AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Del Skrevet 5. oktober 2019 https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-liker-ikke-gjengen-min/71668322 Misforstå meg rett. Jeg liker flere av dem som mennesker. Brorparten av mine venner er med i denne gjengen. Men som gruppe er vi i stadig stigene grad ganske utrivelige. Vi er en gjeng som konstant føler vi må belyse i-landsproblemer. Vi blir grenseløst provoserte av Greta Thunbergs FN-tale, av bompenger, Metoo og av feminisme. Jeg må rett og slett si unnskyld på vegne av gjengen min. Den eneste trøsten er at det finnes to gjenger som er verre. Det er henholdsvis gjengen «Hvite Menn Som Pusher 60», og «Hvite Menn Som Pusher 70». De er verre enn oss. «Hvite Menn Som Pusher 50» er ikke så sutrete og fordomsfulle som dem. Ennå. Mulig dette er iron? Hvem vet. Anonymkode: 70894...b6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Del Skrevet 5. oktober 2019 ironi. Anonymkode: 70894...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Del Skrevet 5. oktober 2019 Det er lite sjarmerende med folk som skammer seg og hater seg selv og sin "gruppe". Det er også lite sjarmerende med folk som tror de er bedre enn andre, og som føler at samfunnet skylder dem noe. Hvite menn som pusher 50 har gitt oss ALT vi har. Kunne vi hatt det bedre? Sikkert. Har vi det jævlig bra? Ja. Man kan rett og slett ikke tilfredstille alle. Anonymkode: 91e94...ef6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 5. oktober 2019 #4 Del Skrevet 5. oktober 2019 Og "brune menn som puscher 50" er vesentlig bedre, samt "hvite jenter (med brunkrem) som puscher 30". Ser man ikke at uttrykk som "Hvite menn som puscher 50" er ganske latterlig og helt ubrukelig i alle andre sammenhenger en akkurat denne marginale gruppen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg tilhører samme generasjon og sier meg enig med ham. Det er flaut å se hvor uhemmet egoistiske, selvgode og nedlatende mange pluss-minus 50 er. Flaut! Særlig flau blir jeg over måten de snakker om Greta Thunberg. Det er tydelig at de føler seg truet og misliker at en jentunge tar på seg rollen som den voksne, men det får dem bare til å framstå enda mer patetiske. Jeg tror ikke det har eksistert en mer egoistisk og selvgod generasjon noensinne. Anonymkode: 624d5...52e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Del Skrevet 5. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tilhører samme generasjon og sier meg enig med ham. Det er flaut å se hvor uhemmet egoistiske, selvgode og nedlatende mange pluss-minus 50 er. Flaut! Særlig flau blir jeg over måten de snakker om Greta Thunberg. Det er tydelig at de føler seg truet og misliker at en jentunge tar på seg rollen som den voksne, men det får dem bare til å framstå enda mer patetiske. Jeg tror ikke det har eksistert en mer egoistisk og selvgod generasjon noensinne. Anonymkode: 624d5...52e Såpass kunnskappsløs og historieløs er du?Javel Anonymkode: 97723...988 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Del Skrevet 5. oktober 2019 Vi hvite menn har skapt alt av teknologi, vitenskap, næringsliv og infrastruktur i verden. Og alle hater oss for det. Og jeg elsker det 😜 Anonymkode: 195f5...446 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Del Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lite sjarmerende med folk som skammer seg og hater seg selv og sin "gruppe". Det er også lite sjarmerende med folk som tror de er bedre enn andre, og som føler at samfunnet skylder dem noe. Hvite menn som pusher 50 har gitt oss ALT vi har. Kunne vi hatt det bedre? Sikkert. Har vi det jævlig bra? Ja. Man kan rett og slett ikke tilfredstille alle. Anonymkode: 91e94...ef6 Hva er galt med å kritisere sin egen gruppe? Skal man alltid nikke og smile og late som man er enig? Anonymkode: 56b78...131 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Del Skrevet 6. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lite sjarmerende med folk som skammer seg og hater seg selv og sin "gruppe". Det er også lite sjarmerende med folk som tror de er bedre enn andre, og som føler at samfunnet skylder dem noe. Hvite menn som pusher 50 har gitt oss ALT vi har. Kunne vi hatt det bedre? Sikkert. Har vi det jævlig bra? Ja. Man kan rett og slett ikke tilfredstille alle. Anonymkode: 91e94...ef6 Hva har de gitt oss som er så jævlig bra? Hva slags liv lever du som du er så fornøyd med? Har aldri vært mer psykiske problemer og depresjoner og vi har enorme miljøproblemer pga en drittgenerasjon som hadde forbruk som eneste innhold i livet. Anonymkode: 918c9...f47 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Del Skrevet 6. oktober 2019 Det er jo dessertgenerasjonen. De har høstet fruktene av deres foreldres harde arbeid. De kunne leve av studielånet de. De kunne kjøpe seg sin første bolig til 2 x inntekt. De hadde jobber å velge mellom. Dessverre har de spist opp desserten for de neste 10 generasjonene også. De er storforbrukere, har lån til pipa (for det koster å realisere seg selv), og er en stor årsak til at boliglånsreglene nå strammes inn. Det er de som er unge nå som får regningen til denne generasjonen, og den må de betale livet ut. Anonymkode: 83488...cce 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Del Skrevet 6. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo dessertgenerasjonen. De har høstet fruktene av deres foreldres harde arbeid. De kunne leve av studielånet de. De kunne kjøpe seg sin første bolig til 2 x inntekt. De hadde jobber å velge mellom. Dessverre har de spist opp desserten for de neste 10 generasjonene også. De er storforbrukere, har lån til pipa (for det koster å realisere seg selv), og er en stor årsak til at boliglånsreglene nå strammes inn. Det er de som er unge nå som får regningen til denne generasjonen, og den må de betale livet ut. Anonymkode: 83488...cce Jepp, en skikkelig drittgenerasjon som bare har forbrukt og ødelagt hele sitt liv. Mest mulig rødt kjøtt og størst dieselbil. Masse på lån selvom de har hatt tidenes beste muligheter til karriere og billig bolig. Alt jeg føler for dem er forakt. Jeg håper pensjonene kuttes slik som i Sverige så de kan kjenne på de dårlige tidene som vil ramme oss unge. Hva legger du i betale regningen? De ekstreme boligprisene disse har skapt ved spekulasjon og annet tull? Anonymkode: 918c9...f47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. oktober 2019 #12 Del Skrevet 6. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo dessertgenerasjonen. De har høstet fruktene av deres foreldres harde arbeid. De kunne leve av studielånet de. De kunne kjøpe seg sin første bolig til 2 x inntekt. De hadde jobber å velge mellom. Dessverre har de spist opp desserten for de neste 10 generasjonene også. De er storforbrukere, har lån til pipa (for det koster å realisere seg selv), og er en stor årsak til at boliglånsreglene nå strammes inn. Det er de som er unge nå som får regningen til denne generasjonen, og den må de betale livet ut. Anonymkode: 83488...cce Foreldrene før har ikke jobbet så hardt. De har bodd i et land som har oljeinntekter. Jeg er enig i en god del av det som skrives. Det er pinlig å høre på klaging fra folk som har alt. Og spesielt over hvor teit Greta og bompenger er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 6. oktober 2019 #13 Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Hvorfor er det så mye snakk om "hvite" menn hele tiden? - skjønner ikke hvor dette kommer fra? Kan vi ikke bare si europeiske menn, norske menn, et eller annet? 😂 Endret 6. oktober 2019 av ana0603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. oktober 2019 #14 Del Skrevet 6. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hvite menn har skapt alt av teknologi, vitenskap, næringsliv og infrastruktur i verden. Og alle hater oss for det. Og jeg elsker det 😜 Anonymkode: 195f5...446 Når det gjelder teknologi, vil jeg påstå at gule menn også har hatt en finger med i spillet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 6. oktober 2019 #15 Del Skrevet 6. oktober 2019 14 minutter siden, ana0603 skrev: Hvorfor er det så mye snakk om "hvite" menn hele tiden? - skjønner ikke hvor dette kommer fra? Kan vi ikke bare si europeiske menn, norske menn, et eller annet? 😂 Vestlige menn burde fungere, men er vel for nøytralt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #16 Del Skrevet 6. oktober 2019 19 minutter siden, Brunello skrev: Når det gjelder teknologi, vil jeg påstå at gule menn også har hatt en finger med i spillet. For Norge sin del har Hitler og tyskere betydd alt. Uten invasjonen hadde vi ligget mye lenger bak. Ingen liker nazi-regime, men fy søren det har betalt seg. Anonymkode: 3deb3...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #17 Del Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, ana0603 skrev: Hvorfor er det så mye snakk om "hvite" menn hele tiden? - skjønner ikke hvor dette kommer fra? Kan vi ikke bare si europeiske menn, norske menn, et eller annet? 😂 Fordi rasistene tror at Europa er en homogen gruppe mennesker som har helt lik kultur, likt språk osv. De ser bare hudfarge : P ironisk er det ikke? Anonymkode: 5ecc9...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 6. oktober 2019 #18 Del Skrevet 6. oktober 2019 2 timer siden, ana0603 skrev: Hvorfor er det så mye snakk om "hvite" menn hele tiden? - skjønner ikke hvor dette kommer fra? Kan vi ikke bare si europeiske menn, norske menn, et eller annet? 😂 Fordi hudfarge er et valid "argument" for rasister. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #19 Del Skrevet 6. oktober 2019 2 timer siden, MortenMinstelønn skrev: Vestlige menn burde fungere, men er vel for nøytralt. Men har vi alltid vært ''vestlig'' ? Når jeg ser på bilder fra 1800 tallet ser det ganske fattig ut : p Anonymkode: 5ecc9...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #20 Del Skrevet 6. oktober 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Vi hvite menn har skapt alt av teknologi, vitenskap, næringsliv og infrastruktur i verden. Og alle hater oss for det. Og jeg elsker det 😜 Anonymkode: 195f5...446 DU har ikke skapt noe som helst vennen. Hvorfor tror hvite menn at de kan ta på seg æren for alt som noen gang har blitt gjennomført av hvite menn, av positiv karakter, men med en gang det er snakk om voldtekt og kvinnemishandling, nei da har de INGENTING med det å gjøre. Spar meg. Hvite menn er så krenket og sutrete om dagen at man skulle tro de hadde blitt diskriminert i flere tiår. Anonymkode: e286e...3d4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå