JDT Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Hei Er i Rhodos nå. Skal reise hjem imorgen. Var og handlet på Zara butikl igår, og viste frrm passet og fylte ut et dokument ved kassa. Damen sa at jeg kunne ta dokumentet til den siste føyplassen før ankomst i norge, viste frem dokumentet og få igjen moms eller noe, tax free nevnte hun, og refund. Og siden det er kun direktefly,så er jo siste flyplassen rhodos. Men hvem er det jeg egentlig skal vise den til? Hun som sitter ved check in og skriver ut billett? For jeg kan ikke huske å ha sett noe tax free butikk her, flyplassen er den minste jeg har sett.
JDT Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter #2 Skrevet 5. oktober 2019 Og en ting til. Kan man ha på klærne, eller må de være "nye" med prislappen på?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 Du får jo ikke tilbake pengene i en Taxfree-butikk. Det er egne kontorer for refusjon av mva og i utgangspunktet skal varene være nye og ubrukte ja. Anonymkode: 7557c...d85
JDT Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg nevnte tax free, men tror jeg mener tax refund. Kjøpte det i en vanlig Zara butikk, og kassadamen sa jeg kunne få tax refund, on the last airport before you final destination. Men hun nevnte ikke hvor eller hvordan, håpet noen visste det
The Kitten Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Som den rett over deg skrev, så er det egne kontoret for det på flyplassen. 1
Palma Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Det står som regel skiltet. Ellers så spør du bare på flyplassen. Er ikke mange kronene du får igjen om du ikke har kjøpt veldig mye.
Dolce Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 4 timer siden, The Kitten skrev: Som den rett over deg skrev, så er det egne kontoret for det på flyplassen. Dette. Og husk for all del å beregne godt med ekstra tid på flyplassen. Det kan ta himla lang tid for Tax Refund på enkelte flyplasser. På noen flyplasser er også kontoret "langtpokkerivold" unna innsjekkingen, og kan være kronglete å finne. Varene du har kjøpt skal i utgangspunktet være ubrukte og i originalemballasje/med merkelapp. Varene må vises frem, så du må for all del ikke legge dem i kofferten og sjekke den inn før du går på Tax Refund. Tax Refund må altså gjøres før du sjekker inn bagasjen din. For en del år siden, var det også sånn at man kunne sende inn papirene etter man var kommet hjem. Aner ikke om dette fremdeles gjelder, det er noen år siden jeg kvittet meg med mitt svarte belte i shopping. Anbefaler deg å google litt, eller vente på svar fra noen som nylig har fått Tax Refund på den flyplassen du skal reise fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå