Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir 28 når jeg er ferdig med master og ønsker å ta et internship samtidig eller litt før/etter. Er det rart? Vil jeg havne med bare 21-åringer?

Anonymkode: 8dc64...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde internship var noe man tok i løpet av studiet. Når det kommer til alder så er er det sikkert en del på din alder som tar internships. På mange studier er det en god del studenter som er rundt 30. I tillegg så er det jo meningen at du også skal sosialisere med de fast ansatte og de vil jo være eldre enn 21.

Anonymkode: 6d25a...7b0

Skrevet

Ja, det er for sent å ta internship når du er 28 år. Jeg opplevde at jeg måtte henge med bare 20-åring, når jeg var 30. Det var totaltsett håpløst! Endte med at jeg sluttet og fant en annen jobb.

Anonymkode: d8637...433

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på internship/bransje. Noen steder kreves det at man har fullført utdanningen, og da vil jo naturligvis de fleste være 25-30 år. 
Noen steder tas det opp grupper med praktikanter som henger sammen, andre steder er det enkeltstillinger hvor man hovedsaklig omgås helt vanlige ansatte. 

Anonymkode: 50f67...0ed

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er for sent å ta internship når du er 28 år. Jeg opplevde at jeg måtte henge med bare 20-åring, når jeg var 30. Det var totaltsett håpløst! Endte med at jeg sluttet og fant en annen jobb.

Anonymkode: d8637...433

Er ikke noe problem egentlig det, så lenge man er innstilt på at dette bare er for en periode. Spørsmålet er jo om hva arbeidsgiver ser for seg, det er nok ikke så vanlig at internshippraktikanter er særlig eldre enn 25-30 på det meste. 

Anonymkode: 77047...11a

Skrevet

Kommer helt an på bransjen. Noen krever jo nærmest erfaring i form av internship eller Trainee-stilling før man får fast jobb. Da må man jo nesten bare ta erfaringen der man kan få den. 

Jeg ville nok ikke valgt det om det var lett å få en fast jobb uten. 

Anonymkode: ecf16...e8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...