AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Hei! Tittelen sier vell problemet i seg selv. Jeg prøver å spise sunnere og mindre, men klarer ikke slutte å tenke på mat. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan slutte å tenke på det hele tiden? Anonymkode: 0da05...a36
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Dette er et komplekst problem. Alle tenker på mat, men tanker om mat bør være positive. Men det kan løses enkelt. Ikke gå på diett. Ikke prøv å spise sunnere og mindre, bare gjør det. Anonymkode: da965...894
LetLoose Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Hva med å finne noe annet å tenke og fokusere på? Når du nå tenker og sier til deg selv at jeg tenker på mat hele tiden så vil du jo også gå og tenke på at du vil ha mat. Så blir du frustrert over at du tenker at du har lyst på mat hele tiden. Så da tenker du jo bare enda mer på at du vil ha lyst på mat. Hva med å bare godta at iblant kommer du til å føle at du vil ha mat? Og det er helt ok. Du trenger ikke spise eller tenke noe mer på mat. Registrer det og bare fortsett å fokusere på det du gjør. Også kommer du til å glemme maten ganske fort. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Hold deg opptatt, være i aktivitet. Unngå å spise når du er på farten, så vil du nok etterhvert assosiere mat med måltider og ikke hele tiden. Anonymkode: f9ab0...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå