer nå. At jeg aldri kommer til å slutte å spotte. Er det noen som fikk bedre erfaring med minipillen etter fødsel? Eller burde jeg gå over til p-piller igjen? 

Vil helt unngå det da jeg fikk veldig mye bivirkninger av dem. 

Anonymkode: 3dda8...778

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...