AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Hei alle sammen ❤️ Er ei fleksibel kvinne på 26 som ønsker å få meg jobb snart. Jeg bor i et ganske lite og lokalt område og kjenner ikke så mange siden jeg akkurat har flyttet hit. Jeg. Har søkt I flere mnd på flere stilligne rot får alldri noen yes. Det er ganske frustrende siden jeg ikke. Har så mye igjen som jeg har spart opp på konto. Jeg vil helst ikke være avhengig av sosialen eller nav for å få til noe siden jeg vet at jeg greier det helt fint uten noe problem.. Er det noen som helst som kanskje kunne gitt meg noen råd. Jeg blir lei meg for jeg vet ikke hva folk ser når de ser meg. Jeg føler ikke at jeg passer inn og jeg kjenner ikke at jeg gir noe tilbake til samfunnet. Jeg er veldig. Glad i å jobbe med mennesker og tilpasser meg det aller meste rundt meg! Gjerne ta kontakt hvis du kanskje kan hjelpe meg.. Kan jobbe i fylker som Akershus og Østfold, takk for svar 💗 Anonymkode: 35a4a...dce
334 Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Oppsøk barnehager, syke/gamlehjem. "Fast" jobb kan bli litt vanskelig. Men det er steder som alltids trenger flere folk.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hei alle sammen ❤️ Er ei fleksibel kvinne på 26 som ønsker å få meg jobb snart. Jeg bor i et ganske lite og lokalt område og kjenner ikke så mange siden jeg akkurat har flyttet hit. Jeg. Har søkt I flere mnd på flere stilligne rot får alldri noen yes. Det er ganske frustrende siden jeg ikke. Har så mye igjen som jeg har spart opp på konto. Jeg vil helst ikke være avhengig av sosialen eller nav for å få til noe siden jeg vet at jeg greier det helt fint uten noe problem.. Er det noen som helst som kanskje kunne gitt meg noen råd. Jeg blir lei meg for jeg vet ikke hva folk ser når de ser meg. Jeg føler ikke at jeg passer inn og jeg kjenner ikke at jeg gir noe tilbake til samfunnet. Jeg er veldig. Glad i å jobbe med mennesker og tilpasser meg det aller meste rundt meg! Gjerne ta kontakt hvis du kanskje kan hjelpe meg.. Kan jobbe i fylker som Akershus og Østfold, takk for svar 💗 Anonymkode: 35a4a...dce Jeg er ikke en arbeidsgiver, men jeg lurer jo på hva du har av utdanning og tidligere arbeidserfaring. Det er jo ganske avgjørende for å kunne gi noen gode råd. Anonymkode: 3ed0e...acd 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke en arbeidsgiver, men jeg lurer jo på hva du har av utdanning og tidligere arbeidserfaring. Det er jo ganske avgjørende for å kunne gi noen gode råd. Anonymkode: 3ed0e...acd Hei og takk for svar. Har utdanning fra videregående generell studiekompetanse. Jobbet i butikk før også. Anonymkode: 35a4a...dce
Tvist Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei og takk for svar. Har utdanning fra videregående generell studiekompetanse. Jobbet i butikk før også. Anonymkode: 35a4a...dce Du bør vurdere å få deg mer utdannelse, om det er vanskelig å få jobb.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Søk jobb i et større område og flytt til der du får jobb? Anonymkode: 813f2...ebb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Du er 26 år, og har kun vgs samt litt butikkjobbing på CVen? Store hull i CV med andre ord. Det, samt at du har flyttet til et lite sted med få muligheter, forklarer vel det meste. Anonymkode: a3cc4...90d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er 26 år, og har kun vgs samt litt butikkjobbing på CVen? Store hull i CV med andre ord. Det, samt at du har flyttet til et lite sted med få muligheter, forklarer vel det meste. Anonymkode: a3cc4...90d Akkurat. Du må flytte til en by, f.eks Oslo har du store muligheter. Du kan bo relativt billig på Oslo øst - om du er glad innvandrere! Her bor jeg som ung etnisk norsk alenemor i et kjempefint nabolag. Anonymkode: 4287c...a04 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 Uten noen form for utdanning er det nok ikke lett å få fast jobb med en gang, men du kan jo melde deg som ringevikar i barnehager, sykehjem osv og håpe du får mer etterhvert. Eller i butikker da selvsagt Anonymkode: 3e5c7...5d7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Er det ringevikar som ofte er nøkkelen til å komme inn i jobb igjen? Jeg er i en annen situasjon, men tror ringevikar kan være en mulighet. Anonymkode: 958bb...ae3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Det var lett å få jobb med bare VGS for 15 - 20 år siden, men ikke nå langt ut i 2019 / snart 2020. Problemet er at enkelte politikere og ellers "vanlige folk" sitter og tror at vi fortsatt er i året 1999 - 2004, men det er vi altså ikke. Men, å ta høyere utdanning i omtrent hva som helst, eller hvor som helst, er heller ikke noe løsning. Bachelor i filosofi, sosiologi, sosialantropologi, utviklingssstudier, markedsføring, historie, varehandel + mye mer sørger fortsatt for ingen kompetanse overhodet. Så det er heller ikke bra å gi TS råd om å gå denne veien hvis det er disse og lignende bachelorgrader som står igjen som alternativer. Så kan man anbefale å gå noe yrkesfaglig med fagbrev, men der gjelder samme advarselen - det er ikke bare å ta hvilket som helst fagbrev - mange av fagbrevene er i praksis verdiløse på samme måte som de bachelorgradene jeg har ramset opp ovenfor. Så da vet TS i det minste hva som er greit å unngå. Anonymkode: a5109...c33 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå må du nesten søke på alle mulige jobber og takke ja til det du kan få, selv om det ikke er fast jobb. Det være seg butikkjobb, vikar i barnehage etc. Slik viser du at du er arbeidsvillig og du får mer erfaring å vise til på en CV. Ettersom du har lite erfaring og mangler utdanning om jeg har forstått det rett, vil du nok ikke få en fast jobb med det første. Du må derfor vise at du har høy arbeidsmoral og er tilpasningsdyktig ved å ta det du kan få per nå. Anonymkode: b160d...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå