Gå til innhold

Selvsentrert mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp med en ekstremt selvsentrert mor. Og jeg sliter med det den dag i dag. 

Får ofte angst etter telefoner med henne. Hun ser meg ikke i det hele tatt og snakker bare om seg selv. Det har vært sånn så lenge at jeg orker ikke mer.. Får skikkelig dårlige timer etter samtale med henne. Er det flere som har det slik?  Hva har du gjort for å få det bedre? Forstår ikke hvordan mødre kan opptre sånn..

Anonymkode: ef70d...b92

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vokst opp med en ekstremt selvsentrert mor. Og jeg sliter med det den dag i dag. 

Får ofte angst etter telefoner med henne. Hun ser meg ikke i det hele tatt og snakker bare om seg selv. Det har vært sånn så lenge at jeg orker ikke mer.. Får skikkelig dårlige timer etter samtale med henne. Er det flere som har det slik?  Hva har du gjort for å få det bedre? Forstår ikke hvordan mødre kan opptre sånn..

Det høres ikke lett ut, sender en klem!! :hug:

Anonymkode: 4cd08...fd7

Skrevet

Min mor er slik. Har ikke kontakt lenger. Befrielse! 

Anonymkode: 8bd89...e57

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt det slik i tillegg gjorde hun mye annet vondt. Jeg kuttet selvsagt kontakten med henne og har det mye bedre uten hun. 

Er forholdet med henne mer negativt enn positivt bør du kutte kontakten. Ingen vits å pine seg selv. 

Anonymkode: 84137...945

• Liker 2
Skrevet

Forferdelig slitsomt. Her må du sette foten ned. Ta telefonen bare når du har overskudd, og prøv å styre samtalen på dine ting, hør litt på hennes og kjør over med noen avbrytelser og styr inn på rett vei. En møysommelig prosess som krever mye. Hvis du tenker at din mor har såpass læringsevne at hun kan lytte til hvordan du har det ifht henne kan du prøve det, men dessverre er personlighet ofte noe som først endres når en blir tvunget til det av ytre årsaker. Feks ved at du kutter kontakt om ikke det bedrer seg. Dette er ikke en trussel, men et helt nødvendig steg for at du skal få et godt liv. 

• Liker 2
Skrevet

Det beste jeg har gjort i forholdet til min mor er å innse at hun ikke kommer til å endre seg. Da jeg sluttet å håpe på at jeg kom til å få det jeg ønsket fra henne, opplevde jeg at jeg ble friere. Jeg tror jeg opplevde det sånn fordi jeg nok tidligere ubevisst har tenkt at hvis jeg bare gjør henne til lags, sier de rette tingene, vil denne omsorgsfulle ønskemoren tre fram. Greia er bare at den personen finnes ikke.

Anonymkode: 470de...9c5

• Liker 3
Skrevet
På 6.10.2019 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Hun er kanskje psykisk syk? Da blir man ekstremt selvfokusert.

Anonymkode: 7cd4d...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...