Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fadder for et barn i Afrika og tenker på å sende julegave til henne og noe til hennes søsken. Pleier dere andre også å sende gave? Hva kjøper dere? 

Anonymkode: 6ca39...1a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: e4da0...42c

Skrevet

Nei

Anonymkode: ff72f...45e

Skrevet
2 minutter siden, Belima skrev:

https://www.sos-barnebyer.no/for-fadder/kan-jeg-gi-gaver-til-fadderbarnet

Nå vet ikke jeg hvilken organisasjon dere har barn igjennom, men tenkte som det står i det jeg henviser til.
Ikke lett med postgang i Afrika og hvis de er muslimer så feirer de ikke jul. Les deg opp på hva deres organisasjon mener om å sende gaver.

Jeg har undersøkt med organisasjonen regler vedr gaver. Så det er ikke noe problem. Og fadderbarnet er ikke muslim. Gave vi sender skal ikke ha en høy verdi og jeg tenker at det bør være litt nyttig gave og/eller noe flere (søsken) kan ha glede av også. Men jeg var litt nysgjerrig på om andre sender gaver og hva som evt ble sendt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har undersøkt med organisasjonen regler vedr gaver. Så det er ikke noe problem. Og fadderbarnet er ikke muslim. Gave vi sender skal ikke ha en høy verdi og jeg tenker at det bør være litt nyttig gave og/eller noe flere (søsken) kan ha glede av også. Men jeg var litt nysgjerrig på om andre sender gaver og hva som evt ble sendt. 

Så fint da, virker ikke som det er så vanlig av svarene du har fått, men da ville jeg forhørt meg med organisasjonen hva som er praktisk at de får. De vet sikkert hva det er mest bruk for i deres hjemland. 😀

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Belima skrev:

Så fint da, virker ikke som det er så vanlig av svarene du har fått, men da ville jeg forhørt meg med organisasjonen hva som er praktisk at de får. De vet sikkert hva det er mest bruk for i deres hjemland. 😀

Nå var det bare to som har svart på det foreløpig og det kan jo være så mange grunner til at de ikke sender gave. Jeg tenker at det sikkert vil gi stor glede til et barn som ikke alltid har det så godt, og det gir meg lyst å sende noe. Men jeg må jo selvsagt undersøke litt. 

Skrevet

ja

det har vært ulike ting som genser, puslespill, sokker

• Liker 1
Skrevet

Vi har sendt et par ganger. Vanligvis gir vi bare ekstra penger til jul og bursdag. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...