Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest stepmommy
Skrevet

hva gjør jeg som stemor, når det ti-årige barnet til sambo driter "skjevt" i toalettet, så det ligger en tykk kladd med avføring nesten helt oppe ved toalettsetet??

:-? håper alltid at sambo går på toalettet før meg etter at barnet har vært på do, slik at han kan ta seg av det der, så jeg slipper å se det... folk må lære seg å fjerne dritten etter seg! vi har jo ikke toalettbørste for ingenting!

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor ikke forklare det til barnet, i stedet for å beklage seg her inne. :roll:

Gjest stepmommy
Skrevet

fordi jeg syns det er frekt å kritisere barnets dritevaner?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Så det er bedre å klage på det her inne? :roll:

Et barn må lære tingene, før de faktisk klarer det selv. Er det ingen som forklarer barnet det, så vil heller ikke barnet lære det.

Så enten får du forklare hva toalettbørsten brukes til, eller så får faren gjøre det. Så slipper du å grue deg for å gå på toalettet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du synes det er frekt å si ifra får du heller vaske etter h*n sjøl.

Du LAGER jo problemer av det på denne måten. :roll:

Gjest Line2
Skrevet

Min mor har en katt. Når den er grisete med avføringen sin trykker hun nesen dens nedi bæsjen :)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Min mor har en katt. Når den er grisete med avføringen sin trykker hun nesen dens nedi bæsjen  :)

Og hva ville du oppnå med et slikt innlegg? :roll:

Skrevet
hva gjør jeg som stemor, når det ti-årige barnet til sambo driter "skjevt" i toalettet, så det ligger en tykk kladd med avføring nesten helt oppe ved toalettsetet??  

:-?  håper alltid at sambo går på toalettet før meg etter at barnet har vært på do, slik at han kan ta seg av det der, så jeg slipper å se det... folk må lære seg å fjerne dritten etter seg! vi har jo ikke toalettbørste for ingenting!

Dette med å bruke toalettbørste etter bæsjing er jo noe som må læres. Et forslag til måten å gjøre det på er å ta barnet med og vise en toalettvask den dagen badet rengjøres, og fortelle at "slik gjør vi også hver gang vi har vært på do og bæsjet".

Jeg har lagt merke til at selv enkelte voksne mennesker ikke bruker dokost etter "større forretninger", så det er ikke like selvsagt for alle at den har flere bruksområder enn en grundig vask når resten av wc vaskes.

Skrevet

Hvordan skal gutten komme på å vaske etter seg selv?

Jeg lærte heller aldri dette hjemme, og jeg tenkte ALDRI over det før i voksen alder. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, og når jeg ser tilbake er det absurd at jeg ikke selv har tenkt ut at det er vanlig å gjøre rent doskålen etter seg.

Det er mye barn trenger å lære seg. Rengjøring av toalettskålen er en av dem.

Skrevet

Det er mye barn trenger å lære seg. Rengjøring av toalettskålen er en av dem.

:Nikke:

.. og om man er mor eller stemor i denne sammenheng er uvesentlig (og det er ikke bare "ste"barn som gjør sånt - prøver stadig å oppdra mine egne jeg)

.. - men er det et problem for deg å ta det opp med barnet - få faren til å lære ham å vaske toalettskålen etter seg ....

Skrevet

:-? håper alltid at sambo går på toalettet før meg etter at barnet har vært på do, slik at han kan ta seg av det der, så jeg slipper å se det... folk må lære seg å fjerne dritten etter seg! vi har jo ikke toalettbørste for ingenting!

Nå er det mulig det er meg det er noe galt med, men hva følte du for å oppnå med å framheve at det var ditt stebarn som gjorde dette? (bare for å avspore debatten MASSE!!) :-?

Du har jo mange valg: Si fra til faren at han lærer barnet vasker etter seg. Si fra selv. Bygg på huset og lag deg ditt eget private toalett. Nekt barnet å drite når det er hos dere. Nekt å ta imot barnet. Gi barnet ei potte til å ha på rommet, og la det bruke kun det. Skaff deg et utedass som gjester skal bruke. Flytt fra sambo. Røm med sambo til utlandet, slik at det blir sjeldnere at barnet kan komme og drite i toalettet ditt. (bokstavelig talt) :roll: Du har uante muligheter, bare fantasien setter grenser! Du kan også frustrere meg videre med å fortsette å beklage deg her inne... Men det vil ikke gjøre toalettet ditt renere! :wink:

Gjest sandra ++
Skrevet

Mitt barn er 8 år og har til tider griset til toalettet, jeg tar han med på badet og viser han griset-han ordner opp selv nå, ser ikke helt problemet medog ta det opp med han??

Dere er de han stoler på og "tåler" og bli irettesatt av, tenk så pinlig hvis dere er på besøk hos noen og andre må påpeke hans gris....ta tak i det selv, det går nok bra.

Gjest Violetta
Skrevet

Dette er jo en del av oppdragelsen, og foreldrenes ansvar. Om du synes det er vanskelig å ta det opp med gutten så si fra til faren at han må gjøre det. Ser ikke problemet.

Gjest Alenemor
Skrevet

Det er ikke vanskeligere enn å fortelle ungen at når du har bæsjet og det ligger bæsj igjen i doskåla bruker du dobørsten til å vaske det bort. Det tar deg toppen fem sekunder av livet ditt og sparer deg for timer, dager og uker med irritasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...