Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kari N
Skrevet

Noen som har sett den? Kommer akkrat fra

kino nå, og er så lei meg! Siste Star Wars.... :(:grine:

Men synes de kunne ha gjort det enda tristere når jedi-ridderne ble slaktet og på slutten da Padmé døde. Det var jo trist, men jeg følte meg mye tristere enn stemingen og tempo i filmen.

Videoannonse
Annonse
Gjest seroxata
Skrevet

uh! jeg så den i går, ble positivt overrasket!! Kjempeflott!

Men hva f*** var det med oversettingen? Artoo??? Threepio??? :roll:

Men har ingenting å utsette på den, og den havner nok i dvdsamlingen min ja :sjarmor:

Gjest nattgjest
Skrevet

Har akkurat kommet hjem etter å ha sett den. Anbefales for det filmen er ment å være (underholdning). Absolutt den mørkeste som er laget. Jediene, unge som gamle, hugges ned for fote og alle blir forrådt av keiseren.

Jeg så SW 4 (altså første film) i 1980, så jeg har fulgt denne serien en stund.

Det skal lages en TV-serie basert på SW-universet. Tidsmessig skal den vist foregå i tiden etter episode 6.

Skrevet

Sambo likte den ikke noe særlig, men jeg syns den var helt grei. Nå skal det sies at jeg er ganske så betatt av Hayden Christensen da, så jeg kan ikke unngå å like den :tunge1:

Gjest Vanlig
Skrevet
uh! jeg så den i går, ble positivt overrasket!! Kjempeflott!

Men hva f*** var det med oversettingen? Artoo??? Threepio??? :roll:

Det er kjælenavnene deres. Søker du på nett så finner du mange som kaller dem nettopp dette. Det er sikkert Lukas som mener de får en større personlighet på denne måten.

Skrevet

Jeg også syns det er trist at det er "over". Kommer nok til å se den igjen (hjemme altså) - mange ganger, i likhet med de andre. Syns vi fikk svar på absolutt alt vi skulle. Til og med hvorfor D.V. er så høy...

Jeg syns musikken og stemningen når meldingen om å drepe jedi-ridderene ble sendt ut, var kjempetrist.

Det jeg syns var litt rart var hvordan Anakin gikk over til the dark side. Trodde det skulle handla litt mer om personligheten hans, makt osv. Litt rart at det var pga henne. Eller at det ble fokusert på.

Og så syns jeg slutten var litt dum. Der du får se glimt av hvor Lea og Luke havner, og så forsvinner bildet i en "ring" på lerretet før neste scene... Skulle sett Yoda i sumpen også da, hehe. Og det med R2 og C3PO - hvordan det har seg at de ikke vet noe om noen i ep 4 og utover... Litt billig?

Men jeg likte den kjempegodt! Gleder meg til å se den igjen. Det ville jo uansett bli rart med denne filmen "i mellom" - vi visste alt som skulle skje. Men likevel syns jeg de hadde gjort det kjempebra.

Skrevet

driver å laster den ned nå. Fila er på 1,6 gig så jeg regner med det er bra kvalitet da.

Skrevet

Hvordan er denne filmen å se når man ikke har sett de tidligere filmene? Noen venner skal på kino i morgen for å se den, kan jeg få litt ut av den selv om jeg ikke har no kjennskap til d fra før?

Gjest Kari N
Skrevet

Det er kjælenavnene deres. Søker du på nett så finner du mange som kaller dem nettopp dette. Det er sikkert Lukas som mener de får en større personlighet på denne måten.

Men det skrives jo R2 og 3PO dah.... var sikkert det hun mente. :wink:

Det skal lages en TV-serie basert på SW-universet. Tidsmessig skal den vist foregå i tiden etter episode 6.

Bra! Jeg var så skråsikker på at GL ville/skulle lage 7,8 og 9. Men skal ikke si nei takk til serie, så lenge kvaliteten blir bra.

Det jeg syns var litt rart var hvordan Anakin gikk over til the dark side. Trodde det skulle handla litt mer om personligheten hans, makt osv. Litt rart at det var pga henne. Eller at det ble fokusert på.

Ja, litt. Det jeg synes var rart var at det hele skjedde så fort. Ene sekundet var han i full fortvilelse når han innså hva han hadde gjort når han hadde drept mester Windu - og vips - "Si meg hvor mange barn skal jeg drepe idag mørke mester?"

Hadde vel vært mer troverdig om han først ble fordømt av jedirådet etter drapet + at de i tillegg fant ut det hemmelige forholdet. Altså ingen vei tilbake til jediridderene for Anakin, og så kanskje "jaktet" av jediene for å motta straff for drapet av mester Windu.

Forstår at de fokuserte mer på den "gode" begrunnelsen (redde Padmé fra døden)for mer makt enn bare for mere makt (ren egoisme). For det ligger jo så langt unna jeditenkning å hige etter makt for "egen ære". De måtte ha brukt mer tid på det da, tror jeg.

Og til karrie: Skal jeg være helt ærlig så tror jeg du vil få lite ut av det, uten å se de foregående filmene eller en viss minimumskunnskap til Star Wars historien.

Men nå skal jeg se Star Trek film på TV2!

Gjest seroxata
Skrevet

Jepp, jeg mente selvfølgelig hvordan navnet deres ble omskrevet... R2 og 3PO er mer det jeg synes passer, enn artoo og threepio...;D

Men ja, jeg sitter og vurderer om jeg skal ta en tur på kino igjen i nærmeste fremtid...

Gjest TomKrus
Skrevet

Men det skrives jo R2 og 3PO dah.... var sikkert det hun mente. :wink:

Leser du "star wars"-manus så vil du nok finne begge skrivemåtene. Mer kan dere se om dette her:

Artoo

See threepio

Skrevet

Gjespet litt jeg ... Ikke det beste jeg har sett.

Så den klokken 14 idag. Angrer! Var masse småttiser i salen som snakket i ett sett og lekte seg med laserpeker. :evil:

La merke til en ting i begynnelsen av filmen. Da sa Obi Wan noe sånt som "Ikke pirr ham, vi har en jobb å gjøre." Det burde kanskje vært tirr heller :roll:

Skrevet

Gjespet litt jeg ... Ikke det beste jeg har sett.

Så den klokken 14 idag. Angrer! Var masse småttiser i salen som snakket i ett sett og lekte seg med laserpeker. :evil:

La merke til en ting i begynnelsen av filmen. Da sa Obi Wan noe sånt som "Ikke pirr ham, vi har en jobb å gjøre." Det burde kanskje vært tirr heller :roll:

Oversetterne har ikke vært helt våkne nei.

Skrevet
englefjes skrev:  

Ja, litt. Det jeg synes var rart var at det hele skjedde så fort. Ene sekundet var han i full fortvilelse når han innså hva han hadde gjort når han hadde drept mester Windu - og vips - "Si meg hvor mange barn skal jeg drepe idag mørke mester?"  

Nei, det synes jeg ikke er så rart. De som har fulgt med har fått med seg at en Jedi ikke skal ha sterke følelser, som hat, kjærlighet osv. Det ene leder til det andre, og vips, Dark Side points gained. ;) I tidligere filmer ser du også hvordan Anakin bl.a. sier imot sin Mester pga Padmè pga følelsene han har for henne. Som Yoda sier det: Fear leads to hate, hate leads to anger, anger leads to suffering. ;) Dessuten blir bl.a. Luke fortalt i de første filmene at han må skjule følelsene sine, ellers kommer Keiseren til å bruke de mot ham, noe han gjorde mot Anakin i episode 3.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Kom til kinoen uten noen forventninger til filmen, så ble positivt overrasket :)

Filmen var heldigvis så dyster som forventet, og man fikk en fin avslutning av sirkelen. Synes det er en god forhistorie til de tre originale filmene, i motsetning til film nr 1 og nr 2...

Men synes ikke skuespillerprestasjonene var de mest imponerende, særlig ikke i den første scenen.

Wee, nå har jeg lyst å se de tre originale filmene igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...