Gå til innhold

Erfaringer med å bo i Tromsø eller Narvik

Anbefalte innlegg

Gjest SansaSt
Skrevet

Tenker å kjøpe hus i Tromsø eller Narvik. Akkurat nå bor jeg på et lite sted midt i mellom, og har ikke bodd i noen av byene før (kun vært på besøk). Lurer på hvilke erfaringer andre har med å bo i disse byene? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva du ønsker å leve av, og hvordan du ønsker å leve. Den største forskjellen mellom Narvik og Tromsø er jo prisen på boliger. Nå vet jeg ikke hva du har i budsjett, men for de fleste i Tromsø er den månedlige utgiften til bolig langt høyere enn for boende i Narvik. Om man ønsker en enebolig f.eks. med masse rom, må man glatt opp i 6-7 millioner for noe med god standard. Prisen er ikke sååå ille i Narvik for det samme. 

Byene er jo også ganske ulike. Tromsø er kanskje en liten by, men har ganske mange mennesker på liten plass og man kan godt få litt "storby"-vibber i rush-tiden og når det skjer et eller annet. Tromsø har mye turisme og har utbygd et ganske solid marked av turistsjapper, opplevelser, kjøpesentre og hoteller. Tromsø tilbyr jo også ganske mange opplevelser i form av konserter og liknende. Arbeidsmarkedet i Tromsø kan være tøft, da det er svært mange om beinet. Det er mye enklere å få seg en jobb i Narvik der søkere kan være langt færre, og kvalifikasjonene på søkerne langt lavere enn her i Tromsø som er en universitetsby med flinke mennesker fra hele verden.

Men å sammenligne Tromsø og Narvik, blir som å sammenligne Oslo og Lillehammer. Vi vet jo ikke hvor du vil bo, hva du ser etter i en hjemby liksom. Mange som har flyttet til Tromsø har vel gjort det på grunn av mulighetene som fins her. Mange som har flyttet til Narvik har vel egentlig flyttet dit fordi det er nærme familie og venner, eller fordi det er billigere å bo.

Anonymkode: d534e...fb1

• Liker 1
Skrevet

Skaff jobben først.

Jeg har studert og bodd i Narvik. Likte byen veldig godt, - men det er veldig lenge siden altså.

Anonymkode: 0c39e...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...