Gjest Nybegynner87 Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 (endret) Har akkurat lagt merke til at jeg har blått skjær i øynene, på avstand med bilder med blits ser det ut som svakt fargede flekker med blått. Ser det også på eldre bilder så det kan ikke være noe farlig? Endret 7. oktober 2019 av Nybegynner87
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Skyldes fortynning av sclera (det hvite i øyet. Altså at det hvite blir tynnere og mer gjennomsiktig så det under blir synlig (blå farge). Kan være et symptom på beinskjørhet (osteogenesis imperfecta): https://no.m.wikipedia.org/wiki/Osteogenesis_imperfecta Anonymkode: bbbc3...1b4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Skyldes fortynning av sclera (det hvite i øyet. Altså at det hvite blir tynnere og mer gjennomsiktig så det under blir synlig (blå farge). Kan være et symptom på beinskjørhet (osteogenesis imperfecta): https://no.m.wikipedia.org/wiki/Osteogenesis_imperfecta Anonymkode: bbbc3...1b4 Osteogenesis imperfecta er medfødt, og manifesterer seg i perinatalperioden ("nyfødt"). Det er også assosiert med en rekke andre lidelser, og oftest akkompagnert av veksthemning, patologiske bruddskader og ryggdeformiteter. Det er en rekke differensialdiagnoser til O.I., hvorav de fleste innebærer kollagensyntesedefekter eller hypomineralisering av ben (f. eks. rakitt, osteomalasi etc). Du mener vel kanskje osteoporose? Anonymkode: 5c237...202
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har aldri brukket et ben i mitt liv, så det kan det nok ikke være. Hva andre årsaker kan skyldes fortynning av sklera? Anonymkode: 173e4...8d4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Jeg lurer også på dette. Noen som vet? Anonymkode: 9eaab...9c7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Jeg også lurer…. Anonymkode: cd65c...eca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå