AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg klaget på masterkarakter og har nå fått tilbakemelding om at ny karakter avviker med 2 eller flere karakterer. Dette gjør at de eksterne sensorene fra første og andre sensur nå skal foreta en samsensur. Noen som har vært igjenom dette? Hva ble utfallet? Anonymkode: 949d9...247
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Håper for din de du klagde på en dårlig karakter, sånn at du bare kan gå opp, ikke risikere å stryke. Men ikke vært gjennom det samme. Anonymkode: 63f97...44b 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 Hi her Ja, jeg klagde på en E, så hadde ingenting å tape. Anonymkode: 949d9...247
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hi her Ja, jeg klagde på en E, så hadde ingenting å tape. Anonymkode: 949d9...247 Ingenting å tape? E er bedre enn å stryke. Anonymkode: fb995...160 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hi her Ja, jeg klagde på en E, så hadde ingenting å tape. Anonymkode: 949d9...247 Da går du vel opp da, i og med at det ikke er «to karakterer eller mer» andre veien? Anonymkode: 895ae...fb8 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da går du vel opp da, i og med at det ikke er «to karakterer eller mer» andre veien? Anonymkode: 895ae...fb8 Ja, det sier seg jo selv. Lykke til, TS! Anonymkode: f89d9...f0b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hi her Ja, jeg klagde på en E, så hadde ingenting å tape. Anonymkode: 949d9...247 Du hadde veldig mye å tape på å klage! Men nå ser det ut som om klagesensur havnet på minst C, så da kan du puste lettet ut ift stryk, i alle fall. Anonymkode: 57649...83c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 HI her Jeg hadde ingenting å tape i den forstand at jeg ikke kunne risikere noe annet emn å stryke. Veileder rådet meg også til å klage da han mente sensuren var nådeløs, han hadde forespeilet meg en god karakter. Anonymkode: 949d9...247
dr_zhivago Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: HI her Jeg hadde ingenting å tape i den forstand at jeg ikke kunne risikere noe annet emn å stryke. Veileder rådet meg også til å klage da han mente sensuren var nådeløs, han hadde forespeilet meg en god karakter. Anonymkode: 949d9...247 hva slags studieretning var det i?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Skrevet 6. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: HI her Jeg hadde ingenting å tape i den forstand at jeg ikke kunne risikere noe annet emn å stryke. Veileder rådet meg også til å klage da han mente sensuren var nådeløs, han hadde forespeilet meg en god karakter. Anonymkode: 949d9...247 Ja - og hvis du hadde strøket, hadde du stått der uten master! Noe helt annet enn å stryke på en vanlig eksamen! Men nå virker det som om rådet du fikk fra veileder var godt, selv om det var svært risikabelt. Lykke til! Håper de blir enige om en bedre karakter enn E. Anonymkode: 57649...83c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg jobber med dette og erfaringene vi har gjort oss så langt tilsier at sensorene legger deg midt mellom ved tredjegangssensur. Altså - student klager på F, klagesensur gir D - etter tredje runde endre karakteren på E. Vi har bare hatt 2-3 avvik fra dette. Virker som om sensorene rett og slett bare kompromisser. Anonymkode: ad429...63d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #12 Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med dette og erfaringene vi har gjort oss så langt tilsier at sensorene legger deg midt mellom ved tredjegangssensur. Altså - student klager på F, klagesensur gir D - etter tredje runde endre karakteren på E. Vi har bare hatt 2-3 avvik fra dette. Virker som om sensorene rett og slett bare kompromisser. Anonymkode: ad429...63d Hi her. Takk, det var dette jeg lurte på. Hvis det blir ny muntlig, hvordan skal jeg forberede meg? Skal jeg ta opp de samme tingene som på første sensur? Og selvsagt ta med det som ble påpekt i begrunnelsen for karakteren. Eller må jeg tenke nytt? Anonymkode: 949d9...247
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja - og hvis du hadde strøket, hadde du stått der uten master! Noe helt annet enn å stryke på en vanlig eksamen! Men nå virker det som om rådet du fikk fra veileder var godt, selv om det var svært risikabelt. Lykke til! Håper de blir enige om en bedre karakter enn E. Anonymkode: 57649...83c Men hvis en stryker kan en levere en forbedret versjon av masteroppgaven. For mange er det altså bedre å stryke og kunne levere på nytt (og forhåpentligvis oppnå en mye bedre karakter) enn å skulle sitte igjen med en E. Anonymkode: c5cbd...7c6 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis en stryker kan en levere en forbedret versjon av masteroppgaven. For mange er det altså bedre å stryke og kunne levere på nytt (og forhåpentligvis oppnå en mye bedre karakter) enn å skulle sitte igjen med en E. Anonymkode: c5cbd...7c6 Det spørs jo om man har tiden tilgjengelig til å forbedre den (nok til at man er 100% sikker på å stå i neste runde, ellers må man skrive en helt ny masteroppgave), og om man egentlig trenger noe mer enn en E. Anonymkode: 57649...83c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #15 Skrevet 6. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis en stryker kan en levere en forbedret versjon av masteroppgaven. For mange er det altså bedre å stryke og kunne levere på nytt (og forhåpentligvis oppnå en mye bedre karakter) enn å skulle sitte igjen med en E. Anonymkode: c5cbd...7c6 Sånn praktiseres det innenfor mitt felt i hvert fall - det gis ikke dårlige karakterer. Da stryker man heller og får mulighet til å prøve på nytt. En D eller E på master kommer man ikke langt med. Anonymkode: 4ab0c...773 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå