Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svar gjerne om du er svensk selv (vet ikke hvor mange svensker det er på forumet men tipper det er lite)

har bare hørt diverse steder at flere tusen svensker har flyttet ut av landet fordi de er usikkre på situasjonen der, at de føler det er litt kaos.

Så hvor flykter de? Polen? og hvordan blir de tatt imot der, trives de?

Anonymkode: 9e800...b18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også hørt at mange ikke ser en fremtid der lenge, mest fordi det er så ekstremt politisk korrekt at man ikke kan kritisere noe

• Liker 2
Skrevet

De flytter til Norge, Finland og steder i Sverige hvor det ikke har gått til helvete enda. Fra Filipstad kan man flytte til Karlstad feks.

Anonymkode: 8aa03...b39

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De flytter til Norge, Finland og steder i Sverige hvor det ikke har gått til helvete enda. Fra Filipstad kan man flytte til Karlstad feks.

Anonymkode: 8aa03...b39

Er ikke Fillipstad ganske nært Karlstad? er det så stor forskjell bare et lite stykke unna? 😕

Skrevet

Kjenner flere som har emigrert til Norge på grunn av innvandringspolitikken i Sverige.

• Liker 2
Skrevet

En kollega av meg sa allerede i -97, at han vurderte å flytte til Norge pga. innvandring.  Så sånn som utviklingen har vært, skjønner jeg det veldig godt

Anonymkode: dba94...16a

• Liker 3
Skrevet

Nå er det veldig mange av de i Norge, og regner med at de flytter til Norge, Danmark og Finland. Tror ikke så mange flytter til Polen, er jo en grunn til at det kommer nesten 100 000 fra Polen til Norge, hvert eneste år.

Anonymkode: 6f09a...70f

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det veldig mange av de i Norge, og regner med at de flytter til Norge, Danmark og Finland. Tror ikke så mange flytter til Polen, er jo en grunn til at det kommer nesten 100 000 fra Polen til Norge, hvert eneste år.

Anonymkode: 6f09a...70f

Hvis det tallet hadde vært korrekt, så hadde vi hatt 1.5 millioner polakker i Norge.

I virkeligheten er det litt over 200.000 polakker i Norge.

Anonymkode: dabb2...ab1

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Husholdning1 skrev:

Kjenner flere som har emigrert til Norge på grunn av innvandringspolitikken i Sverige.

Synes de at det er bedre her? Virker litt som å bare oppgradere ett hakk liksom...

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega av meg sa allerede i -97, at han vurderte å flytte til Norge pga. innvandring.  Så sånn som utviklingen har vært, skjønner jeg det veldig godt

I 97? Var vel ikke så ille da?

Jeg synes bare det er trist at de velger å overse problemet og ikke prate om det... Finne en løsnign på ting når man ser tydelig at det ikke har fungert så veldig bra som de håpte på.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironi. Hater innvandrere, så da utvandrer man  og blir selv en innvandrer.

TS: det er sol og fint vær. Kan du ikke bruke tiden på noe annet enn å spre hat og misnøye?

Anonymkode: 211a5...834

• Liker 6
Skrevet

Synes de at det er bedre her? Virker litt som å bare oppgradere ett hakk liksom...

Det er vel ikke noen tvil om at det er flere hakk bedre de fleste steder i Norge enn mange steder i Sverige. 

Skrevet

TS: det er sol og fint vær. Kan du ikke bruke tiden på noe annet enn å spre hat og misnøye?

Det går også an å ta tråden for det den er, istedet for å bygge opp til hat og misnøye, slik du gjør.

Anonymkode: 524c1...9c0

• Liker 3
Skrevet

Noen google trykk unna:

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utvandring-fran-sverige/

"År 2018 utvandrade 46 981 personer, det var en ökning med 1 361 personer jämfört med året innan. De vanligaste kända utvandringsländerna var Danmark, Norge och Storbritannien. De flesta som utvandrar har tidigare invandrat till Sverige."

Min utheving.

Lurer på om jeg også skal bare sitte og fabrikere mine egne nyheter?

Siste nytt: Folk som kommenterer invandring og utvandring, har oftere vanskeligheter med statistikk og fakta. Psykolog: Faktaresistens utbredt fenomen i lavere sosiale lag.

Anonymkode: ad621...376

• Liker 4
Skrevet

Nå er vel ikke Norge så annerledes fra Sverige, og Norge har hatt en union med de.

Sprer ikke noe som helst, er jo bare et spørsmål. Fordi jeg har om dette fenomenet flere ganger at mange svensker ikke orker å bo der mer. Hvorfor er alle så redde å snakke om ubehagelige ting? Tror du virkelig at det komme til å hjelpe noen?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje Norge kan ta alle Svenskene, så kan vi flytte alle innvandrerne vi ikke vil ha til Sverige?

Anonymkode: 501f3...439

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen google trykk unna:

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utvandring-fran-sverige/

"År 2018 utvandrade 46 981 personer, det var en ökning med 1 361 personer jämfört med året innan. De vanligaste kända utvandringsländerna var Danmark, Norge och Storbritannien. De flesta som utvandrar har tidigare invandrat till Sverige."

Min utheving.

Lurer på om jeg også skal bare sitte og fabrikere mine egne nyheter?

Siste nytt: Folk som kommenterer invandring og utvandring, har oftere vanskeligheter med statistikk og fakta. Psykolog: Faktaresistens utbredt fenomen i lavere sosiale lag.

Anonymkode: ad621...376

Hva vil du frem til her? Tråden handler om svensker som flytter, ikke folk som har immigrert til Sverige for deretter å emigrere.

Skrevet
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hva vil du frem til her? Tråden handler om svensker som flytter, ikke folk som har immigrert til Sverige for deretter å emigrere.

Korrekt, det denne tråden handlet om, da jeg såg en video noen hadde postet her på KG om en svensk familie som ville flytte bort pga de ble truet, utsatt for herverk og andre ubehagelige ting, så jeg ønsket å vite mer om denne saken. Tror det var 10% svensker som bodde på den plassen... Så tydeligivs i mindretall

Skrevet
5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Tråden handler om svensker som flytter,

Men det dokumenterer jo godt at det som i Norge blir omtalt som innvandrere fra Sverige gjelder folk som ikke en gang er født i Sverige. Leser man svensk utvandringsstatistikk ser man raskt at omtrent 70% av de som flytter fra Sverige enten ikke er født i Sverige, eller er født i Sverige av to utenlandskfødte foreldre.

I Norge registreres de inn som svensker, selv om de er langt fra det vi i dagligtale forbinder med en svenske. 

Det er jo noe å tenke på når de innvandringsliberale slår hardt fast at de fleste innvandrere til Norge kommer fra våre naboland. Nei, de gjør ikke det.

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje Norge kan ta alle Svenskene, så kan vi flytte alle innvandrerne vi ikke vil ha til Sverige?

Anonymkode: 501f3...439

Nei takk. Svensker er noen av de mest selvgode, selvrettferdige og politisk korrekte menneskene i to sko. Hvis du synes norske feminister er ille, vent til du hører (og ser) de svenske. 

Anonymkode: 1ad4b...46b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...