AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg sliter med veldig oppblåst mage og føler jeg bare blir oppblåst av alt jeg putter i meg, men verstingene er hvetemel, sukker og kullsyre. Da eser magen ut som en svær ballong om jeg får noe av det i meg. Ser ut som jeg 7 måneder på vei eller noe 🙄 Jeg har vært hos legen og han sa jeg burde kutte ut laktose og gluten. Laktose har jeg kuttet ut men har ikke råd til å kjøpe glutenfri mat. Det er veldig dyrt. Hjalp ingenting å kutte ut laktose. Tok også blodprøve men de var helt fine. Får aldri vondt i magen eller problemer med å gå på do, men blir bare så oppblåst! Jeg går tur i en time hver dag Men når jeg er så oppblåst, så får jeg så vondt i ryggen 😫 vet ikke hva det kommer av?? Vanlig å få vondt i ryggen av å være veldig oppblåst? Noen som har noen tips å komme med? Lei av å se gravid ut 🤦♀️ Takk på forhånd 🙂 Anonymkode: dd566...258 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 6. oktober 2019 #2 Del Skrevet 6. oktober 2019 Velkommen til mitt liv. Jeg er også oppblåst, føler jeg blir det av alt jeg spiser. Noen har spurt om jeg er gravid. Jeg gikk en periode på glutenfritt kosthold og da ble magen litt flatere. Men som du skriver det blir dyrt i lengden. Var hos legen og ingen av prøvene sier at jeg har glutenallergi. Råder deg å spise mat med mindre hvetemel, bak eget brød. Kutt ut sukker. Finnes oppskrifter på nettet på rundstykker og brød uten mel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Del Skrevet 6. oktober 2019 2 timer siden, bettsa skrev: Velkommen til mitt liv. Jeg er også oppblåst, føler jeg blir det av alt jeg spiser. Noen har spurt om jeg er gravid. Jeg gikk en periode på glutenfritt kosthold og da ble magen litt flatere. Men som du skriver det blir dyrt i lengden. Var hos legen og ingen av prøvene sier at jeg har glutenallergi. Råder deg å spise mat med mindre hvetemel, bak eget brød. Kutt ut sukker. Finnes oppskrifter på nettet på rundstykker og brød uten mel. Hjelper ikke å kutte ut sukker og hvetemel for blir oppblåst uansett 🙄 så jeg er bare så lei av å hele tiden være oppblåst. Savner å ha flat mage og ikke se gravid ut 😕 Anonymkode: dd566...258 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har slitt veldig med det samme, og det gikk nettopp opp for meg at det er enkelte matvarer jeg ikke kan kombinere uten å bli oppblåst. Nå venter jeg minst fire timer mellom melkeprodukter og frukt og grønnsaker, og da er magen helt ok. Anonymkode: 1f474...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Del Skrevet 6. oktober 2019 Du trenger ikke kjøpe glutenfrie produkter for å leve glutenfritt. Du kan erstatte brød med grønnsaker, linser, bønner, nøtter, frø osv. Spise annen næringsrik mat istedet Jeg lever på 12 000 i mnd og jeg spiser ikke noe med gluten, men det er veldig sjelden jeg kjøper glutenfrie produkter. Som regelm spiser jeg det ovenfor, noen ganger lager jeg bakst av det. Bruker maks 2000 i mnd på mat og det er inkludert toalettpapir, snacks og godteri Anonymkode: 47134...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #6 Del Skrevet 7. oktober 2019 På 6.10.2019 den 12.17, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke kjøpe glutenfrie produkter for å leve glutenfritt. Du kan erstatte brød med grønnsaker, linser, bønner, nøtter, frø osv. Spise annen næringsrik mat istedet Jeg lever på 12 000 i mnd og jeg spiser ikke noe med gluten, men det er veldig sjelden jeg kjøper glutenfrie produkter. Som regelm spiser jeg det ovenfor, noen ganger lager jeg bakst av det. Bruker maks 2000 i mnd på mat og det er inkludert toalettpapir, snacks og godteri Anonymkode: 47134...d93 Men jeg blir veldig oppblåst av det meste av grønnsaker, og linser og bønner blir jeg veldig oppblåst av🤦♀️ spiser ikke brød lengere, men blir oppblåst av alt jeg spiser 🤷♀️ Tenkte å prøve lav fodamp ( eller hvordan det skrives) å se om det hjelper Anonymkode: dd566...258 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #7 Del Skrevet 7. oktober 2019 Jeans er noen ganger ubehagelig å gå med, pga det strammer så. Spesielt når jeg sitter nede. Har prøvd jeans i en størrelse større, men da blir den litt slafsete i låra 🤦♀️ Føles helt håpløst Anonymkode: dd566...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 7. oktober 2019 #8 Del Skrevet 7. oktober 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeans er noen ganger ubehagelig å gå med, pga det strammer så. Spesielt når jeg sitter nede. Har prøvd jeans i en størrelse større, men da blir den litt slafsete i låra 🤦♀️ Føles helt håpløst Anonymkode: dd566...258 Kanskje food map kan være noe for deg? Jeg synes det til tider er veldig slitsomt, spesielt anledninger hvor jeg må pynte meg med kjoler og magen synes. Gruer meg litt til julebordsesongen. Et glass vin og magen eser ut. Endret 7. oktober 2019 av bettsa Feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #9 Del Skrevet 7. oktober 2019 Det kan være vanskelig å finne ut akkurat hva årsaken til mageproblemene dine er. Har du sure oppstøt/raping- sjekk om du produserer for mye eller lite magesyre. Det er visstnok mange i dag som sliter med at de produserer lite magesyre. Har du lite fordøyelsesenzymer? Vurder tilskudd av fordøyelsesenzymer Har du tatt prøver for cøliaki? Reagerer du på mat med høyt innhold av oksalater? Generelt, spis fermentert mat/drikke, kraft, langtidsheve gjærbakst. Anonymkode: 51000...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Del Skrevet 8. oktober 2019 15 timer siden, bettsa skrev: Kanskje food map kan være noe for deg? Jeg synes det til tider er veldig slitsomt, spesielt anledninger hvor jeg må pynte meg med kjoler og magen synes. Gruer meg litt til julebordsesongen. Et glass vin og magen eser ut. Jeg vil bare gå med en fin løs topp og jeans på julebord. I kjole ser jeg gravid ut. Jeg blir også veldig oppblåst av alkohol, men synes det er litt kjedelig å være helt edru når alle andre drikker 😕 Føler meg noen ganger så tung i magen, som jeg har svelget en sementklump. Sliter aldri med sure oppstøt, eller mye rap og fis. Har også tatt prøve for cøliaki, men alle prøver var fine Anonymkode: dd566...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #11 Del Skrevet 8. oktober 2019 Samme her! Føler jeg blir oppblåst av "alt". Jeg har prøvd å bruke en app for å skrive ned mat + symptomer, men blir ikke veldig mye klokere. Har også hørt at man ikke nødvendigvis reagerer samme dag på det man har spist, men reaksjonen kan komme dagen etter pga tarmbevegelsene. Er veldig vanskelig å finne ut nøyaktig hva som forårsaker oppblåstheten, og synes det er kjipt å evt måtte prøve å kutte alt mulig og så reintrodusere (lav fodmap eks). Jeg er egentlig veldig slank, men må omtrent la være å bruke feks stramme topper pga jeg stadig ser gravid ut. Anonymkode: 14147...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #12 Del Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig veldig slank, men må omtrent la være å bruke feks stramme topper pga jeg stadig ser gravid ut. Anonymkode: 14147...965 Jeg har slanke armer og bein, så derfor ser jeg fort gravid ut. Jeg har hold in men føler ikke det hjelper veldig akkurat. Ser fortsatt gravid med hold in. Veldig kjip situasjon vi er i og føler med deg. Søstra mi har flat mage uansett hva hun spiser. Kan spise en hel pizza uten å bli litt oppblåst en gang. Urettferdig ☹ Anonymkode: dd566...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå