AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Er dette en historie som er gjennomgående for barndommen din? Eller er det en enkelthendelse som skjedde fordi din mor var veldig sliten/lei og du var grinete? Jeg har som småbarns mor gjort ting som i etterkant kan sees som på kanten, barna mine er voksne nå og vi snakker gjerne om forskjellige hendelser i oppveksten. Det som er gjennomgående er at vi alle husker opplevelsen forskjellig. Virkeligheten til det ene barnet er ikke slik barn nr. to som også var til stede. oppfattet det. Altså falske minner. Jeg tenker her at du må snakke med din mor om denne opplevelsen, mest sannsynlig har hun glemt det. Igjen, vi foreldre kan gjerne gjøre ting som der og da ikke ser så fryktelig alvorlig ut, helst da om man er sinna eller irritert. Flere av vennene mine forteller at de ble kastet ut av bilen fordi de kranglet med søsken. De ble stående å se at pappaen kjørte avsted, selv har jeg ikke gjort det men truet kranglende barn med å gjøre akkurat dette. Anonymkode: f32ec...b4d
dainty Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2019 (endret) k Endret 1. mai 2020 av dainty
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, dainty skrev: Takk for svar. Jeg har hatt dette minnet siden det skjedde; det har ikke endret på seg noe mer enn at flere og flere billedlige detaljer har forsvunnet. Min mor er to ganger trafikkskadd og det endret personligheten hennes. Hun husker veldig lite av det jeg har sagt til henne. Hun vil alltid begrunne med at det er nåtiden som teller, mens hun graver frem at jeg har trakassert henne i årevis. Jeg var ikke noe mer grinete enn at hun var sint. 5 år vs 40 år med erfaring. Disse årene med livserfaring bruker hun når hun skal forklare hvorfor jeg tar feil. Det går ikke an å snakke om fortiden med moren min, nettopp fordi hun vil begrunne det med at det er samtiden som betyr noe. Leste du innlegget? Min mor skryter den dag i dag om hvor veloppdragen og stille jeg var, for å gjøre et poeng av hvor dårlig jeg er nå. Det skal skrives flere slike innlegg for jeg har flere hendelser. Det bør gjøres så ingen informasjon går tapt, i tilfelle noe skulle skje. Så klart vil det mest sannsynlig ende med at minnene er falske fordi jeg var ung. Dette er en av de åf minnene jeg kontinuerlig har hatt i løpet av hele livet mitt. Dette er et klarere minne enn noenting i fra 2013 for eksempel. Uansett, takk for innsyn. Da forstår jeg det slik at du bør oppsøke en behandler om du sliter tungt med forholdet til din mor. Ingen her på nettet kan gi deg mer enn vage veiledninger. Sannsynligheten for at du får mer dritt enn du har godt av fra ukjente her inne er stor. Ukjente på nett forstår bare fragmenter av det du formidler og danner egne bilder. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å oppsøke hjelp hos en psykolog. Om din mor syntes du er en dårlig person, og rakker ned på deg, da må du vurdere om du faktisk skal ha kontakt med henne. Din psykiske helse er viktigst. Anonymkode: f32ec...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Forstår deg sånn at du sliter psykisk. Har du barn selv? Hvis dette var en engangshendelse, vil jeg skrive det på kontoen for en ekstremt stressa, studerende og sliten mamma. Hun var stressa fordi hun ville at du skulle være i seng fordi hun skulle studere sammen med disse vennene. Nå har jeg aldri opplevd slike episoder, skjønner at det var traumatisk for deg. Men hvis dette var en enkelt hendelse, og at dette reaksjonsmønsteret ikke var typisk for oppveksten din, da syns jeg det er rart at du skal være preget av dette enda. Det beste du kan gjøre er å tilgi din mor, for akkurat dette i hvertfall. Nei, det er ikke normalt og det var stygt gjort mot deg. Men folk gjør mye rart når de er under ekstremt press. Du vet ikke hva slags situasjon mora di var i da dette skjedde. Anonymkode: 49ba4...092
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 Edit: Ser nå at du ønsker barn. Jeg som spurte om du hadde barn. Ikke for å være nedlatende eller noe, men barn kan trykke på de rareste knapper og det var nok det som skjedde i denne situasjonen. Men det der var ganske ekstremt.... det rimer jo ikke med hva mora di sier om at du var så medgjørlig når du var lita. Hvis mor har en hodeskade, kan hun ha en skade i frontallappen som hemmer impulskontroll. (Spekulerer her nå men). Det kan føre til slik oppførsel. Men bra at du tenker over hva slags forelder du selv vil bli, særlig hvis din mor ikke har vært den beste rollemodellen! Anonymkode: 49ba4...092
dainty Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2019 (endret) k Endret 1. mai 2020 av dainty
dainty Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg sånn at du sliter psykisk. Har du barn selv? Hvis dette var en engangshendelse, vil jeg skrive det på kontoen for en ekstremt stressa, studerende og sliten mamma. Hun var stressa fordi hun ville at du skulle være i seng fordi hun skulle studere sammen med disse vennene. Nå har jeg aldri opplevd slike episoder, skjønner at det var traumatisk for deg. Men hvis dette var en enkelt hendelse, og at dette reaksjonsmønsteret ikke var typisk for oppveksten din, da syns jeg det er rart at du skal være preget av dette enda. Det beste du kan gjøre er å tilgi din mor, for akkurat dette i hvertfall. Nei, det er ikke normalt og det var stygt gjort mot deg. Men folk gjør mye rart når de er under ekstremt press. Du vet ikke hva slags situasjon mora di var i da dette skjedde. Anonymkode: 49ba4...092 Hei! Takk for svar. Det gir mening. 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Edit: Ser nå at du ønsker barn. Jeg som spurte om du hadde barn. Ikke for å være nedlatende eller noe, men barn kan trykke på de rareste knapper og det var nok det som skjedde i denne situasjonen. Men det der var ganske ekstremt.... det rimer jo ikke med hva mora di sier om at du var så medgjørlig når du var lita. Hvis mor har en hodeskade, kan hun ha en skade i frontallappen som hemmer impulskontroll. (Spekulerer her nå men). Det kan føre til slik oppførsel. Men bra at du tenker over hva slags forelder du selv vil bli, særlig hvis din mor ikke har vært den beste rollemodellen! Anonymkode: 49ba4...092 Ja, hun fikk hukommelsessvikt etter første bilulykke og enkelte minner i livet hennes kom aldri tilbake. Fred West var i en motorsykkelulykke i tenårene; venner og familie av ham husker at han fikk et hissigere temperament etter det.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 10 minutter siden, dainty skrev: Egentlig er det like greit, for jeg kan ikke finansiere psykologtimer; de er for dyrt. Både private og offentlig. Utenlandske studenter her i kommunen min får gratis privat psykologhjelp via universitetet. Jeg er ikke student; vil heller ikke studere noen ting. Nå har jeg ikke ukentlig kontakt med min mor. Offentlig psykolog går på frikortet, som timer hos fastlegen osv. Skjønner ikke helt hvorfor du nevner utenlandske studenter? Jeg tror det er bra at du ikke har for mye kontakt med din mor. Bare sånn for å gi litt perspektiv: jeg har et fint forhold til mine foreldre, men jeg har ikke hatt ukentlig kontakt med dem siden jeg flyttet hjemmefra, det har jeg ikke behov for som selvstendig voksen. For meg ville å se eller snakke med dem ukentlig føltes veldig som om jeg fremdeles var et barn, om du skjønner. Jeg skriver noen korte meldinger i familiegruppa på messenger noen ganger i måneden, og vi treffes fysisk kanskje 4-5 ganger i året. Anonymkode: 3a4f2...cb5
dainty Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #10 Skrevet 6. oktober 2019 (endret) VOP koster penger hver time. Det gjør fastlege også; veldig dyrt. Har aldri hørt om frikort. Ser en trend: Mann plystrer på kvinne = vold, trakassering, mishandling sosiale sanksjoner. Har sett mange her inne som mener klyping i øret ikke er bra barneoppdragelse. Endret 6. oktober 2019 av dainty 1
dainty Skrevet 30. april 2020 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2020 hvordan slette dette tema? hvordan slette mine innlegg?
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mai 2020 #12 Skrevet 1. mai 2020 7 timer siden, dainty skrev: hvordan slette dette tema? hvordan slette mine innlegg? Gå på eget emne så kan admin slette for deg.
dainty Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #13 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, WhisperingWind skrev: Gå på eget emne så kan admin slette for deg. jeg finner ikke
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mai 2020 #14 Skrevet 1. mai 2020 Ris, ros og tilbakemeldinger. Link til tråden og be dem slette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå