AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg skal hente på Gardermoen i kveld, men er usikker på hvor lang tid jeg bør beregne. Vil gjerne være der når de jeg skal hente kommer ut av ankomstdørene, men utrolig kjedelig å stå og vente i en halvtime, pluss at parkering på OSL er rådyrt. Så hvis et fly lander fra utlandet (Europa, ikke passkontroll) kl. 20, hvor lang tid pleier det å ta å komme seg ut av flyet, få bagasje osv? Når bør jeg beregne å stå klar? Anonymkode: d29bd...032
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Skal personen(e) innom tar-free? Isåfall kan du vel drøye det maks 20min, men jeg ville nok ikke ha drøyd det lengre enn det. Anonymkode: b9a03...0fd
dyptvann Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg vil si at du bør være der ved ankomst, brått lander flyet litt før tiden også har de bare med seg håndbagasje og vipps, så må de vente på deg. Jeg reiser mye, både privat og gjennom jobb og sjåføren er alltid på plass i det flyet lander 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 20-30 min, ikke mer enn det. Anonymkode: a1717...1b6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Du kan følge med på Avinors ankomst-liste, så ser du om flyet er i rute. Passkontrollen går alle fra utlandet gjennom. Halvtime hadde jeg tenkt 😊 Anonymkode: 778a0...2c2 1
Missbehave Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Hadde jeg blitt spurt om å hente noen, ville jeg vært der 20-30 minutter etter flyets ankomst. Å vente 10-15 minutter på å bli hentet har aldri gjort de jeg henter noe, og samme omvendt! 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 12 minutter siden, dyptvann skrev: Jeg vil si at du bør være der ved ankomst, brått lander flyet litt før tiden også har de bare med seg håndbagasje og vipps, så må de vente på deg. Jeg reiser mye, både privat og gjennom jobb og sjåføren er alltid på plass i det flyet lander De har med seg masse bagasje. Det tar vel i hvert fall et kvarter før denne kommer på båndet..? Anonymkode: d29bd...032 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan følge med på Avinors ankomst-liste, så ser du om flyet er i rute. Passkontrollen går alle fra utlandet gjennom. Halvtime hadde jeg tenkt 😊 Anonymkode: 778a0...2c2 Jeg har da aldri vært gjennom passkontroll når jeg lander fra Schengen-områder..? Anonymkode: d29bd...032 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Vi var iallefall gjennom passkontrollen da vi kom fra Skottland ifjor. Kommer fra London om en uke, så får se da 😊 Anonymkode: 778a0...2c2
Mynlen Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var iallefall gjennom passkontrollen da vi kom fra Skottland ifjor. Kommer fra London om en uke, så får se da 😊 Anonymkode: 778a0...2c2 Skottland er ikke Schengen. Ikke England heller, Endret 5. oktober 2019 av Mynlen 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, Mynlen skrev: Skottland er ikke Schengen. Ikke England heller, Beklager, da må jeg bare legge meg flat! 🙈 Anonymkode: 778a0...2c2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 Uten synsing så kommer an på selskapet, og destinasjonen. Uten å vite det vil jeg si 25 etter at flyet lander. København har særdeles lite bagasje i forhold til f.eks. Gran Canaria. Hvor flyet parkerer har også en del å si. Men du kan egentlig regne med alt fra 20 til 60 minutter dessverre. Anonymkode: e61d9...b0a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 Du kan jo vente på bensinstasjonen til du har sett flyet har landet. Evt få de du skal hente til å ringe når de venter på bagasjen, så kan du kjøre frem til den korttids-sona da? Anonymkode: c0fc2...91b
Millimani Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal hente på Gardermoen i kveld, men er usikker på hvor lang tid jeg bør beregne. Vil gjerne være der når de jeg skal hente kommer ut av ankomstdørene, men utrolig kjedelig å stå og vente i en halvtime, pluss at parkering på OSL er rådyrt. Så hvis et fly lander fra utlandet (Europa, ikke passkontroll) kl. 20, hvor lang tid pleier det å ta å komme seg ut av flyet, få bagasje osv? Når bør jeg beregne å stå klar? Anonymkode: d29bd...032 Kanskje du er der nå, men likevel... Du kan følge med på nettsidene om flyet i det hele tatt er i rute, kanskje legge opp løpet litt etter det. I tillegg vil kanskje de reisende handle litt i taxfree før de kommer ut, og mange andre med dem. Bagasjen kan de ha fått i løpet av alt fra 15 minutter til to-tre timer. 3 hours ago, AnonymBruker said: De har med seg masse bagasje. Det tar vel i hvert fall et kvarter før denne kommer på båndet..? Anonymkode: d29bd...032 Jeg har bare landet på Gardermoen én gang etter en utenlandsreise, de andre gangene har jeg landet på andre destinasjoner. Den gangen jeg landa på Gardermoen tok det to og en halv time (!) før jeg og min venninne hadde fått all bagasjen, dvs. to sekker og to kofferter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå