AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #21 Del Skrevet 6. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-liker-ikke-gjengen-min/71668322 Misforstå meg rett. Jeg liker flere av dem som mennesker. Brorparten av mine venner er med i denne gjengen. Men som gruppe er vi i stadig stigene grad ganske utrivelige. Vi er en gjeng som konstant føler vi må belyse i-landsproblemer. Vi blir grenseløst provoserte av Greta Thunbergs FN-tale, av bompenger, Metoo og av feminisme. Jeg må rett og slett si unnskyld på vegne av gjengen min. Den eneste trøsten er at det finnes to gjenger som er verre. Det er henholdsvis gjengen «Hvite Menn Som Pusher 60», og «Hvite Menn Som Pusher 70». De er verre enn oss. «Hvite Menn Som Pusher 50» er ikke så sutrete og fordomsfulle som dem. Ennå. Mulig dette er iron? Hvem vet. Anonymkode: 70894...b6b Ok, ønsker deg en god helg 😊 hilsen mann 53 Anonymkode: abc87...75b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #22 Del Skrevet 6. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hvite menn har skapt alt av teknologi, vitenskap, næringsliv og infrastruktur i verden. Og alle hater oss for det. Og jeg elsker det 😜 Anonymkode: 195f5...446 har du skapt noe selv? Anonymkode: 5ecc9...3e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #23 Del Skrevet 6. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lite sjarmerende med folk som skammer seg og hater seg selv og sin "gruppe". Det er også lite sjarmerende med folk som tror de er bedre enn andre, og som føler at samfunnet skylder dem noe. Hvite menn som pusher 50 har gitt oss ALT vi har. Kunne vi hatt det bedre? Sikkert. Har vi det jævlig bra? Ja. Man kan rett og slett ikke tilfredstille alle. Anonymkode: 91e94...ef6 Det er fordi mennesker elsker folk som ofrer seg selv, og hva er vel mer ''selv-ofrende'' enn å hate sin egen gruppe? men er det likverdig? nei, egentlig ikke. Anonymkode: 5ecc9...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #24 Del Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: DU har ikke skapt noe som helst vennen. Hvorfor tror hvite menn at de kan ta på seg æren for alt som noen gang har blitt gjennomført av hvite menn, av positiv karakter, men med en gang det er snakk om voldtekt og kvinnemishandling, nei da har de INGENTING med det å gjøre. Spar meg. Hvite menn er så krenket og sutrete om dagen at man skulle tro de hadde blitt diskriminert i flere tiår. Anonymkode: e286e...3d4 Hersketeknikk. Du tapte. Dessuten er hvite menn langt fra overrepresentert på voldtekt og kvinnemishandlingsststistikkene. Anonymkode: 1ccf7...98b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #25 Del Skrevet 6. oktober 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: har du skapt noe selv? Anonymkode: 5ecc9...3e8 4 hours ago, AnonymBruker said: 14 hours ago, AnonymBruker said: Vi hvite menn har skapt alt av teknologi, vitenskap, næringsliv og infrastruktur i verden. Og alle hater oss for det. Og jeg elsker det 😜 Anonymkode: 195f5...446 DU har ikke skapt noe som helst vennen. Hvorfor tror hvite menn at de kan ta på seg æren for alt som noen gang har blitt gjennomført av hvite menn, av positiv karakter, men med en gang det er snakk om voldtekt og kvinnemishandling, nei da har de INGENTING med det å gjøre. Spar meg. Hvite menn er så krenket og sutrete om dagen at man skulle tro de hadde blitt diskriminert i flere tiår. Anonymkode: e286e...3d4 Jeg jobber innen teknologibransjen og har i aller høyeste grad bidratt. Har og publisert vitenskapelige artikler. Kanskje ikke det svaret dere håpte på 🤭 Anonymkode: 195f5...446 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #26 Del Skrevet 6. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber innen teknologibransjen og har i aller høyeste grad bidratt. Har og publisert vitenskapelige artikler. Kanskje ikke det svaret dere håpte på 🤭 Anonymkode: 195f5...446 Hurra for deg. Det har jeg også, og alle mine kvinnelige kolleger. Anonymkode: 624d5...52e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uranus Skrevet 6. oktober 2019 #27 Del Skrevet 6. oktober 2019 7 timer siden, Brunello skrev: Foreldrene før har ikke jobbet så hardt. De har bodd i et land som har oljeinntekter. Jeg er enig i en god del av det som skrives. Det er pinlig å høre på klaging fra folk som har alt. Og spesielt over hvor teit Greta og bompenger er. Det er snakk om dessertgenerasjonen som helhet og ikke nødvendigvis kun folk på 50. Folk født fra etter krigen til rundt 1970. De fleste av disse hadde foreldre født på 20 og 30-tallet og de vokste slettes ikke opp med olje men et fattig land uten innlagt strøm og vann. Det er disse menneskene som bygget Norge og sitter nå på elendige aldershjem der de såvidt får et minimum av privatliv, mat og underholdning. For barna deres vil nemlig heller ha skattekutt så de kan kjøpe enda flere døde ting og forbruke og kaste. Men de tok gjerne i mot gaven fra sine foreldre og har hatt tidenes enkleste liv der alt var lett tilgjengelig - jobb, bolig, utdannelse, investeringer. Det fantes få krav til disse folkene og nå ser vi særdeles usympatiske unge pensjonister som mener de får for lite, selvom de har bevilget seg tidenes beste pensjoner for å sitte på kontor med gode lønninger. I sterk kontrast til foreldrene sine som gjerne hadde harde industri-eller gårdsjobber og som var fornøyd med en mye lavere pensjon. I tillegg hadde disse gjerne deltatt i motstandsarbeid under krigen. Det Greta Thunberg gjør er å eksponere egoismen og ødeleggelsen av miljøet som denne generasjonen har stått for samt den tilhørende mangelen på handlekraft. Hun viser frem tomheten og materialismen deres til en hel verden. Millioner av unge verden over har nå lagt dem for hat. Og dette er selvsagt ydmykende for gamle drittunger som er vant til minste motstands vei og ingen kritikk. I tillegg er de redde for at forbruksfesten deres kan få en bråstopp. Rett og slett en avskyelig generasjon på alle måter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #28 Del Skrevet 6. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hurra for deg. Det har jeg også, og alle mine kvinnelige kolleger. Anonymkode: 624d5...52e Blogger gjelder ikke 🤣 Anonymkode: 5ea87...849 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 6. oktober 2019 #29 Del Skrevet 6. oktober 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lite sjarmerende med folk som skammer seg og hater seg selv og sin "gruppe". Det er også lite sjarmerende med folk som tror de er bedre enn andre, og som føler at samfunnet skylder dem noe. Hvite menn som pusher 50 har gitt oss ALT vi har. Kunne vi hatt det bedre? Sikkert. Har vi det jævlig bra? Ja. Man kan rett og slett ikke tilfredstille alle. Anonymkode: 91e94...ef6 Snakk for deg selv. Det jeg har, har jeg jobbet for selv. Rikdommen samfunnet vårt har skyldes i hovedsak at vi har trukket vinnerloddet og sitter på en svært verdifull råvare. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #30 Del Skrevet 6. oktober 2019 Det er ingen som er mer ufyselige, selvgode selvsentrerte, fornektende og bitre enn de som er i 45-55 årsalderegruppen. Verden vil begynne å gå framover igjen når den generasjonen dør ut. Anonymkode: 79c9f...245 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #31 Del Skrevet 6. oktober 2019 Bedre å definere «den skyldige part» her i denne tråden til å være både kvinner og menn. For vi kvinner har bidratt like mye til den egoistiske kjøp- og kastmentaliteten og en storforlangende og egosentrisk livsførsel. Greta Thunberg er ikke perfekt, men hun gir meg håp. Anonymkode: 608d0...780 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #32 Del Skrevet 6. oktober 2019 Hvem er disse idiotene som prøver å gjøre verden til et bedre sted, med mer inkludering og fellesskap, ved å bruke GENERALSERING og POLARISERING og RASISME som metoder??? Århundrets selvmotsigelse... Anonymkode: e3106...09d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Resignert Skrevet 6. oktober 2019 #33 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jeg venter i spenning på hva de som er født etter 1990 vil bidra med.....Blogging, Instagramposting, Ex On The Beach, gaming, Paradise Hotel og denslags er vel hovedfokus for skremmende mange. Henger på kjøpesenter fra de ef 10-12 år, har dyre telefoner og klær osv. Selv kjøpte jeg min første mobil som 34 åring...... Jeg er også svært interessert i hva negre og arabere som pusher 50 har bidratt med. Somaliere spesielt...... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphere Skrevet 6. oktober 2019 #34 Del Skrevet 6. oktober 2019 Denne identitetspolitikken kommer til å bite oss kraftig i ræva. Vi ser tegn på det allerede. Større polarisering. Kraftigere generaliseringer. Båssetting er viktigere og viktigere. Enten er du med oss, eller så er du imot oss. Det er viktig for enkelte å ha noen å hate, og da er hvite menn som pusher 50 det tryggeste valget. Fascinerende å se dette argumentet bli brukt hver gang en meningsmotstander i kategorien ytrer seg. Akkurat som det er noe større tyngde i den hersketeknikken enn andre hersketeknikker. I mens sitter Mari (48) og bretter ut sitt hat mot hvite menn som pusher 50 på SoMe, og lurer på hvorfor det er så vanskelig å finne seg en mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #35 Del Skrevet 6. oktober 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-liker-ikke-gjengen-min/71668322 Misforstå meg rett. Jeg liker flere av dem som mennesker. Brorparten av mine venner er med i denne gjengen. Men som gruppe er vi i stadig stigene grad ganske utrivelige. Vi er en gjeng som konstant føler vi må belyse i-landsproblemer. Vi blir grenseløst provoserte av Greta Thunbergs FN-tale, av bompenger, Metoo og av feminisme. Jeg må rett og slett si unnskyld på vegne av gjengen min. Den eneste trøsten er at det finnes to gjenger som er verre. Det er henholdsvis gjengen «Hvite Menn Som Pusher 60», og «Hvite Menn Som Pusher 70». De er verre enn oss. «Hvite Menn Som Pusher 50» er ikke så sutrete og fordomsfulle som dem. Ennå. Mulig dette er iron? Hvem vet. Anonymkode: 70894...b6b Å jeg lo! Høyt og lenge! Skribenten har prikket inn ytterpunktene helt presist her. Ja, det er i høy grad ironisk, men også egnet til å skape litt tankevirksomhet. - ser av debatten i denne tråden at det kan være vanskelig å forstå at den gruppen skribenten snakker om er de som kan sponse sine barn med 'forskudd på arv' når 4-roms leiligheten på Frogner eller på Løkka skal kjøpes av generasjonens barn. (Og dem er det noen av både i denne tråden og på KG som helhet ) Anonymkode: 24f69...38a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uranus Skrevet 6. oktober 2019 #36 Del Skrevet 6. oktober 2019 6 minutter siden, Resignert skrev: Jeg venter i spenning på hva de som er født etter 1990 vil bidra med.....Blogging, Instagramposting, Ex On The Beach, gaming, Paradise Hotel og denslags er vel hovedfokus for skremmende mange. Henger på kjøpesenter fra de ef 10-12 år, har dyre telefoner og klær osv. Selv kjøpte jeg min første mobil som 34 åring...... Jeg er også svært interessert i hva negre og arabere som pusher 50 har bidratt med. Somaliere spesielt...... Kravene til utdannelse og prestasjoner er mye større for unge i dag og de stilles av folk som ikke oppfyller noen av dem selv. Det er jo nettopp dessertgenerasjonen som har importert alle disse somalierne og andre innvandrere som aldri har bidratt eller vil bidra i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. oktober 2019 #37 Del Skrevet 6. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lite sjarmerende med folk som skammer seg og hater seg selv og sin "gruppe". Det er også lite sjarmerende med folk som tror de er bedre enn andre, og som føler at samfunnet skylder dem noe. Hvite menn som pusher 50 har gitt oss ALT vi har. Kunne vi hatt det bedre? Sikkert. Har vi det jævlig bra? Ja. Man kan rett og slett ikke tilfredstille alle. Anonymkode: 91e94...ef6 Nei, det har de da aldeles ikke. Tror du verden startet i 1964? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uranus Skrevet 6. oktober 2019 #38 Del Skrevet 6. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å jeg lo! Høyt og lenge! Skribenten har prikket inn ytterpunktene helt presist her. Ja, det er i høy grad ironisk, men også egnet til å skape litt tankevirksomhet. - ser av debatten i denne tråden at det kan være vanskelig å forstå at den gruppen skribenten snakker om er de som kan sponse sine barn med 'forskudd på arv' når 4-roms leiligheten på Frogner eller på Løkka skal kjøpes av generasjonens barn. (Og dem er det noen av både i denne tråden og på KG som helhet ) Anonymkode: 24f69...38a Faktisk er det mange som ikke får noe arv fordi mange i dessertgenerasjonen har skyhøye forbrukslån. Faktisk har menn i 50-årene de høyeste lånene av alle. Selvom de hadde alle muligheter til å skaffe seg god økonomi så var lysten på materielle goder umettelig og de lånte med begge hender for å skaffe seg det. Mange unge vil arve et konkursbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uranus Skrevet 6. oktober 2019 #39 Del Skrevet 6. oktober 2019 1 minutt siden, Lama_Drama skrev: Nei, det har de da aldeles ikke. Tror du verden startet i 1964? Nettopp. Snarere tvert i mot har disse rasert det meste av velferdsstaten og brukt opp verdens ressurser på hjernedødt forbruk. Det er generasjonen før som skal ha æren for å ha bygget Norge, og disse måtte ta til takke med en lav pensjon og dårlige eldrehjem. Men likevel var de fornøyd fordi de tok vare på tingene sine fremfor kjøp og kast. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. oktober 2019 #40 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jeg blir stadig fascinert over å se at rasisme og sexisme, gjerne ispedd fordommer mot legning, ikke bare er helt stuerent med ofte også applauderes så lenge det er rettet mot riktig gruppe. Ellers er jeg enig med andre; Selvhat av denne typen er ikke bare usjarmerende men også fullstendig unyttig. Mener en at noe er galt bør en ta tak i dette, ikke skrive et lengre "min gruppe er dårlig, men jeg er veldig bra da"-innlegg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå