Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare fått dårligere og dårligere arbeidsmoral. Før jeg begynte å studere tenkte jeg at jeg ikke hadde hatt noe imot å gjøre omtrent en hvilken som helst jobb og alltid gjøre mitt beste. Etter å ha hatt to sommerjobber i helse- og omsorgssektoren holder jeg på å kaste opp bare ved tanken på å måtte jobbe i en slik jobb en sommer til. Jeg tenker helst seriøst at hvis jeg ikke finner en mer kontor-/sekretærbasert sommerjobb, så gidder jeg ikke å jobbe, for jeg orker ikke en slik sommer til. 

Jeg føler at jeg er blitt en skikkelig kvalm og ekkel person som ikke burde jobbe noe sted med disse holdningene her. Er det noen andre som har opplevd dette og som har klart å endre seg? 

Jeg vil bare legge til at jeg nok har fått mye mer respekt for de som faktisk jobber i disse yrkene, noe jeg også hadde før. Jeg ser absolutt ikke ned på de, men beundrer virkelig at de klarer en slik jobb og at flere holder ut i så mange år. 

Anonymkode: bd8b5...afe

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det nødvendigvis dårlige holdninger? Jeg leser det som at du har jobbet i yrker som ikke passer for deg, og det synes jeg er helt fair. 

Anonymkode: fa7cc...be6

• Liker 14
Skrevet

Du er jo fri til å velge å leve uten inntekt. 

Kan egentlig forstå deg. Det blir mye stress og kritikk, men ros det har folk nesten helt sluttet med.

Anonymkode: 08e25...55d

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det nødvendigvis dårlige holdninger? Jeg leser det som at du har jobbet i yrker som ikke passer for deg, og det synes jeg er helt fair. 

Anonymkode: fa7cc...be6

På en måte så har du jo rett, men samtidig føler jeg meg nesten litt nedlatende som tenker slik om andres arbeidsoppgaver og det er jo litt dårlige holdninger når jeg tenker at jeg ikke gidder å gjøre en jobb når jeg burde være glad bare for å ha fått meg en sommerjobb. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo fri til å velge å leve uten inntekt. 

Kan egentlig forstå deg. Det blir mye stress og kritikk, men ros det har folk nesten helt sluttet med.

Anonymkode: 08e25...55d

Jeg bør jo likevel prøve å jobbe slik at jeg har litt mer enn bare studielån å leve på. 

Det handler vel heller ikke om kritikk/ros, eller at det er mye stress. Jeg liker å stresse litt og å ha mye å gjøre. Det handler mer om at jeg ikke orker å tenke på selve arbeidsoppgavene. De er kjempekjedelige og jeg er drittlei av de. 

Skrevet

Jeg er enig med hun over at det høres heller ut som du har feil yrke.

Jeg har derimot gått fra veldig god til dårlig arbeidsmoral. Før kom jeg gjerne før tiden, jeg gjorde alt og litt til, jeg stilte opp, sa sjeldent nei og gjorde mitt beste. Nå gidder jeg ikke å stå opp og er på jobb alt fra 30 min til 1,5 time etter arbeidsdagen har startet, jeg gjør bare det jeg absolutt må, går hjem 2 time før dagen er over, sier aldri ja til overtid eller noe. Jeg kan både komme og gå som jeg vil fordi jeg har myyyye dødtid på jobb og ingen som følger med. 

Anonymkode: a19ea...21d

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med hun over at det høres heller ut som du har feil yrke.

Jeg har derimot gått fra veldig god til dårlig arbeidsmoral. Før kom jeg gjerne før tiden, jeg gjorde alt og litt til, jeg stilte opp, sa sjeldent nei og gjorde mitt beste. Nå gidder jeg ikke å stå opp og er på jobb alt fra 30 min til 1,5 time etter arbeidsdagen har startet, jeg gjør bare det jeg absolutt må, går hjem 2 time før dagen er over, sier aldri ja til overtid eller noe. Jeg kan både komme og gå som jeg vil fordi jeg har myyyye dødtid på jobb og ingen som følger med. 

Anonymkode: a19ea...21d

Jeg utdanner meg heldigvis til et helt annet yrke, så det blir forhåpentligvis bedre når jeg er ferdig utdannet. Jeg er fra et lite sted så det har vært litt vanskelig å finne relevante sommerjobber, og de som finnes virker det som om bare de med toppkarakterer får. 

Jeg er alltid ute i god tid, det har jeg alltid vært, og jeg er opptatt av å prøve å gjøre en god jobb utad. Likevel føler jeg at jeg utfører verdens kjedeligste drittjobb mens jeg holder på. 

Skrevet

Få deg en annen sommerjobb. Vekter er et fint studentjobb. De trenger fleksible folk som kan ta ledige vakter, så si det på intervju. Helg, kveld og natt får du også lest pensum mellom rundene du må ta. ;)

Anonymkode: 8b8c0...346

Skrevet

Lagerjobb er også helt greit, hyggelige kollegaer.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Få deg en annen sommerjobb. Vekter er et fint studentjobb. De trenger fleksible folk som kan ta ledige vakter, så si det på intervju. Helg, kveld og natt får du også lest pensum mellom rundene du må ta. ;)

Ja, det er det jeg gjerne vil prøve på. Problemet er at det ikke finnes så mange muligheter der jeg bor. 

Har faktisk sett på det med vekter da jeg har vakterfaring fra førstegangstjenesten også, men alle har krav om førerkort, noe jeg ikke har. 

Skrevet

Lagerjobb er også helt greit, hyggelige kollegaer.

Det er nok ikke noe for meg, da kan jeg like godt fortsette å jobbe i helsevesenet. Har også hatt veldig hyggelige kolleger der, så det er ikke det det står på. 

Skrevet

Hva er det du studerer? Kan du finne sommerjobb som er relevant for det du studerer?

• Liker 1
Skrevet

Jobb er ikke for alle. Det må man respektere.

Anonymkode: b45ac...3a5

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du studerer? Kan du finne sommerjobb som er relevant for det du studerer?

Jeg studerer juss. Har prøvd, men ikke lykkes hittil. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det å ha mat på bordet og tak over hodet heller ikke for alle. Det må man respektere. 

Anonymkode: d8d3a...0be

• Liker 4
Skrevet

Da er det å ha mat på bordet og tak over hodet heller ikke for alle. Det må man respektere. 

Det stemmer, det er mange som står uten dette i hverdagen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har da ingen relevans for det jeg skriver om?! 

Dette er bare tull. 

Skrevet

Dette er bare tull. 

Det går an å svare andre enn TS i tråden.

Skrevet

Det går an å svare andre enn TS i tråden.

Du svarer da ingen? Du bare kommer med en påstand uten relevans for temaet. Da kan du opprette din egen tråd. 

Skrevet

Dette er bare tull. 

Folk elsker å ødelegge andres tråder. Bare ikke bry deg TS.

Anonymkode: 16a98...836

• Liker 3
Skrevet

Utifra det jeg leser så virker sødet som du har hatt en jobb du ikke trivdes med i det hele tatt. En jobb du kanskje ikke følte mestring og glede over. Og det er helt innafor å kjenne på! Synes det er utrolig bra at du tør å si dette høyt. Mange har stått i jobber som er kjedelige og lite meningsfulle, og da mister en både energi, glede og arbeidslyst. 

Kanskje er du sliten også? At det har blitt for mye? Selvtillitten blir ikke på topp når en heller ikke trives  

Anonymkode: f6ba1...355

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...