Gå til innhold

sosionom i privat sektor

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kjenner en

Kjæresten min er det, og han jobber i en mindre bedrift med en del tiltaksplasser. Samarbeider og er i møter med aetat, kommunen, trygde- og sosialkontor, og med de ulike arbeidstakerne. Der hvor han jobber er lønnsvilkårene omtrent de samme som i det offentlige. Han trives, men har vel tenkt seg over i en litt annen sektor med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sesselja

Flere sosionomer tar videreutdanning inne familierådgivning og jobber for seg selv som familie- og parterapeuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sosionom og arbeider i offentlig sektor. Leker nå imidlertid med en idè om å starte syke-/aldershjem i Bulgaria. Idèen er enda på tegnebordet, men tanken er denne:

Det finnes norskdrevne sykehjem i Spania, og norske kommuner sender stadig vekk pasienter dit. Jeg tenker en slags kombinasjon av syke- og aldershjem; der en har noen utsilte faste beboere, og folk som kan komme ned på sommerstid med div. psoriasis-/gikt problematikk, fordi Bulgaria har masse mineral-/gjørmebadmuligheter. Nå er idèen enda på tegnebordet, og da kommer det jo en hel masse tanker utenom også; vurderer å ha en bolk der for psykisk utviklingshemmede. Kommunene har ingenting i mot at psykisk utviklingshemmede drar på ferie, men de har litt vansker med å få i stand et forsvarlig opplegg med ledsagere, fordi disse må betales. En mellomting kan der ordnes, fordi jeg vil være på stedet, og jeg har erfaring med psykisk utviklingshemmede, og således slipper kommunene unna.

Har undersøkt, og funnet at husbanken vistnok kan støtte slike prosjekter med lån.

Enda på tegnebordet, dette her. Jeg er bulgarsk gift, og min kone vil snarlig gå i gang med sosionomstudier - og da har vi på en måte et ganske godt utgangspunkt. Idèen kom som følge av en liten drøm om å bo i Bulgaria og samtidig ha norsk lønn. 8)

Dersom det blir, akter jeg å innføre en sake der trivsel står i høysetet; vin og god mat for de eldre - god tid, ro og mak, sosialt samvære under naturlige og ikke kunstig konstruerte rammer (f.eks trekkspillaften :ler: )

Mye tankearbeid gjenstår, og enda mere praktiske ting gjenstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...