AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Men av min lønn da, så er jo halvparten av tiden kveld, natt og helg. Den tiden hun har med familien sin som jeg er på jobb. Alle de feriene hun har hvor jeg jobber. Synes dere det er urimelig at jeg tjener 5-6000 mer enn henne i mnd, når jeg har en tøff turnus? Uten disse tilleggene hadde vi tjent ca det samme... Blir helt matt av det hun sa jeg.... Anonymkode: 38abe...e91 10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Nei, det er ikke urimelig. Dere får jo tillegg for at dere ikke har normal arbeidstid. I tillegg må dere jo også jobbe på høytidsdager/fridager som f.eks 24.desember, 1.mai osv. Sykepleiere er velfortjent den lønna de får. Anonymkode: dce8d...a31 45
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 Synes lærerlønna er for lav, med tanke på utdanning, ansvar og arbeidsmengde. Det samme kan sikkert sies om sykepleieryrket. Er hvertfall ikke noe vits å sette de opp mot hverandre. Anonymkode: fad84...20f 41
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Høy lønn? Den var god 🤣🤣🤣hun får prøve å jobbe ulempe turnus da. Anonymkode: c25b3...1b6 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 å få betalt for ugunstige arbeidstider er helt innafor. Når jeg jobber julaften, nyttårsaften og påskeaften så forventer jeg selvsagt lønn deretter også. alle andre kan jo være hjemme, feire og kose seg. Anonymkode: 26e62...127 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Men sier hun at du tjener mye (i forhold til henne) OG at dette er urimelig, eller at hun bare synes du tjener mye? Sistnevnte er da ingenting å bli krenket av. Anonymkode: 8f6e0...67d 17
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Sykepleiere tjener godt Ifht lærere, med tanke på at de fleste ‘bare’ har 3 års utdanning, ifht lærer som har 4 år. Og med tillegg og overtid, som de fleste lærere ikke har åpning for i sin avtale. Men det betyr ikke at Jeg mener at sykepleiere skulle tjent mindre. Fortjener hver ei krone, og mere til. Anonymkode: 22e56...616 13
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 Nei det er ikke urimelig. Hun er garantert fri hver eneste jul, hun har påskeferie, fri alle 17. Mai, hun slipper kabalen med sen/tidlig ferie i forhold til barnehagestenging, hun kan være hjemme hver eneste helg etc. Hun er rett og slett trangsynt og naiv som ikke ser dette, synes hun var direkte frekk. Skulle bare mangle at man fikk kompensasjon for tapt dyrebar familietid. Jeg mener ikke at lærere tjener for mye, de gjør en viktig jobb og fortjener definitivt lønna si. Men å kalle det urimelig at andre får kompensasjon for ugunstige arbeidstider de ikke selv har, det blir helt feil. Anonymkode: 10efb...710 27
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes lærerlønna er for lav, med tanke på utdanning, ansvar og arbeidsmengde. Det samme kan sikkert sies om sykepleieryrket. Er hvertfall ikke noe vits å sette de opp mot hverandre. Anonymkode: fad84...20f Jeg syns helt ærlig lærerlønna står i stil med arbeidsmengde når man ser ellers i samfunnet jeg.. Anonymkode: de6a1...9fc 23
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykepleiere tjener godt Ifht lærere, med tanke på at de fleste ‘bare’ har 3 års utdanning, ifht lærer som har 4 år. Og med tillegg og overtid, som de fleste lærere ikke har åpning for i sin avtale. Men det betyr ikke at Jeg mener at sykepleiere skulle tjent mindre. Fortjener hver ei krone, og mere til. Anonymkode: 22e56...616 Nei, sykepleiere tjener ikke godt i forhold til lærere 🙄 Anonymkode: de6a1...9fc 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns helt ærlig lærerlønna står i stil med arbeidsmengde når man ser ellers i samfunnet jeg.. Anonymkode: de6a1...9fc Da vet ikke jeg hvilke lærere du ser, eller hvor god kontroll du har på når og hvordan vedkommende jobber, men de lærerne jeg ser jobber hvertfall ræva av seg. Og ferie har de stortsett bare i sommerferien, da alt annet går med til retting og forberedelser. Ja, jeg får henta ungene i bhg kl 1530, men så fort de er i seng kl 19 er det opp med dataen og innstille seg på jobb igjen. Samboer blir helt oppgitt.. Anonymkode: fad84...20f 15
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 Det hun mener er vel at du som sykepleier har muligheten til å tjene ganske mye mer enn henne hvis du tar noen ugunstige vakter/turnuser. Moren min er 63 år og har jobbet som lærer i 40 år. Hun tjener 530k MED alle tillegg. Har flere venninner i midten av 20-årene som ikke tjener så veldig mye mindre enn det siden de jobber kveld og natt. Om 40 år kommer de garantert til å tjene mer enn 530k i året Anonymkode: a2634...3c3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men av min lønn da, så er jo halvparten av tiden kveld, natt og helg. Den tiden hun har med familien sin som jeg er på jobb. Alle de feriene hun har hvor jeg jobber. Synes dere det er urimelig at jeg tjener 5-6000 mer enn henne i mnd, når jeg har en tøff turnus? Uten disse tilleggene hadde vi tjent ca det samme... Blir helt matt av det hun sa jeg.... Anonymkode: 38abe...e91 Trodde lærere tjente mye jeg? Typ 400-500 000 i året ? Anonymkode: 5502b...323 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vet ikke jeg hvilke lærere du ser, eller hvor god kontroll du har på når og hvordan vedkommende jobber, men de lærerne jeg ser jobber hvertfall ræva av seg. Og ferie har de stortsett bare i sommerferien, da alt annet går med til retting og forberedelser. Ja, jeg får henta ungene i bhg kl 1530, men så fort de er i seng kl 19 er det opp med dataen og innstille seg på jobb igjen. Samboer blir helt oppgitt.. Anonymkode: fad84...20f Når du har 4-5 undervisningstimer om dagen, har du også 3 timer du kan bruke på jobb til retting osv. Joda, jeg vet lærere har mye å gjøre, men kom ikke her og si at sykepleiere i arbeidsmengde har bedre lønn enn lærere for det er bullshit. Bare sommerferie er jo mer ferie enn en sykepleier kan drømme om, og dine dager er lagt opp til at du ikke skal jobbe helg. Lærere tror de er helgener som tjener så.dårlig i forhold til arbeidsmengde og utdanning. Det er bullshit. Hilsen lektor med mor som er helsepersonell. Lærerjobben er i bunn og grunn ikke så ille som mange skal ha det til. Det eneste som er kjipt er unødvendige møter. Ellers skal vi takke for all tid vi får med barna våre. Og du, lærere er langt fra de eneste som må fortsette jobb etter at ungene har lagt seg. Anonymkode: de6a1...9fc 21
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du har 4-5 undervisningstimer om dagen, har du også 3 timer du kan bruke på jobb til retting osv. Hvor jobber du da? Her går de ekstra timene til inspeksjon, samtaler med elever, oppfølgingsmøte, foreldresamtaler osv Joda, jeg vet lærere har mye å gjøre, men kom ikke her og si at sykepleiere i arbeidsmengde har bedre lønn enn lærere for det er bullshit. Jo, selvsagt har de det det. Sykepleiere jobber 35,5 timer i uka og får betalt overtid. Bare sommerferie er jo mer ferie enn en sykepleier kan drømme om, og dine dager er lagt opp til at du ikke skal jobbe helg. Ferien er jo lik for lærere og andre folk, det burde du jo vite om du virkelig er lektor. Lærere tror de er helgener som tjener så.dårlig i forhold til arbeidsmengde og utdanning. Det er bullshit. Akkurat der er det vel individuelle forskjeller. Selv har jeg bare innsett at ingen takker meg når jeg jobber meg fordervet, så slutt på ekstrajobbing uten betaling. Men mange lærere jobber nærmest på dugnad og til alle døgnets tider, som om jobben er et kall... og det er veldig irriterende. Jeg har jobbet både som miljøterapeut innen helse og som lærer, og det er ingen tvil om hvilken jobb som var minst slitsom. Som lærer må du alltid være på, som sykepleier er du ferdig når du går hjem. Hilsen lektor med mor som er helsepersonell. Lærerjobben er i bunn og grunn ikke så ille som mange skal ha det til. Det eneste som er kjipt er unødvendige møter. Ellers skal vi takke for all tid vi får med barna våre. Og du, lærere er langt fra de eneste som må fortsette jobb etter at ungene har lagt seg. Jeg synes ikke vi skal takke for noe som helst; jeg har pinadø studert i åtte år og bevisst valgt denne jobben, og det var for å få tid med ungene. Men det er jo bare en fordel når de er helt små. Nå ville jeg nok valgt annerledes. Sykepleiere tjener ikke dårlig, men de burde hatt lengre lønnsstige og mer uttelling for kompetanse (5000 kr forskjell på 10 og 16 års ansiennitet er en vits!) Lærere tjener heller ikke dårlig, men de må slutte å jobbe gratis og ekstra utdanning burde gi mer lønn. Det er tross alt et kunnskapsyrke. Anonymkode: de6a1...9fc Anonymkode: 97bec...310 1
WCKD Skrevet 5. oktober 2019 #16 Skrevet 5. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vet ikke jeg hvilke lærere du ser, eller hvor god kontroll du har på når og hvordan vedkommende jobber, men de lærerne jeg ser jobber hvertfall ræva av seg. Og ferie har de stortsett bare i sommerferien, da alt annet går med til retting og forberedelser. Ja, jeg får henta ungene i bhg kl 1530, men så fort de er i seng kl 19 er det opp med dataen og innstille seg på jobb igjen. Samboer blir helt oppgitt.. Anonymkode: fad84...20f Dette handler om innstillingen din til yrket. Du er kvinne, antar jeg? Mannlige lærere har nemlig ikke dette problemet. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #17 Skrevet 5. oktober 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du har 4-5 undervisningstimer om dagen, har du også 3 timer du kan bruke på jobb til retting osv. Joda, jeg vet lærere har mye å gjøre, men kom ikke her og si at sykepleiere i arbeidsmengde har bedre lønn enn lærere for det er bullshit. Bare sommerferie er jo mer ferie enn en sykepleier kan drømme om, og dine dager er lagt opp til at du ikke skal jobbe helg. Lærere tror de er helgener som tjener så.dårlig i forhold til arbeidsmengde og utdanning. Det er bullshit. Hilsen lektor med mor som er helsepersonell. Lærerjobben er i bunn og grunn ikke så ille som mange skal ha det til. Det eneste som er kjipt er unødvendige møter. Ellers skal vi takke for all tid vi får med barna våre. Og du, lærere er langt fra de eneste som må fortsette jobb etter at ungene har lagt seg. Anonymkode: de6a1...9fc Til å være lektor vet du overraskende lite om skolehverdagen feks i barneskolen. Men det kommer jo ikke som noe overraskelse. Er håpløst å skulle diskutere ettersom folk flest ikke har peiling på hvordan det virkelig er, med unntak av lærerne selv og muligens noen frustrerte ektemaker/samboere. Jeg synes hvertfall ikke det er rettferdig at jeg er pålagt å ta videreutdanning uten god kompensasjon for i forhold til fri til studier. I tillegg får jeg heller ikke noe mer lønn når studiene er tatt, ettersom jeg allerede har opprykk. Skal jeg virkelig sitte der med 6-7 års utdannelse etterhvert og tjene rundt 500 000? Anonymkode: fad84...20f 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #18 Skrevet 5. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor jobber du da? Her går de ekstra timene til inspeksjon, samtaler med elever, oppfølgingsmøte, foreldresamtaler osv Anonymkode: 97bec...310 Ikke meg du siterer, men jeg er lektorutdannet og jobber som faglærer på barnetrinn. Vet det ikke er så vanlig, men jeg har høy lønn i forhold til arbeidsmengde. De fleste dager i uka kan jeg hente ungen i barnehagen før 15, og jeg jobber aldri hjemme. I fjor var jeg kontaktlærer og hadde høyere lønn, men da var også arbeidsmengden mye større. Jeg synes ikke kontaktlærertillegget er verdt det ekstra ansvaret. Anonymkode: 6b5a0...8db 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #19 Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men sier hun at du tjener mye (i forhold til henne) OG at dette er urimelig, eller at hun bare synes du tjener mye? Sistnevnte er da ingenting å bli krenket av. Anonymkode: 8f6e0...67d Enig i dette. Har jobbet både som lærer og sykepleier selv og registrerer at jeg tjener mindre i dag med høyere utdanning enn jeg gjorde som spesialsykepleier i turnus. Det handler enkelt og greit om ubekvemstilleggene jeg hadde som sykepleier. Og de ubekvemstilleggene er virkelig fortjent for dere som jobber turnus. Men at det gjør sitt på lønna er heller ikke til å fornekte. Anonymkode: 238e9...349 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #20 Skrevet 5. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til å være lektor vet du overraskende lite om skolehverdagen feks i barneskolen. Men det kommer jo ikke som noe overraskelse. Er håpløst å skulle diskutere ettersom folk flest ikke har peiling på hvordan det virkelig er, med unntak av lærerne selv og muligens noen frustrerte ektemaker/samboere. Anonymkode: fad84...20f Jeg har jobbet på alle trinn (barnetrinn, ungdomstrinn og videregående) og vil påstå at jeg vet ganske mye om hverdagen på forskjellige skoler. Mange lærere jobber veldig hardt, men det er også mange lærere som kaster bort vanvittig mye tid med kaffekoppen på personalrommet. Min erfaring er at vgs-lærerne er aller verst på å klage over hvor mye de har å gjøre samtidig som de virkelig ikke bruker tiden sin effektivt. Mannen min er også lærer og har samme erfaring. Anonymkode: 6b5a0...8db 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå