Gå til innhold

Barnet sier han skal si til skolen at jeg slo han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var streng mot han ,men slo overhode ikke. Hva skjer om han sier jeg slo han? Blir barna hentet av barnevernet da??? 

Anonymkode: 83501...bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tomme trusler, han prøver å manipulere deg.

Anonymkode: d506c...4ed

• Liker 7
Skrevet

Oi. Jeg vil tro Bv blir kontaktet av skolen. Hvor gammel er barne ditt? Hva fikk han til å gå så langt til å si noe sånt??

• Liker 1
Skrevet

Min datter truet også med dette. Jeg forklarte hva som da komtil å skje og at det bare var å sette i gang. 

Var bare tomme trusler.

Anonymkode: f3226...019

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, Madde123 skrev:

Oi. Jeg vil tro Bv blir kontaktet av skolen. Hvor gammel er barne ditt? Hva fikk han til å gå så langt til å si noe sånt??

Seks år. Jeg vil ikke ha barnevernet hit:( Var ikke noe spesielt, jeg gikk bak han inn til badet og holdt han på ryggen.

Anonymkode: 83501...bf3

Skrevet

Hvis et barn sier til skolen at du slår han, så er de pliktige til å sende en bekymringsmelding til BV. 

BV vil da opprette en undersøkelsessak. De vil da snakke med skolen, dere foreldre og barnet. Så vil de finne ut at barnet løyv og saken vil bli henlagt. 

Du kan komme dette litt i forkjøp ved å snakke med skolen evt. helsesøster og spør hva de anbefaler dere å gjøre når barnet lyver. Bv er ikke ute etter å ta barnet. De er kun der for å se at barnet får dekket sine behov, både psykisk og fysisk.

Anonymkode: 01fa9...8aa

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er han? Med min i nedre barneskole ville jeg forklart ham hva skolen gjør når de får beskjed om at noen blir slått, at det er viktig å hjelpe og beskytte de barna som faktisk blir slått og at det er riktig å si fra for dem det gjelder. Men at å lyve om det kan føre til det samme for dere, men at når de oppdager at det ikle er sant, at det gjør at barna som trenger hjelp får mindre eller senere hjelp og at han kanskje ikke blir trodd en annen gang om noen har vært slemme.

Anonymkode: 26606...0b6

• Liker 12
Skrevet

OK. Forklar hva konsekvensene kan bli dersom han roper ulv.

OM han sier dette på skolen, så vil bv mest sannsynlig bli kontaktet, og det vil bli en etterforskning. 
Dersom dette skjer, vil sannheten komme fram. Enten via etterforskningen eller direkte ifra ditt barn. Når sønnen din skjønner hva som kan skje, forteller han sannheten.😊🌸

skjønner at det er skummelt.

• Liker 1
Skrevet

Fortsett å sette grenser du og gi beng i slike manipuleringsmetoder som fungerer altfor bra. La det få konsekvenser, og gjennomfør de. Vis at du er voksen! Ta ansvar og gjør han til en ordentlig mann!

• Liker 8
Skrevet

Alltid moro når folk sier A, men ikke B. Hvorfor var du streng med han? 

Sett deg ned og prat med han, og finn en løsning! La han lære seg konsekvenser av sine handlinger, men samtidig erkjenn følelsene han sitter med. 

Anonymkode: 6aab2...40e

Skrevet

Og hva så om barnevernet kommer og henter han og putter i fosterhjem? Hvem er det dette går ut over?

Anonymkode: 0af46...a0f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hva så om barnevernet kommer og henter han og putter i fosterhjem? Hvem er det dette går ut over?

Anonymkode: 0af46...a0f

Helgen er over, på tide å sette korken på vinflaska. 

Anonymkode: 10b7d...4b0

• Liker 11
Skrevet

Barnevernet kommer kanskje på ett hjemmebesøk men det er da ikke verdens undergang. Da ser de at du er en flink mamma som setter tydlige grenser,også henlegger de saken.

Anonymkode: 840a0...96a

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis et barn sier til skolen at du slår han, så er de pliktige til å sende en bekymringsmelding til BV. 

BV vil da opprette en undersøkelsessak. De vil da snakke med skolen, dere foreldre og barnet. Så vil de finne ut at barnet løyv og saken vil bli henlagt. 

Du kan komme dette litt i forkjøp ved å snakke med skolen evt. helsesøster og spør hva de anbefaler dere å gjøre når barnet lyver. Bv er ikke ute etter å ta barnet. De er kun der for å se at barnet får dekket sine behov, både psykisk og fysisk.

Anonymkode: 01fa9...8aa

Problemet er at når barnet senere vil si at han løy så er det ingen som lytter. Se f. eks. Shutakova-saken.

Anonymkode: c8086...5a7

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet kommer kanskje på ett hjemmebesøk men det er da ikke verdens undergang. Da ser de at du er en flink mamma som setter tydlige grenser,også henlegger de saken.

Anonymkode: 840a0...96a

Når bekymringsmeldingen gjelder vold så kan barnevernet fatte akuttvedtak uten noe hjemmebesøk. 
TS - fortell ditt barn at om han lyver om sånne ting i skolen så kan det hende at barnevernet henter han, og at han ikke kan komme hjem igjen og skal bo med andre.

Anonymkode: c8086...5a7

• Liker 3
Skrevet

Det kan dessverre å fatale følger. Ei venninne av søsteren min hadde en sønn som var forbannet på moren sin . Han sa på skolen at moren slo han og stengte han inne på rommet. 

Dette var løgn men barnevernet ble kontaktet. Han opprettet løgnen fordi han var forbannet på moren. Tror han gikk i 3 klasse da, Han ble tvangsfjernet og satt i fosterhjem og da innrømmet han at han løy. Men da ble han ikke trodd og han var fortvilet fordi han ville hjem til mamma. Så dette kan få store konsekvenser!

Anonymkode: dec59...2fb

• Liker 7
Skrevet

Det gjorde broren min og da kom barnevernet. Han brukte det som trusler for å lue morra min og han klarte det. Hun er tjeneren hans også etter fylte 18.

Anonymkode: a4d40...22f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjorde broren min og da kom barnevernet. Han brukte det som trusler for å lue morra min og han klarte det. Hun er tjeneren hans også etter fylte 18.

For et ekkelt, manipulerende menneske broren din er.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, feebee skrev:

For et ekkelt, manipulerende menneske broren din er.

Jess.

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan dessverre å fatale følger. Ei venninne av søsteren min hadde en sønn som var forbannet på moren sin . Han sa på skolen at moren slo han og stengte han inne på rommet. 

Dette var løgn men barnevernet ble kontaktet. Han opprettet løgnen fordi han var forbannet på moren. Tror han gikk i 3 klasse da, Han ble tvangsfjernet og satt i fosterhjem og da innrømmet han at han løy. Men da ble han ikke trodd og han var fortvilet fordi han ville hjem til mamma. Så dette kan få store konsekvenser!

Anonymkode: dec59...2fb

Så pass 😳 

Er det lenge siden dette skjedde? Hvordan har gutten det nå? Har han noe samvær med mor?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...