Gjest kare Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Da jeg gjorde meg klar til å gå på jobb i morges hørte jeg noe rabalder fra en leilighet i etasjen over min. Hørte en mann som kjefta og skrek "jævla hore" og en dame som hylte og det hørtes ut som de var i et basketak. Min umiddelbare reaksjon var at jeg burde gå opp og se hva som skjedde, at det kanskje var en stakkars dame som ble rundjult av en gærning. Men så tok feigheten overhånd, og jeg gikk bare på jobb. Har i hele dag tenkt på hva det var som skjedde, og angret på at jeg ikke gjorde noe. Kanskje det var noen som virkelig hadde trengt hjelp. Føler meg som et feigt og dårlig menneske. :oops: Hva mener dere? Har dere opplevd noe liknende? Hvordan har/hadde dere reagert?
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2005 #2 Skrevet 20. mai 2005 Ikke lett det der... Jeg har aldri opplevd noe liknende.. Tror jeg ville ringt til politiet og bedt de sjekke situasjonen.
Gjest Embla s Skrevet 20. mai 2005 #3 Skrevet 20. mai 2005 Tror i allefall ikke du er noe dårlig menneske! Men litt feig kanskje? Vet ikke om jeg hadde vært noe mindre feig i din situasjon selv
Gjest Ninakanin Skrevet 20. mai 2005 #4 Skrevet 20. mai 2005 Jeg aner ingenting om hvem du er som person Men jeg er en veldig sånn...fikse-person, og er ikke redd for å ringe en gang for mye, liksom. Vet ikke hva jeg hadde gjort, ringt politiet og sagt hva jeg hørte og bedt dem med erfaring tolke situasjonen som enten trygg eller utrygg.
:-) anna Skrevet 20. mai 2005 #5 Skrevet 20. mai 2005 Tror det er lurt å ringe politiet i slike tilfeller. Det er større sjanse for at de får roa gemyttene enn at du får det. De har erfaring i slike situasjoner. I allefall om en er dame selv, fælt å si det men... Det handler ikke om feighet men om at det faktisk kan være farlig å ringe på døra for å sjekke at alt er ok. Om en eller begge av partene er rusa for eksempel.
Cr@sh Skrevet 20. mai 2005 #6 Skrevet 20. mai 2005 Tror det er lurt å ringe politiet i slike tilfeller. Det er større sjanse for at de får roa gemyttene enn at du får det. De har erfaring i slike situasjoner. I allefall om en er dame selv, fælt å si det men... Det handler ikke om feighet men om at det faktisk kan være farlig å ringe på døra for å sjekke at alt er ok. Om en eller begge av partene er rusa for eksempel. Signerer her!
bentemora Skrevet 20. mai 2005 #7 Skrevet 20. mai 2005 D e veldi vanskeli , ka en ska gjøre,, d letteste e vel bare å dra på jobb.. vet ikke ka æ har ville ha gjort.. men du kan no kanskje ta dæ en tur i kveld eller i morra å høre om alt e bra... trur d e fint at ho vet at d e non i nærheta som bryr sæ... :-) i allefall d e ikke lett.. ha ei fin helg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå