AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg er utdannet. Og vurderer nå etter mange avslag å sende en søknad på alle ledige stillinger innenfor min utdanning. Det er ca 80 stk fordelt over hele Norge. Søker da på kun faste stillinger. Noen som har prøvd det innenfor sitt fagfelt?? Hvordan gikk det? Fikk du noe napp? Og fikk du deg jobb etter det?? Det er elektroniske søknadsskjemaer og har egentlig lagd meg en standard søknad som jeg bare kan endre mottaker og dato på. Bare for å være litt mer effektiv... Har opplevd at arb giver har betalt hel reise for å få deg på intervju hvis de er i krise nok. Anonymkode: f83de...813
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Nja, standardsøknad kan nok virke litt upersonlig og masseprodusert? Jeg har også en slags mal, men jeg legger til eller tar bort ting på den alt ettersom. Ikke alle stillinger har helt like arbeidsoppgaver eller søk etter akkurat det samme så jeg prøver å rette den mot den arbeidsplassen jeg søker til. Anonymkode: bd3f8...642 4
Sweetez Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg søkte over hele landet. Dro på flere intervju. Arbeidsgiver betalte alle utgifter jeg hadde til reise og opphold (tror det er ganske vanlig i det offentlige i alle fall). Fikk til slutt tilbud om tre jobber. Den ene var i nærheten av der jeg allerede bodde, men bestemte meg likevel for å flytte ganske langt. Skrev en standard søknad, men endret litt på den ut i fra hva jeg søkte på. 1
I Grosny Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet. Og vurderer nå etter mange avslag å sende en søknad på alle ledige stillinger innenfor min utdanning. Det er ca 80 stk fordelt over hele Norge. Søker da på kun faste stillinger. Noen som har prøvd det innenfor sitt fagfelt?? Hvordan gikk det? Fikk du noe napp? Og fikk du deg jobb etter det?? Det er elektroniske søknadsskjemaer og har egentlig lagd meg en standard søknad som jeg bare kan endre mottaker og dato på. Bare for å være litt mer effektiv... Har opplevd at arb giver har betalt hel reise for å få deg på intervju hvis de er i krise nok. Anonymkode: f83de...813 Jeg opplever at det eneste som fungerer er personlig oppmøte. Dette kan du jo få til allikevel med din plan hvis du kommer deg til intervju.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Takk for svar. Ja tenkte å legge til å trekke i fra etter hvor vært enkelt sted har som oppgaver. Det er ikke så stor variasjon egentlig men. Jeg ble litt irritert på en arb g som ringte meg da jeg var på ferie i utlandet on jeg kunne tenke meg og søke og ble positivt overrasket. Ja så klart sa jeg. Problemet var at d gikk ikke å bruke mobilen til de elektroniske søknadsiden og måtte igjennom hovedkontoret for å få hjelp. Det ble mye frem og tilbake men d ble i orden og arb g var fornøyd. Fikk beskjed om at jeg skulle få høre fra dem om 2 uker og da ville jeg være hjemme i Norge. Nå har jeg vært hjemme 2 uker etter den avtalen og ikke hørt noe. Men stillingen ligger fortsatt ute som ledig stilling ... vurderer å sende en ny da med bedre CV bla for via hovedkontoret kunne de ikke hjelpe meg hvis jeg ikke fattet meg i korthet. Ja tenker jo flere tilbud en får jo bedre lønn kan en få. D er som regel stor forskjell fra sted til sted hva de kan tilby i lønn. Greit å kunne ha flere å velge i mellom hvis en skulle være så heldig. Anonymkode: f83de...813
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 Dersom det "kun" er 80 aktuelle stillinger, ville jeg rangert dem, og så begynt å søke fra prio 1. Legg litt flid i hver søknad, bruk f.eks. en halv dag per stilling. Du må da selvfølgelig også skule til søknadsfrist, men du rekker uansett ikke søke på alle 80. Jeg har opplevd å motta søknader der kandidaten har glemt å endre navn på bedriften, det trekker veldig ned. Det må du unngå. Dette er egentlig helt standard prosess for nyutdannede/arbeidsledige, så kjør på! Men ikke bruk samme standardsøknad for alle 80, det tror jeg ikke du vil lykkes med. Det er LETT å skille ut de masseproduserte søknadene i bunkene våre. Anonymkode: 0304b...b42
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom det "kun" er 80 aktuelle stillinger, ville jeg rangert dem, og så begynt å søke fra prio 1. Legg litt flid i hver søknad, bruk f.eks. en halv dag per stilling. Du må da selvfølgelig også skule til søknadsfrist, men du rekker uansett ikke søke på alle 80. Jeg har opplevd å motta søknader der kandidaten har glemt å endre navn på bedriften, det trekker veldig ned. Det må du unngå. Dette er egentlig helt standard prosess for nyutdannede/arbeidsledige, så kjør på! Men ikke bruk samme standardsøknad for alle 80, det tror jeg ikke du vil lykkes med. Det er LETT å skille ut de masseproduserte søknadene i bunkene våre. Anonymkode: 0304b...b42 I dagens arbeidsmarked kan mange ikke nødvendigvis bruke en halv dag per stilling man søker på, med mindre man er så spesialisert at det er få stillinger å søke på. Men selvsagt, man må huske på å ha riktig navn på bedriften, og man bør innen rimelighetens grenser gjøre tilpasninger for hver stilling man søker på. Anonymkode: 4a690...4f0
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 Hei Ts... d ble 36 søknader alt i alt det sto 103 ledige men mye var vikariat... d ble bra standard men endret litt etter hva de forskjellige stedene jobber med. Kommer an på hvor i landet de ligger. Jeg var nøye på å sjekke riktig mottaker men en glipp kan fort skje da. Minuset jeg ser er at alt går til en rekrutrerings kontor som sikkert igjen fordeler det til de forskjellige region sjefene. Jeg vil ha jobb og ønsker å være effektiv. Har gått alt for lenge og nav er d jo ingen hjelp i. Men de syna det er greit å betale arb l trygd lengst mulig. Ble jo innvilget for 2 år med en gang... men de krever ingenting. Dette er kun egeninnsats og fordi jeg seriøst vil ut i jobb livet så fort som mulig😊 Anonymkode: f83de...813
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Ts... d ble 36 søknader alt i alt det sto 103 ledige men mye var vikariat... d ble bra standard men endret litt etter hva de forskjellige stedene jobber med. Kommer an på hvor i landet de ligger. Jeg var nøye på å sjekke riktig mottaker men en glipp kan fort skje da. Minuset jeg ser er at alt går til en rekrutrerings kontor som sikkert igjen fordeler det til de forskjellige region sjefene. Jeg vil ha jobb og ønsker å være effektiv. Har gått alt for lenge og nav er d jo ingen hjelp i. Men de syna det er greit å betale arb l trygd lengst mulig. Ble jo innvilget for 2 år med en gang... men de krever ingenting. Dette er kun egeninnsats og fordi jeg seriøst vil ut i jobb livet så fort som mulig😊 Anonymkode: f83de...813 Dagpenger er noe du faktisk har krav på dersom du har tjent nok før du ble uten jobb. Og max. perioden for dagpenger er 2 år ja. Dagpenger er basert på det enkel faktum at de som blir uten jobb vil ha seg ny jobb og anstrenger seg for å skaffe seg ny jobb. Det er forøvrig leenge siden dagpenger het arbeidsledighetstrygd. Anonymkode: a8541...f4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå