AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg leier en sokkelleilighet og i I 2-3 uker vil det bygges en veranda over inngangspartiet mitt, samt vinduene mine. Det vil jo være bråk, støv, stillaser m.m. Burde jeg ikke få redusert leie? Anonymkode: 28051...e0b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Tror ikke at det er grunn nok til å få avslag, men beskjed om at dette skal igangsettes bør du få i god tid, slik at du kan dra ut og være andre steder mens de bråker som verst. Anonymkode: 2ef5d...d93
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier en sokkelleilighet og i I 2-3 uker vil det bygges en veranda over inngangspartiet mitt, samt vinduene mine. Det vil jo være bråk, støv, stillaser m.m. Burde jeg ikke få redusert leie? Anonymkode: 28051...e0b Nei det er det ingen grunn til at du skal. Man må tåle litt, uten at det skal klages og reduseres leie mm. Anonymkode: 85e6a...7a8 11
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 Dette er ting man må regne med når man bor i en bolig. Bor selv i blokk og vi hadde for en del år siden stor rehabilitering. Det var 3 måneder med støy, støv og stillaser. Selvsagt får man ikke redusert husleia. Hvordan vil øknokomien til borettslaget da sett ut. Her er det mange blokker. Enkelte ting må man finne seg i. Husk det er ikke for alltid Anonymkode: ba33b...139 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er ting man må regne med når man bor i en bolig. Bor selv i blokk og vi hadde for en del år siden stor rehabilitering. Det var 3 måneder med støy, støv og stillaser. Selvsagt får man ikke redusert husleia. Hvordan vil øknokomien til borettslaget da sett ut. Her er det mange blokker. Enkelte ting må man finne seg i. Husk det er ikke for alltid Anonymkode: ba33b...139 Men eier eller leier du? Hvis du eier er det jo egen verdiøkning. ts Anonymkode: 28051...e0b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men eier eller leier du? Hvis du eier er det jo egen verdiøkning. ts Anonymkode: 28051...e0b Les første setningen i hi en gang til! Der står det helt tydelig at ts leier... Anonymkode: 85e6a...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les første setningen i hi en gang til! Der står det helt tydelig at ts leier... Anonymkode: 85e6a...7a8 Beklager! Så ikke at du var ts 😅 Anonymkode: 85e6a...7a8
The Kitten Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les første setningen i hi en gang til! Der står det helt tydelig at ts leier... Anonymkode: 85e6a...7a8 Tror TS vet hva hun har skrevet...
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 De bygger vel på dagtid, og da er du vel på jobb eller skole? Uansett, litt må en faktisk tåle. Anonymkode: cd2cc...287 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Skrevet 6. oktober 2019 Med mindre de bråker når du skal sove så tror jeg ikke du kommer noen vei med å kreve redusert leie. Men det som ville bekymret meg mest er at verandaen bygges over vinduene dine. Det vil jo redusere lyset som kommer inn i leieboligen din, og forringe verdien av denne. Vi har selv diger veranda over soverommene i 1. etasje, og verandaen tar bort veldig mye lys og utsyn. Anonymkode: f44c1...534 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Skrevet 6. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men eier eller leier du? Hvis du eier er det jo egen verdiøkning. ts Anonymkode: 28051...e0b Jeg eier leiligheten men det har jo ingen ting og si. Du må regne med at eier må oppgradere og fikse ting. Det gir ikke automatisk rett til fratrekk i leie. Vi har folk som leier i blokka også men selvsagt fikk de ikke fratrekk i leie pga rehabiliteringen. Dette er ting en må påregne enten man eier eller leier. Du skriver jo og at dette er ca kun 3 ukers arbeid. Totalt hos oss var det arbeid i 1 år med mye støy fra andre blokker samt støv. Anonymkode: ba33b...139 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #12 Skrevet 6. oktober 2019 Selvsagt har huseier lov til å utføre byggearbeider/oppgradering på eget hus. Så lenge arbeidet ikke utføres idet tidsrommet det skal være nattero, så har du nok ingen rett til å verken klage eller få redusert husleie. Anonymkode: ac1d6...66c 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 Det er jo helt vanlig at naboer pusser opp og at dette skaper noe ulempe for naboene. Så lenge man tar hensyn til stilletider og slik, så må faktisk folk bare finne seg i at det bråket litt hos de rundt, uten at man har krav på noen form for kompensasjon. Jeg ser ikke helt hvorfor det spiller noen rolle at du leier leiligheten, eller at de er huseierene du leier av. Hadde det vært vanlige naboer, så hadde du måttet finne deg i det, i hvert fall. Ellers hadde jeg vært mer bekymret for hva som skjer med dine lysforhold når du får en veranda over vinduene dine. Anonymkode: 28de2...23e
Daria Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 Slik er livet. Det er stadig vekk noen i blokka som pusser opp, og i sommer har nabogården brukt tre bråkete måneder på fasaderehabilitering og bytte av balkonger. Oppussingsbråk fra andre er av de (mange) tingene man må leve med, man har ikke krav på kompensasjon hver gang man opplever noe man ikke liker. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #15 Skrevet 6. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre de bråker når du skal sove så tror jeg ikke du kommer noen vei med å kreve redusert leie. Men det som ville bekymret meg mest er at verandaen bygges over vinduene dine. Det vil jo redusere lyset som kommer inn i leieboligen din, og forringe verdien av denne. Vi har selv diger veranda over soverommene i 1. etasje, og verandaen tar bort veldig mye lys og utsyn. Anonymkode: f44c1...534 Det er litt rap og vinn føler jeg. Nå har jeg 0 tak over inngangsdøren min, ikke rent sjeldent jeg går ut og det første som møter meg er våt snø i nakken. Litt mindre lys, men litt overbygg over døren er litt positivt og litt negativt. ts Anonymkode: 28051...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå