Memira Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Hei alle dere. Jeg har nettopp født en liten kar som er 12 uker i dag. For 6 uker siden tok jeg p-sprøyten, og før det har samboer og jeg brukt kondom ved samleie, altså alltid vært beskyttet! I dag våknet jeg av voldsom halsbrann og fikk litt panikk, for det har jeg aldri hatt før - utenom når jeg var gravid. Heldigvis hadde jeg en g-test liggende som jeg tok når jeg våknet. På den dukker det opp en svak(!) strek nr to.. Og jeg aner jo ingenting om EL, dpo eller forventet mens da jeg går på sprøyten. Kan det være mulig at det er rester av HCG etter fødsel for 12 uker siden?? Plis, si at det er tilfelle...
Anjatapinjata Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Det tviler jeg på Men. Hadde nok tatt en tur til legen 😊 evt tatt en ny digital test først om ett par dager. 1
Memira Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2019 53 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Det tviler jeg på Men. Hadde nok tatt en tur til legen 😊 evt tatt en ny digital test først om ett par dager. Har kjøpt flere tester nå, så får man bare se om det blir sterkere etterhvert.. skal jo være rimelig umulig at jeg har blitt gravid igjen 🥴 kanskje skyggestrek? Jaja tiden vil vise..
Anjatapinjata Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 3 timer siden, Memira skrev: Har kjøpt flere tester nå, så får man bare se om det blir sterkere etterhvert.. skal jo være rimelig umulig at jeg har blitt gravid igjen 🥴 kanskje skyggestrek? Jaja tiden vil vise.. Ja det kan jo hende. Tiden vil vise ja 😊
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Tviler på at det er rester. Etter jeg har hatt spontanaborter har hcg vert ute av kroppen etter 3 uker. Anonymkode: 15682...bd2
Memira Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at det er rester. Etter jeg har hatt spontanaborter har hcg vert ute av kroppen etter 3 uker. Anonymkode: 15682...bd2 Ah, skulle ønske nå at jeg hadde tatt en test litt tidligere for å se om HCG var ute av kroppen, men hvem skulle forventet at man kanskje skulle bli gravid på prevensjon 🤷🏼♀️ tviler også på at det er skyggestrek, klarte ikke helt å holde tilbake på testingen som planlagt og det er jammen den samme svake streken på tre forskjellige rester.. så da gjenstår det evt bare å se om den blir sterkere eller svakere. så blir jo et eventuelt neste spørsmål om ikke denne p-sprøyten vil ha innvirkning på et foster da, kan jo ikke akkurat bare slutte på den. Den vil jo enda være i kroppen i 6 uker til
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 3 timer siden, Memira skrev: Ah, skulle ønske nå at jeg hadde tatt en test litt tidligere for å se om HCG var ute av kroppen, men hvem skulle forventet at man kanskje skulle bli gravid på prevensjon 🤷🏼♀️ tviler også på at det er skyggestrek, klarte ikke helt å holde tilbake på testingen som planlagt og det er jammen den samme svake streken på tre forskjellige rester.. så da gjenstår det evt bare å se om den blir sterkere eller svakere. så blir jo et eventuelt neste spørsmål om ikke denne p-sprøyten vil ha innvirkning på et foster da, kan jo ikke akkurat bare slutte på den. Den vil jo enda være i kroppen i 6 uker til Hvilke teater har du tatt da? Og kan vi få se bilde? Er det depo provera du har tatt? Dette står om gestagener i norsk legemiddelhåndbok: Det er ingen holdepunkter for at gestagener i de doser som inngår i hormonelle antikonsepsjonsmidler medfører risiko for skadelige effekter. Anonymkode: 15682...bd2
Memira Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke teater har du tatt da? Og kan vi få se bilde? Er det depo provera du har tatt? Dette står om gestagener i norsk legemiddelhåndbok: Det er ingen holdepunkter for at gestagener i de doser som inngår i hormonelle antikonsepsjonsmidler medfører risiko for skadelige effekter. Anonymkode: 15682...bd2 Har tatt to strimmeltester fra normal og en RFSU-tidlig. Har kjøpt 2x clearblue test og en digital clearblue til de neste kommende dagene for å klare å slå meg til ro med et evt test-svar. Tok ikke bilde av testene innen tidsfristen og de er gått i bosset, kan ta bilde av test i morgen tidlig! takk for ref, selvom dette er veldig uplanlagt og ikke helt ønsket må en jo nesten bare gjøre det beste ut av det hvis det måtte komme til det.. men ser for meg at det vil bli fryktelig tungt med 10-11 mnd forskjell i alder edit: går på Depo-provera ja, satt 2.dag i menstruasjon og skulle være trygg fra første dag, men gikk likevel en uke fra den ble satt til første samleie 🤷🏼♀️🥴 Endret 5. oktober 2019 av Memira
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 14 minutter siden, Memira skrev: Har tatt to strimmeltester fra normal og en RFSU-tidlig. Har kjøpt 2x clearblue test og en digital clearblue til de neste kommende dagene for å klare å slå meg til ro med et evt test-svar. Tok ikke bilde av testene innen tidsfristen og de er gått i bosset, kan ta bilde av test i morgen tidlig! takk for ref, selvom dette er veldig uplanlagt og ikke helt ønsket må en jo nesten bare gjøre det beste ut av det hvis det måtte komme til det.. men ser for meg at det vil bli fryktelig tungt med 10-11 mnd forskjell i alder edit: går på Depo-provera ja, satt 2.dag i menstruasjon og skulle være trygg fra første dag, men gikk likevel en uke fra den ble satt til første samleie 🤷🏼♀️🥴 Det blir spennende å se da om du er gravid går det nok vekdig fint. Det blir travelt men de vil ha mye glede av hverandre og etter hvert blir det da en avlastning at de er så tette. Ingen prevensjon er 100% sikker dessverre 😬 Anonymkode: 15682...bd2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 16 minutter siden, Memira skrev: Har tatt to strimmeltester fra normal og en RFSU-tidlig. Har kjøpt 2x clearblue test og en digital clearblue til de neste kommende dagene for å klare å slå meg til ro med et evt test-svar. Tok ikke bilde av testene innen tidsfristen og de er gått i bosset, kan ta bilde av test i morgen tidlig! takk for ref, selvom dette er veldig uplanlagt og ikke helt ønsket må en jo nesten bare gjøre det beste ut av det hvis det måtte komme til det.. men ser for meg at det vil bli fryktelig tungt med 10-11 mnd forskjell i alder edit: går på Depo-provera ja, satt 2.dag i menstruasjon og skulle være trygg fra første dag, men gikk likevel en uke fra den ble satt til første samleie 🤷🏼♀️🥴 Har 14mnd mellom mine, det i seg selv er ikke tungt, men eldste har masse ekstra helseutfordringer. Minste er som en standard frisk ammende baby ingen stress utenom det uunngåelige. Så to i seg selv er ikke stress så lenge de er friske. Slik det er nå er det en liten utfordring. Hehe, men jeg anbefaler IKKE abort uansett. Det kan fint gå veldig bra. Jeg er fornøyd med egent valg iallfall selv om disse første åra blir sinnsykt tøffe pga refluks, melkeallergi, fysio, PPT, dren i ørene osv osv. Anonymkode: 352ba...ca1
Memira Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke teater har du tatt da? Og kan vi få se bilde? Anonymkode: 15682...bd2 Clearblue + tatt nå viser en veldig svak strek som jeg ikke engang er sikker på om vises på bilde 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ 4 testen på rad med «skyggestrek»?
Gjest Albbas Skrevet 6. oktober 2019 #12 Skrevet 6. oktober 2019 CB+ pleier å ha skyggestrek. RFSU også.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg klarer ikke å se at det er noe særlig farge på streken, så med mindre du ser noe som ikke kommer frem på bildet så ville jeg tolket den som negativ frem til du får en tydeligere strek. Jeg har også opplevd at CB+ kan være vanskelige å tyde. Gitt at du ER gravid og hcg stiger som normalt så vil du kunne forvente at en digital test er positiv om noen dager. Jeg ville hatt is i magen og tatt en digital test til uka, evt. blodprøve hos legen. Bedre det enn å gjette med utydelige streker. Anonymkode: c76c3...a46 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 8 timer siden, Memira skrev: Har tatt to strimmeltester fra normal og en RFSU-tidlig. Har kjøpt 2x clearblue test og en digital clearblue til de neste kommende dagene for å klare å slå meg til ro med et evt test-svar. Tok ikke bilde av testene innen tidsfristen og de er gått i bosset, kan ta bilde av test i morgen tidlig! takk for ref, selvom dette er veldig uplanlagt og ikke helt ønsket må en jo nesten bare gjøre det beste ut av det hvis det måtte komme til det.. men ser for meg at det vil bli fryktelig tungt med 10-11 mnd forskjell i alder edit: går på Depo-provera ja, satt 2.dag i menstruasjon og skulle være trygg fra første dag, men gikk likevel en uke fra den ble satt til første samleie 🤷🏼♀️🥴 Man har som regel eggløsning før menstruasjon (mangelen på befruktet egg som fester seg som gir en mens), så hvis dere hadde ubeskyttet sex før det kan du godt være gravid... Anonymkode: 393a6...439
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #15 Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, Memira skrev: Clearblue + tatt nå viser en veldig svak strek som jeg ikke engang er sikker på om vises på bilde 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ 4 testen på rad med «skyggestrek»? Du må aldri bruke cb med strek, det er totalt unødvendig. De har nesten skyggestrek alle sammen. Forferdelige tester! Og skummelt at de er et ledende merke både her og i utlandet. De er virkelig dårlige. Kjøp en annen type test. Anonymkode: 42bbc...b3b 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #16 Skrevet 6. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at det er rester. Etter jeg har hatt spontanaborter har hcg vert ute av kroppen etter 3 uker. Anonymkode: 15682...bd2 Og jeg hadde rester etter hcg i nesten syv uker etter min sa. Individuelt. Anonymkode: 43ec8...64c
Memira Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #17 Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må aldri bruke cb med strek, det er totalt unødvendig. De har nesten skyggestrek alle sammen. Forferdelige tester! Og skummelt at de er et ledende merke både her og i utlandet. De er virkelig dårlige. Kjøp en annen type test. Anonymkode: 42bbc...b3b Skjønner, men det er jo risiko for skyggestrek på alle tester. Uansett hvilken en bruker så vil det alltid være noen som har opplevd «feil» med den aktuelle testen. Nå har jeg tatt 5 tester, av 3 forskjellige merker, og alle har den samme svake streken 🤷🏼♀️ Legger ved bilde av siste test. nå venter jeg noen dager før jeg tar den digitale og får det svart på hvitt tenker jeg. forøvrig; vet noen om p-sprøyten kan settes feil? Mtp at den kanskje ikke har virket som den «skal» eller er jeg bare den ene uheldige som kanskje har blitt gravid tross fungerende prevensjon?
Mrs Robinson Skrevet 6. oktober 2019 #18 Skrevet 6. oktober 2019 De testene du har lagt ut bilde av, er negative. Det er 0 farge i de Ta en digital om noen dager om du fortsatt er usikker 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #19 Skrevet 6. oktober 2019 15 minutter siden, Memira skrev: Skjønner, men det er jo risiko for skyggestrek på alle tester. Uansett hvilken en bruker så vil det alltid være noen som har opplevd «feil» med den aktuelle testen. Nå har jeg tatt 5 tester, av 3 forskjellige merker, og alle har den samme svake streken 🤷🏼♀️ Legger ved bilde av siste test. nå venter jeg noen dager før jeg tar den digitale og får det svart på hvitt tenker jeg. forøvrig; vet noen om p-sprøyten kan settes feil? Mtp at den kanskje ikke har virket som den «skal» eller er jeg bare den ene uheldige som kanskje har blitt gravid tross fungerende prevensjon? Denne er negativ Anonymkode: 01604...80a
Memira Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #20 Skrevet 6. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne er negativ Anonymkode: 01604...80a Krysser fingrene for det! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå