AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Hvordan fant dere først ut at dere var gravide ? Når kom symptomene? Visste dere det før test? Utålmodig prøver som forsøker å få dagene til å gå 🤪 Anonymkode: 55fe0...8b2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har vært gravid en gang. Jeg var ekstremt trøtt, har aldri vært så trøtt og sliten i kroppen noen gang før. Hver morgen føltes ut som dagen etter en tung fjelltur. 😂 Det + stikking i underlivet var de første tegnene jeg merka. Det kom tidlig. Mindre enn en uke etter befruktning/ eggløsning. Fra uke 3 og 4 hadde jeg konstant stive brystvorter. Brystene ble hovne og tunge, men ikke ømme eller vonde. Jeg ble også lett svimmel og fra uke 5 hadde jeg vondt i korsryggen. Kunne ikke ligge flatt uten å ha puter under knærne. Spennende å vente. 🤗 Lykke til! Anonymkode: 5cbc1...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 - og ja: Merket det mer enn en uke før testen slo ut. Men visste det hele tiden! Anonymkode: 5cbc1...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært gravid en gang. Jeg var ekstremt trøtt, har aldri vært så trøtt og sliten i kroppen noen gang før. Hver morgen føltes ut som dagen etter en tung fjelltur. 😂 Det + stikking i underlivet var de første tegnene jeg merka. Det kom tidlig. Mindre enn en uke etter befruktning/ eggløsning. Fra uke 3 og 4 hadde jeg konstant stive brystvorter. Brystene ble hovne og tunge, men ikke ømme eller vonde. Jeg ble også lett svimmel og fra uke 5 hadde jeg vondt i korsryggen. Kunne ikke ligge flatt uten å ha puter under knærne. Spennende å vente. 🤗 Lykke til! Anonymkode: 5cbc1...1ce Tusen takk for at du deler 😍 Så spennende å høre fra noen som alt har vært gjennom dette , og rart hvordan en bare kan "vite" at det er noe på gang 😊 Her har jeg kjent meg veldig sliten den siste tiden, men det kan også komme at det er ekstremt travelt på jobb.. håpet er så stort, men er redd det blir mye ønsketenkning 🙈 så utrolig spent 🥰 Anonymkode: 55fe0...8b2
J1994 Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fant dere først ut at dere var gravide ? Når kom symptomene? Visste dere det før test? Utålmodig prøver som forsøker å få dagene til å gå 🤪 Anonymkode: 55fe0...8b2 Har vært gravid to ganger, men mistet begge gangene. Eneste symptomet jeg har hatt begge gangene er ømme bryst. I tillegg såg jeg det på grafen i FF at jeg var gravid sist 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg merket ingenting. Var litt ekstra trøtt/sliten, men trodde det var pga jobb. Hadde litt blødning også, så fant det først ut ved test, i uke 7-8...😆 Anonymkode: ce027...3db 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 Merket ikke så mye, annet enn svake murringer nede i magen. Det varte nesten fra EL til jeg testet positivt, og litt utover det også 😊 Jeg hadde også en følelse av at jeg var gravid. Testet negativt på dpo 9-10, men tenkte likevel at jeg var gravid. Positivt dpo 11. Intuisjon tror jeg. Anonymkode: ac728...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 6 minutter siden, J1994 skrev: Har vært gravid to ganger, men mistet begge gangene. Eneste symptomet jeg har hatt begge gangene er ømme bryst. I tillegg såg jeg det på grafen i FF at jeg var gravid sist Så trist at du har mistet to ganger, håper det lykkes neste gang, om dere fremdeles prøver. Alle gode ting er tre, sender deg en klem Har du merket de ømme brystene lenge før positiv test? Anonymkode: 55fe0...8b2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 2-3 uker så begynte jeg merke symptomer. Mer og mer kvalm, lukter ble veldig tydelige, veldig sensitiv for lukt og smak. etter 1 mnd klarte jeg ikke spise mat som jeg liker, alt smakte anderledes, vondt, var kvalm 24/7. Mensen ble borte, ingen eggløsning smerter heller. Anonymkode: 82de5...a17 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Skrevet 6. oktober 2019 Blir helt fasinert av denne kvinnekroppen vår jeg! 😍 tenk at alle kan ha så ulike symptomer på graviditet, fra og ikke merke noe til å øyeblikkelig blir rammet av kvalme og annet ubehag, og likevel huser en liten mageboer i 9 mnd 🥰 så spent på når det blir min tur 🥰 Anonymkode: 55fe0...8b2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Skrevet 6. oktober 2019 Fikk symptomer rundt uke 6. Merket det mest på appetitten. Jeg var på ferie, og jeg mistet totalt lysten på vin (som jeg som regel er veldig glad i). Den smakte bare rart i munnen. Hadde ikke lyst på noe god restaurantmat, egentlig bare brødskive eller toast med ost, kun det aller mest plaine. Brystene mine var ekstremt ømme, slik at det gjorde vondt når jeg våknet og hadde ligget på ryggen. Så kom trøttheten, jeg kunne sovne midt på ettermiddagen. Anonymkode: a3623...af6 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #12 Skrevet 6. oktober 2019 Var ekstremt trett! Selv om jeg sov godt og lenge om nettene så var jeg uutholdelig trett på dagtid. Ellers så merket jeg ikke noe før etter positiv test, da ble jeg momentant kvalm (selv om graviditeten va høyst ønsket og planlagt). Sikkert psykisk 😂 Anonymkode: ee7ff...2b7 1
MollyJones Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 Tre-fire dager før forventet mens blei jeg helt avsindig sulten på kvelden, men bare en dag. Ved første graviditet tenkte jeg ikke så mye over det (var på utdrikkningslag og stod på kjøkkenet og spiste pizza hele kvelden). Ved andre graviditet kom det samme - en kveld med helt vannvittig sultfølelse. Ble ikke mett. Og tre-fire dager etterpå - positiv test igjen! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 Merket symptomer ca 1 uke før test (tok den dagen jeg skulle få mensen). Var utrolig trøtt, svimmel, dårlig matlyst og syns det meste stinket. Og kaffe smakte gammelt askebeger (klaget på jobb at de måtte rense maskinen....) Lykke til ❤ Anonymkode: e6636...6fd 1
J1994 Skrevet 6. oktober 2019 #15 Skrevet 6. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så trist at du har mistet to ganger, håper det lykkes neste gang, om dere fremdeles prøver. Alle gode ting er tre, sender deg en klem Har du merket de ømme brystene lenge før positiv test? Anonymkode: 55fe0...8b2 Takk for det ❤ Ja, vi er fortsatt prøvere! Jeg har ikke tenkt å gi meg heller 💪 Når jeg ble gravid nå sist så var det fire dager før positiv test, og første gangen hugser jeg ikke 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #16 Skrevet 6. oktober 2019 Ble trøtt og mistet lyst på pepsi max 🙈 Ved sist positive test testet jeg positivt 8 dpo. Valgte å teste siden jeg fikk avsmak på pepsi max 6 dpo 😅 Anonymkode: c3067...756 1
Charminia Skrevet 6. oktober 2019 #17 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg brakk meg da jeg skulle ta opp etter hunden😅 Tok test to dager senere som viste «Gravid 1-2» 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #18 Skrevet 6. oktober 2019 Shortsen spjæret Anonymkode: abd74...a4e 1
kissi Skrevet 6. oktober 2019 #19 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg merket det tidlig, men hadde ingen symptomer. Jeg fikk bare plutselig en følelse som egentlig ikke kan beskrives, men jeg husker jeg gikk alene i sentrum, hadde kjøpt meg en kaffe, og så følte jeg plutselig at alt hadde falt på plass, en følelse av lykke som bredte seg ut i kroppen, at livet var så bra! Så tenkte jeg "Hmm, jeg tror jeg skal ta en test". Det gjorde jeg, og den var positiv! Høres kanskje søkt ut, men.... 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #20 Skrevet 6. oktober 2019 Første gang testet jeg tidlig (8 dager etter eggløsning), så da var en svak positiv test første tegn. Ellers hadde jeg mye murringer og menssmerter fra da jeg fikk positiv test, de kom tidligere og var sterkere enn vanlig. Puppene var akkurat som de pleier, litt ømme etter eggløsning, men ømmeheten forsvant helt i uka før mensen. Neste symptom var kvalme og oppkast i uke 6, fram til da følte jeg meg ikke gravid. Neste gang hadde jeg de samme mensmurringene fra ca. en uke etter eggløsning. Jeg mistenkte graviditet, men testet ikke før mensen uteble. Det gikk galt i uke 5. Ingen andre symptomer. Nå sist kjente jeg ingenting, og testet fordi mensen ikke kom. Jeg trodde ikke jeg var gravid fordi jeg forventet de menssmertene jeg har hatt tidligere. Kvalme, oppkast og utmattelse fra uke 6 var første symptomer. Anonymkode: 34a2d...0dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå