AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg skal besøke kjæresten snart i utlandet. Hun bor i kollektiv der nede, så hun har ikke plass Derfor skal jeg være på hotell i steden. Kan hun komme og overnatte sånn en natt med meg eller må hun bestille osv? Noen som vet hvordan hotell reglene er her? Anonymkode: 0dc64...28d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Det er da vel bare å bestille dobbeltrom for den ene natta. Anonymkode: ea963...38e 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 Rom må bestilles ja. Anonymkode: 07dc7...0f2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 Mange av mine venner tar med seg folk inn og ut uten å ha bestilt noe utover det vanlige. Anonymkode: 0dc64...28d
tirben Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 Spørs hvilket land det er, men på de fleste hoteller går det greit. Men for å være sikker, kan du ikke bare booke rommet for 2 personer? 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 Hvor mange har ikke vært i f.eks syden og tatt med seg en one night stand på hotellrommet? Tviler på at de melder i fra i resepsjonen om at de blir en til på hotellrommet for EN natt Anonymkode: 342cf...96f 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #7 Skrevet 7. oktober 2019 Hva hvis det blir brann, og hotellet ikke vet hvor mange som er der? Sånne ting tenker jeg på... Anonymkode: 5c94b...479 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #8 Skrevet 7. oktober 2019 Det varierer litt fra hotell til hotell. Om du har bestilt og betalt spesifikt for 1 person (da pleier det å stå 1-mannsrom eller 2-mannsrom til redusert pris fordi man er 1 person) så må du betale ekstra om 2 skal sove der. Men om du har bestilt og betalt for et 2-mannsrom så pleier det ikke å være noe problem. På hotellet jeg bodde på i syden en gang var det strengt forbudt med gjester så der måtte vi snike ONS inn forbi vaktene, sånn var det på alle hotellene der, typisk partyby og hotellet ville vel ikke ha ansvar for fulle folk som ikke var betalende gjester. Men det var jo en litt spesiell situasjon pga det var en sånn partyby på sommeren, ikke et normalt fint hotell i en vanlig by. Anonymkode: 5953d...581 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #9 Skrevet 7. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis det blir brann, og hotellet ikke vet hvor mange som er der? Sånne ting tenker jeg på... Anonymkode: 5c94b...479 Dette er grunnen til at seriøse hoteller ønsker å vite om det er 1 eller 2 på rommet. Om de får vite det hele tiden, anes ikke. Men det er en av grunnene til at de vil vite. Selvfølgelig også fordi man ofte betaler andre priser for enkeltrom og dobbeltrom, men det finnes de som bestiller "dobbeltrom" selv om de er bare 1 person. Da pleier (seriøse aktører eller oppvakte resepsjonister) å spørre om det er 1 eller 2 som skal bo på rommet - fordi de ønsker å kunne notere hvor mange det er hvis det er brann. (Og også for å generelt ha litt kontroll/vite hva som skjer) Anonymkode: ff117...a82
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 3 hours ago, tirben said: Spørs hvilket land det er Det står jo i hovedinnlegget; Utlandet 😂 Anonymkode: 03154...92d 2
Summ Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg og ei venninne var med to gutter inn på hotellrommet deres en gang på nach, da fikk vi beskjed om at hvis vi skulle sove der vi også, måtte vi betale for det. Men har vært på mange andre hoteller, og tatt med folk, og der har ingen brydd seg. spørs vel om de legger merke til det, eller hvor det er, eller hva belegget er osv.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 Eksempel: i Thailand kom jeg ned og bodde på rommet hos en venn uten ekstra kostnader. I Tyrkia ville hotellet ha 30 euro hvis en ville ha en gjest på rommet. Anonymkode: 63218...2bb 1
tirben Skrevet 8. oktober 2019 #13 Skrevet 8. oktober 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksempel: i Thailand kom jeg ned og bodde på rommet hos en venn uten ekstra kostnader. I Tyrkia ville hotellet ha 30 euro hvis en ville ha en gjest på rommet. Anonymkode: 63218...2bb Tyrkia er veldig streng på det. I London hadde jeg datteren min boende på hotellrommet mitt i tre netter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå