Gå til innhold

Noen andre her som "aldri" har søtsug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med å gå ned noen kilo, som en del andre her. Og når jeg er innom ulike fora så leser jeg stadig om dette søtsuget. Vil ha sjokolade, boller, kaker, is osv. Dette har jeg faktisk aldri opplevd? Jeg er litt overvektig, så det er ikke det at jeg er særlig flink med maten altså, jeg bare skjønner ikke at jeg har sluppet unna dette sukker-kjøret. 

Mine laster er fett og salt. Har alltid lyst på chips, burger, pizza, dressing, majones osv. Det er der mine ekstra kilo kommer fra. Hvorfor er det slik? Er det sånn at jeg mangler noe i kroppen som gjør at jeg craver fett og salt, mens at de som craver sukker mangler noe annet? Noen som har noen teorier her? 

Anonymkode: bc485...60f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Craver, ass.

Anonymkode: d4a19...06e

Skrevet

Jepp, er en av dem. 

Har sjelden eller aldri lyst på godteri, kaker, sjokolade osv. Jeg spiser mat, mat som i mengder om jeg har rette dagen.

Er riktignok ikke overvektig, men innvendig har det ikke alltid stått bra til. Min last er pizza og burgere. Klart jeg kan lage dette sunt, men det er jo ikke det som smaker godt ;) 

Anonymkode: 60d36...f19

• Liker 1
Skrevet

Man liker forskjellige ting, sånn er det bare. Forøvrig er det mer vanlig at menn liker salt og fett, mens søtsug er mer utbredt hos damer. 

Anonymkode: b1b2e...229

Skrevet

Hadde en samboer som var vill etter søtsaker! Godteri......

Anonymkode: ce919...c67

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
9 minutter siden, Hubbie skrev:

Jeg sliter med søtsug daglig. Skulle gjerne vært det foruten. Blir mye brus, sjokolade, godteri, kjeks og chips. 🙈

Tar gjerne imot tips for å bli kvitt det! Hvis du ikke har det slik TS er du heldig!

Ja, føler meg heldig som har sluppet unna den! Registrerer ikke sjokoladehylla i butikken engang. Men til gjengjeld har jeg hånda godt nedi chipsposen😅 vi har vel alle våre laster, bare tenkte litt på dette nå, syns det er "rart" at jeg aldri har lyst på sukker, når jeg ellers sluker det meste. 

Anonymkode: bc485...60f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i ferd med å konsumere mindre sukker, brus, mel og marihuana.

Anonymkode: 61a79...25f

Skrevet

Jeg også. Liker egentlig godt sunn/vanlig men spiser gjerne for mye. Kan gjerne spise en kjempeporsjon havregrøt/risgrøt, fullkornpasta med grønnsaker eller masse grovt rugbrød. Godteri og chips trenger jeg ikke, men elsker dessverre mat.

Anonymkode: cda66...c34

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i ferd med å konsumere mindre sukker, brus, mel og marihuana.

Anonymkode: 61a79...25f

Det henger vel gjerne sammen :)

Skrevet

Jeg tror at hvis du spiser nok fett og nok ordentlig mat, selv om du slanker deg, så mister du søtsuget.
Selv har jeg gått på grethe roede for mange år siden, alt var lett produkter. Da hadde jeg et søtsug av en annen verden, hele tiden. Kom meg ned i vekt da, men det var slitsomt.

Mange år senere og noen kilo på igjen, er jeg igjen på vei ned i vekt. Nå har jeg en helt annen kostholdsfilosofi, spiser ekte mat som jeg kaller det og har aldri søtsug.

Anonymkode: ee93a...a47

Gjest ana0603
Skrevet (endret)

elsker sjokolade men ikke blitt overvektig ennå, så det er bra 😊 

Endret av ana0603
Gjest Familytree
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det henger vel gjerne sammen :)

Hvorfor? 

Skrevet
3 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Hvorfor? 

Fordi etter min erfaring gir marihuana ett søtsug uten like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...