Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger årets julekalendere og jeg og 11-åringen sliter med å finne en kalender til ham (kjøpekalender altså). Han er for stor til de typiske barnekalenderne, også Lego, men synes Flaxkalender er kjedelig, og jeg kommer ikke til å bruke 500 kr og oppover på forskningskalender og lignende dyre kalendere. Noen forslag?

Anonymkode: d6699...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kinder eller Smarties. 

Anonymkode: c2003...0a6

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en sjokoladekalender. Det er alltid populært.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å spør barnet ?

Anonymkode: e9d7c...32e

Skrevet

Barnet har foreløpig ikke selv funnet noen kalender han ønsker. Vi kikker litt rundt. Det skal ikke være sjokoladekalender. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet har foreløpig ikke selv funnet noen kalender han ønsker. Vi kikker litt rundt. Det skal ikke være sjokoladekalender. 

Det er lenge til 1.desember....

Anonymkode: e9d7c...32e

• Liker 1
Skrevet

Vi er i Oktober ikke Desember

Skrevet

Kan kalenderen inneholde noe annet spiselig enn sjokolade? Det finnes både
popcornkalender

Anonymkode: 53f5f...753

• Liker 1
Skrevet

Takk for flere svar. :) 

Og til dere som påpeker at det er lenge igjen, ikke alle har en økonomi som tillater venting til siste liten. Tenk litt utenfor deres egen privilegerte boble. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og til dere som påpeker at det er lenge igjen, ikke alle har en økonomi som tillater venting til siste liten. Tenk litt utenfor deres egen privilegerte boble. 

Kan du ikke heller kjøpe en sjokoladekalender til 10 kr og heller bruke pengene til noe mer fornuftig hvis økonomien ikke strekker til? 

Anonymkode: 3b90d...a96

• Liker 2
Skrevet

Er han for gammel for Pokemon? 

Anonymkode: 53f5f...753

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen grunn til å være ufin, selv om vi ikke er i nærheten av jul. Lærer du barnet ditt at det er greit å glefse til folk som kommer med velmente råd om å stresse ned? :klo: 

Som tips: finn noe barnet interesserer seg for (hva nå enn det er) og finn noe innen denne interessen du kan dele opp i 24. Eller 4 (en god gave per uke er betydelig bedre enn en rævva per dag). Eller 8. Eller hva nå enn det er delbart på. I "verste" fall kan en super kalender bestå av nye (gjerne nye brukte) fotballsko og leggbeskyttere - en sko og beskytter per uke. Jeg tror den jevne fotballspillende gutt vil synes det er en fin kalender. 

Anonymkode: 72715...f02

• Liker 5
Skrevet
På 6.10.2019 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Hvis du har dårlig økonomi, er det helt bak mål å bruke masse penger på gavekalendere. Sjokoladekalender holder.

Anonymkode: f88ce...e12

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har dårlig økonomi, er det helt bak mål å bruke masse penger på gavekalendere. Sjokoladekalender holder.

Anonymkode: f88ce...e12

Jeg syns ikke det er bak mål at hun vil bruke penger på en kalender, syns barnet hennes er heldig.  Hun er jo flink å planlegge, det har ingenting med dårlig økonomi å gjøre. Jeg kjøper julegaver allerede når jeg er på sommerferie fordi da kan jeg kjøpe i taxfree og spare penger. Man sparer penger ved å planlegge og man slipper å kjøpe alt på en måned. Jeg tror ikke jeg hadde hatt økonomi til å kjøpe alle julegaver, julekalender  i tillegg til alt annet som trengs til jul(store middager, kaker, juletre osv) på en måned, det blir veldig dyrt. Jeg har ikke dårlig økonomi pga dette, vil heller si de som kan gjøre det på denne måten har veldig god økonomi. Til Ts, de har mye gøye kalendere på eBay osv, feks mye forskjellig fra Harry Potter osv som min 11-åring liker.

Anonymkode: 916ef...2e5

• Liker 4
Skrevet

Sjokolade

Anonymkode: 3a2b8...ffd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...