EmVeeJee Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg har gått på p-pillen i 12 år og dermed naturligvis ikke hatt eggløsning. Nå har vi prøvd i 3 måneder og ved hver eggløsning får jeg sopp? Ikke så ille at det krever behandling, men det er tørt "inni" der, litt ømt og enkelte samleier gjør vondt for hans del fordi det er så tørt. Det virker jo som at PH-balansen min blir helt på villspor. Jeg og kjæresten bor ikke sammen for øyeblikket og dette skjedde når vi ikke hadde hatt sex også. Er det noen som har opplevd lignende? Noen som vet hva jeg eventuelt kan bruke som ikke forhindrer soldatene i å komme fram dit de skal? Tror det er et meget "ugjestmildt" miljø der nede ved EL 😶 Jeg er normal igjen der nede 2-3 dager etter eggløsning og så normal helt til neste eggløsning igjen. Aldri vært plaget med dette før
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Vi får soppinfeksjon i underlivet pga. hormonendringer da hormoner endrer pH-verdien der nede. Når det er syrlig (lav pH) så trives soppen godt. Når du får mensen eller eggløsning så opplever kroppen din store hormonendringer, men også når du slutter med p-piller. Kroppen din er vandt til å få en pille med hormoner hver dag, og kan bruke lang tid (flere måneder) på å balansere hormonene dine etter du har sluttet. Anonymkode: cbae8...dec
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 https://www.komplettapotek.no/product/861077/intim-og-underliv/irritasjon-kloee-og-sopp/lactal-balance-vaginal-gel# kanskje prøve noe slikt når neste EL nærmer seg? 😊 eller så finnes det også sædvenlig glidemiddel 😊 Anonymkode: cd0e9...951
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå