AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Hvor mye har dere til overs i familien når alle regninger er betalt? Vi er 2 voksne og et barn. Vi har ca 15.000 å leve for etter regninger er betalt hver måned. Kommer det uforutsette utgifter/regninger sliter vi. Vi har regninger på litt over 43.000 i måneden. Vi bor fint på et dyrt sted og vi trives veldig godt. Men økonomien tynger oss. Jeg føler det ikke er verdt det økonomisk. Skal vi flytte så må vi flytte lengre vekk og ta barnet ut av skolen han går på nå. I tillegg har jeg lyst på et barn til, men føler vi ikke har råd. Er det normal sum å leve for i måneden? Bør vi flytte? Noen som vil dele hvordan dere klarer dere med barn økonomisk? Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Det er ørten tråder om dette allerede. Bla deg nedover, søk osv. Det er alt fra minus til 50000 Anonymkode: fb2a1...78a 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye har dere til overs i familien når alle regninger er betalt? Vi er 2 voksne og et barn. Vi har ca 15.000 å leve for etter regninger er betalt hver måned. Kommer det uforutsette utgifter/regninger sliter vi. Vi har regninger på litt over 43.000 i måneden. Vi bor fint på et dyrt sted og vi trives veldig godt. Men økonomien tynger oss. Jeg føler det ikke er verdt det økonomisk. Skal vi flytte så må vi flytte lengre vekk og ta barnet ut av skolen han går på nå. I tillegg har jeg lyst på et barn til, men føler vi ikke har råd. Er det normal sum å leve for i måneden? Bør vi flytte? Noen som vil dele hvordan dere klarer dere med barn økonomisk? Anonymkode: ac65a...9f1 15000 å leve for er vel ikke noe problem, dersom dere planlegger matinnkjøp osv? Handle for en uke - to uker i slengen, sjekk skapene før dere tar neste handling igjen, og dermed kan dere spise ganske bra/billig. Fritidsaktiviteter trenger jo heller ikke koste skjorta om man bare er litt fornuftige, gå turer, spille spill inne osv Det blir hva man gjør det til. Anonymkode: 6fcc5...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 15000 å leve for er vel ikke noe problem, dersom dere planlegger matinnkjøp osv? Handle for en uke - to uker i slengen, sjekk skapene før dere tar neste handling igjen, og dermed kan dere spise ganske bra/billig. Fritidsaktiviteter trenger jo heller ikke koste skjorta om man bare er litt fornuftige, gå turer, spille spill inne osv Det blir hva man gjør det til. Anonymkode: 6fcc5...6f5 Jeg skjønner jo selvsagt at det er mulig, men jeg synes det er litt surt at såpass mye går til bolig og føler det går utover levestandarden 😊. Men jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan vi skal klare oss økonomisk med ett barn til på 15.000. Vi har også noen dyr som koster noen tusenlapper i måneden. Ts Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg forsørger en tenåring, og jeg har 18.300 igjen når alle regninger er betalt. Av dem sparer jeg 7000, og vi lever da for 11.300. Det går til mat/ husholdningsartikler, kino, restaurant, klær og sko. Det holder fint for to personer Anonymkode: db396...3d9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 Hvor mye lån har dere da? Hörest it som dere har lånt over evne Anonymkode: cfcdc...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye lån har dere da? Hörest it som dere har lånt over evne Anonymkode: cfcdc...ddb Ja vi har mye lån, men også mye verdier. Selger vi huset, kan vi kjøpe noe annet uten lån/ca. 1 mill i lån og leve veldig godt økonomisk. Ts Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forsørger en tenåring, og jeg har 18.300 igjen når alle regninger er betalt. Av dem sparer jeg 7000, og vi lever da for 11.300. Det går til mat/ husholdningsartikler, kino, restaurant, klær og sko. Det holder fint for to personer Anonymkode: db396...3d9 Takk for svar ☺️ Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 Vi er en familie på 5, to voksne og tre barn. Vi har ca 15000 igjen når alle utgifter er betalt og det holder akkurat hvis vi er forsiktige med pengene og ikke tar noen store utskeielser. Vi handler en gang i uka og titter alltid i 50% boksen når vi er innom butikken. Jeg baker brød selv som sparer oss 5-600 kr mnd, lager pizzasnurrer til matboksene og har små gjenbruksbokser som ungene får havregrøt og syltetøy i til mellommåltid istedet for butikkjøpte fjordlandgrøter til 15 kr stk. Jeg handler så godt som alt av klær på salg og er en reser på Finn.no der jeg kjøper klespakker til de to minste. Den eldste er så stor at han gjerne vil velge litt selv, så han får litt butikkjøpte klær. Nå har vi to barn i barnehage og en på full sfo. Dvs at vi bruker 9500kr i mnd på barnepass. Når alle barna er over på skolen vil vi ha en del mer penger, og selv om fritidsaktiviteter kan koste litt, håper jeg ikke de stikker av med alle pengene 😅 og lånene går jo nedover og lønningene blir oppjustert. Vi har heller ikke 30 år nedbetaling på lånene, så har litt slingringsmonn. Anonymkode: 79791...19e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Skrevet 6. oktober 2019 Vi er to voksne, bruker ca 8-9.000 i mnd på å leve etter regninger er betalt. Har regninger på ca 15.000 i mnd. Hvorfor har dere så ekstremt høye regningsutgifter? Anonymkode: aa291...d26
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Skrevet 6. oktober 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er en familie på 5, to voksne og tre barn. Vi har ca 15000 igjen når alle utgifter er betalt og det holder akkurat hvis vi er forsiktige med pengene og ikke tar noen store utskeielser. Vi handler en gang i uka og titter alltid i 50% boksen når vi er innom butikken. Jeg baker brød selv som sparer oss 5-600 kr mnd, lager pizzasnurrer til matboksene og har små gjenbruksbokser som ungene får havregrøt og syltetøy i til mellommåltid istedet for butikkjøpte fjordlandgrøter til 15 kr stk. Jeg handler så godt som alt av klær på salg og er en reser på Finn.no der jeg kjøper klespakker til de to minste. Den eldste er så stor at han gjerne vil velge litt selv, så han får litt butikkjøpte klær. Nå har vi to barn i barnehage og en på full sfo. Dvs at vi bruker 9500kr i mnd på barnepass. Når alle barna er over på skolen vil vi ha en del mer penger, og selv om fritidsaktiviteter kan koste litt, håper jeg ikke de stikker av med alle pengene 😅 og lånene går jo nedover og lønningene blir oppjustert. Vi har heller ikke 30 år nedbetaling på lånene, så har litt slingringsmonn. Anonymkode: 79791...19e Så godt å høre 😊 Jeg har alltid handlet nye klær til barnet, men skal absolutt holde utkikk på finn/Facebook etter klespakker nå til vinteren. Vi får jo selvsagt bedre økonomi med årene. Ts Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #12 Skrevet 6. oktober 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er to voksne, bruker ca 8-9.000 i mnd på å leve etter regninger er betalt. Har regninger på ca 15.000 i mnd. Hvorfor har dere så ekstremt høye regningsutgifter? Anonymkode: aa291...d26 Årsaken til det er at vi har invistert mye i bolig. Til gjengjeld har vi verdier nå i bolig på godt over 3,5 mill, som er tjent opp på noen få år. Utgifter til bil er fast på 3500 per måned, da vi har firmabil og får alt annet dekket. Ingen Sfo. Flytter vi et kvarter unna så kan vi få et greit hus til 3,5 mill eller under og blir da gjeldsfri. Problemet er at verdien på huset vårt vil snart øke betraklig mer og hvis vi må flytte må barnet bytte skole da vi havner i en annen kommune. Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Årsaken til det er at vi har invistert mye i bolig. Til gjengjeld har vi verdier nå i bolig på godt over 3,5 mill, som er tjent opp på noen få år. Utgifter til bil er fast på 3500 per måned, da vi har firmabil og får alt annet dekket. Ingen Sfo. Flytter vi et kvarter unna så kan vi få et greit hus til 3,5 mill eller under og blir da gjeldsfri. Problemet er at verdien på huset vårt vil snart øke betraklig mer og hvis vi må flytte må barnet bytte skole da vi havner i en annen kommune. Anonymkode: ac65a...9f1 Ts Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 Etter regninger er betalt har vi ca 50 000 igjen å leve for. Sparer ca 30 av disse. Har lite kostnader. Begge bilene er nedbetalt pg kun 8000 kr i låne utgifter på huset pr mnd. Men vi ønsker oss større hus etterhvert da. Og da må vi ut med mye mer pr mnd Anonymkode: 322b8...0a8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #15 Skrevet 6. oktober 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter regninger er betalt har vi ca 50 000 igjen å leve for. Sparer ca 30 av disse. Har lite kostnader. Begge bilene er nedbetalt pg kun 8000 kr i låne utgifter på huset pr mnd. Men vi ønsker oss større hus etterhvert da. Og da må vi ut med mye mer pr mnd Anonymkode: 322b8...0a8 Så deilig med så romslig økonomi. Ts Anonymkode: ac65a...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #16 Skrevet 6. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så deilig med så romslig økonomi. Ts Anonymkode: ac65a...9f1 Ja det er utrolig deilig. Vi har avtale om å spare 30, etter dettr er det rom for litt sløsing og shopping. Men som sagt.... med nytt hus vil situasjonen bli en annen Anonymkode: 322b8...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå