AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg synes alltid det er noe som skulle vært gjort og vanskelig å få til alt. Hva er dine rutiner for å holde det rent hjemme? Hva vasker du hvor ofte og hvor grundig? Anonymkode: 0dc77...bf2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Vasker gjerne en gang i uken (tørker støv og støvsuger evt vasker gulv. Og vasker bad). Søler jeg ellers i uken, tørker jeg opp. Prøver å rydde hver dag. Leier ut via airbnb og da vasker jeg før/etter de leier. Anonymkode: 0e834...ea2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 Vi har rengjøringshjelp fra Freska hver 14. dag. Da tar hun ALT. Mellom de renholdene gjør vi dette: Holder toalettene og vaskene rene: Daglig vask. Holder kjøkkenet rent: Daglig vask. Støvsuger: Én gang mellom de to renholdene. Ellers gjør vi ikke noe husarbeid. Anonymkode: eb8c6...311 4
Djungelvrål Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Vasker badet nesten hver uke. Støvsuger en gang i uka. Vasker gulv ca hver 3 uke. Vasker over kjøkkenskap og benker ved behov. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Har robotstøvsuger som støvsuger hver dag. Tar flekker med en våt klut når jeg ser det. Vasker bad ca tre ganger i mnd og tørker støv i hyller osv ved behov Anonymkode: 66c2e...da2
Gjest Alkoholist Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Støvsuger og tørker støv en gang i uka. Vasker do annenhver dag, og vasker gulv en gang i mnd, da tar jeg med lister og dørkarmer også. På kjøkkenet rydder og tørker jeg opp matsøl nesten hver dag.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg (eller rettere sagt robotstøvsugeren) støvsuger hele huset 2 ganger i uken. Jeg vasker alle gulv en gang hver uke. Jeg vasker badet 1-2 ganger hver uke. Jeg tørker støv ved behov, som oftest 2 dager i uken. Kjøkken ryddes og vaskes daglig. Kjøleskap og fryser vaskes ved behov. Storvask med tak og vegger en gang i året. Komfyr, kjøkkenvifte vaskemaskin, oppvaskmaskin, og tørketrommel vaskes en gang pr mnd. Rydding og flekkfjerning fortløpende ved behov. Anonymkode: 32966...0b3 3
TulleJenny Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 Vasker huset ca 2 ganger i uken. Noen ganger støvsuger jeg bare, noen ganger både støvsuger jeg og vasker gulver. Bad vaskes oftere. Klarer ikke rot og skitt.
Tibbie Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg er travel med fulltidsstudier, fulltidsjobb og frivillighet, så jeg hater at jeg må bruke energi på rengjøring. Bare for å toppe hele greia, har jeg dyr som røyter. Derfor har jeg kjøpt en bra, ledningeløs støvsuger og en mopp med "innebygd" såpevann, sånn at det går fort å gå over gulvene, gulvmattene og stoffmøblene. Tiltaket er mindre når man ikke må dra ut et monster fra boden, gjøre klart vaskevann osv. Ellers tar jeg badet et par ganger i måneden (eller ved besøk). Klær tar jeg når jeg begynner å gå tom Er litt flinkere til å rydde, siden humøret mitt avhenger av hvordan det ser ut rundt meg. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Hjelpe meg, hvordan får dere tid til å vaske så mye?😣 Anonymkode: 0dc77...bf2 11
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg jobber veldig mye, og er ikke så glad i husarbeid. Heldigvis har jeg en mann som er et petimeter, og som elsker å gjøre rent. Han er hovedårsaken til at det alltid er ryddig og rent hjemme. Det er noen ting han ikke liker å gjøre, så da blir det mine oppgaver... Anonymkode: 009b3...341
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 Har robotstøvsuger som støvsuger hele huset et par-tre ganger i uka. Hver fredag etter jobb vasker jeg badet og går over hyller/vinduskarmer etc med en enkel støvmopp. Det er godt nok for meg 😛 Skikkelig vask med bøtte og såpevann, gulvvask osv tar jeg hver 6. uke for da har jeg en ukefridag (går turnus) 😅 Anonymkode: 558da...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 Vaskerobot som tar alle gulv. Jeg er ikke så god til å holde det rent ellers, men... Anonymkode: dff02...c48
SPOCA Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 Robotstøvsugeren støvsuger omtrent hver dag. Jeg går over med vanlig støvsuger ca 1 gang per uke, i tillegg tar jeg støvsugeren på møblene omtrent daglig/annenhver dag (pga kattene). Vasker tøy primært i helgene, så blir noen maskiner fredag til søndag. Tørker støv gjør jeg ytterst sjeldent, tar det ved behov. Alt av husarbeid er dørgende kjedelig, så gjør det kun når jeg absolutt må. Vasker ikke gulvene så ofte, det er sjeldent (unntak er kjøkkengulvet som vaskes en gang per uke). Kjøkkenbenk osv tas daglig. Oppvaskmaskinen settes på mellom 3-4 ganger per uke. Badet tas ukentlig.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 Gjør alt "forefallende" underveis og lar aldri noe hope seg opp. Jeg bruker nesten ikke tid på husarbeid, men har det strøkent hele tiden likevel. Bretter klær, mens potetene får 10-15 min forsprang på resten av middagen osv. Anonymkode: 560c2...c97 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #16 Skrevet 5. oktober 2019 Vasker èn gang i uken det som trengs å vaskes - bad, kjøkken, osv. Prøver å bruke minst mulig såpe på gulvene og mest mulig rent vann i stedet for. Støvsuger hver dag. Vasker stekeovnen, inni kjøleskap, i skap og skuffer osv. ellers når jeg ser det trengs, kanskje 1-2 ganger i måneden. Har det veldig rent og ryddig, men er bare 2 voksne + en liten hund. Anonymkode: b7ff5...425
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #17 Skrevet 5. oktober 2019 Sånn typisk kg brukere, mye penger, flotte jobber og det perfekte liv. Og nå supervaskere. 😂 Anonymkode: 43b64...946 17
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #18 Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn typisk kg brukere, mye penger, flotte jobber og det perfekte liv. Og nå supervaskere. 😂 Anonymkode: 43b64...946 Jeg er ufør, fattig og har det ikke så rent halvparten av tiden. Er også flittig kg bruker:) Anonymkode: dff02...c48 7
Trolltunge Skrevet 5. oktober 2019 #19 Skrevet 5. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn typisk kg brukere, mye penger, flotte jobber og det perfekte liv. Og nå supervaskere. 😂 Anonymkode: 43b64...946 Jeg har ikke det perfekte liv, men jeg har lært meg at husarbeid er ganske enkelt når man tar ting etterhvert. Det er når man lar ting hope seg opp det blir et ork å ta det. Jeg er mer supereffektiv og smart når det gjelder husarbeid enn supervasker. Fordi det er enklere å ha det jevnt over rent enn å måtte ta storøkter. 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #20 Skrevet 5. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpe meg, hvordan får dere tid til å vaske så mye?😣 Anonymkode: 0dc77...bf2 Jeg gjør litt hver dag så blir det faktisk ikke så ille. Er flink til å fylle inn dødtid, som feks om det er 2 minutter igjen av vaskemaskinen så vasker jeg feks toalettet eller vasken isteden for å stå å glo På vaskemaskinen i to minutter. Stuebordet rydder og tørker jeg av hver kveld. Lager jeg mat så kan jeg vaske en skapdør eller to mens jeg venter på oppkok feks.Tørke flekker når jeg ser dem isteden for å vente til hele gulvet er fullt. Jeg føler ikke selv jeg vasker så mye men det er fordi jeg tar småting ofte og dermed så får jeg ikke alt i fanget på en gang. Anonymkode: fc496...292 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå