Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Emma - født i feil kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde lenge jeg var en gutt. Likte å være med brødrene mine. Imiterte hvordan de gikk og pratet. Hadde mange guttevenner og hatet alt som var typisk jentete. Jeg var et barn med mange følelser og var forvirra. Glad ingen opererte meg. Kjønnsforvirringen kan gå over. 

Anonymkode: 7ae9c...b19

Jeg har møtt mennesker som har operert seg / kjønnskorrigerende operasjon / skiftet kjønn - og som har angret etter noen år. Det er ikke lett, dette her. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Kvelertak skrev:

Skifte kjønn! Noe så idiotisk. Du er ikke født i feil kropp. Du er det kjønnet du er født som. Noen som er født som gutt kommer jeg alltid til å se på som gutt/mann. Ikke kvinne bare for han er operert.

Du har hørt om de som f.eks har mannlige kjønnsorganer på innsiden, men ser ut som kvinner på utsiden? Det finnes folk som er født som en blanding eller begge deler. 

• Liker 3
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at når lille Nils kommer og påstår at han er "født i feil kropp" fordi han liker dukker og rosa, og noen har fortalt han det er "jenteting", så er det lov å stoppe å tenke seg om. Det er mange som eksperimenterer med kjønn i barndommen og ungdommen, og det er helt ufarlig, men det er bare lek!

Anonymkode: ff350...351

Jeg kan garantere deg at mange foreldre opplever at barnet deres funderer over kjønn, om noe er galt fordi de liker ditt eller datt, og de fleste foreldre ser an dette, og vet at det er helt normalt. Du snakker som om foreldrene til Emma forhastet seg å satte henne rett på hormoner.. Når et barn begynner å anse seg selv som det motsatte kjønn i en alder av 2,5/3 år, og fremdeles gjør dette ved 10 års alder, så er det ikke stor sjanse for at det bare er et eksperiment. De fleste vet at barn ekprimenterer og har faser hvor de kan oppleve litt identitetskrise, men de som går gjennom denne prosessen som Emma, har stort sett hatt det ‘slik’ i mange, mange år.

Gjest Warrior
Skrevet
33 minutter siden, Hubbie skrev:

Du har hørt om de som f.eks har mannlige kjønnsorganer på innsiden, men ser ut som kvinner på utsiden? Det finnes folk som er født som en blanding eller begge deler. 

Joda, men det gjelder nok ikke de her som bare føler seg som feil kjønn. Er sjelden det skjer.

Skrevet
2 minutter siden, Kvelertak skrev:

Joda, men det gjelder nok ikke de her som bare føler seg som feil kjønn. Er sjelden det skjer.

Jeg synes det er bra at det blir mer og mer aksept for at folk ønsker å bytte kjønn. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Hubbie skrev:

Ja, det finnes, men det er sjelden. Og disse er sjelden transpersoner. De fleste transpersoner er fysisk sett helt normale menn/kvinner.

Anonymkode: 46faa...49e

Gjest AlbertEinstein
Skrevet
6 timer siden, Hubbie skrev:

Jeg synes det er bra at det blir mer og mer aksept for at folk ønsker å bytte kjønn. 

Lol, som om det går. Dersom en mann ønsker å bli en kvinne ved å la seg lemleste vil han kun bli en kjønnslemlestet mann. 

Man kan ikke bytte kjønn. Hele denne diskusjonen er absurd og ikke et i-land verdig.

Skrevet

Jeg kan empatisere med disse som er "født i feil kropp" (selv om jeg ikke er enig i begrepet) men det har gått alt for langt i "normalisering". Operasjonene de gjennomfører er faktisk helt sinnsyke og en falsk vagina er mer eller mindre et sår i underlivet, og falsk penis er hud (mye) kuttet fra lår eller arm og rullet sammen til en pølse før den sys på plass. Ja, det er en brutal sannhet, men man kan rett og slett ikke bare "bytte kjønn".

Jeg ser ikke på dette som annerledes enn de som har  "body disintegrity disorder", altså folk som er født i en frisk kropp men ønsker å amputere en fot eller lignende. Det er ganske åpenbart at man bør prøve psykisk hjelp først, og det det er åpenbart mye lettere å få et "bra resultat" dersom man ønsker å få amputert en fot, enn om man ønsker en falsk penis.

Det er mange som angrer på dette, og det blir mer og mer "normalisert". Det er ikke deres feil at "noe er galt i hodet", men jeg synes ikke det er noe mer etisk riktig å fjerne en penis enn å amputere en frisk fot. Faktisk er det nesten ingen som angrer på sistnevnte, så det er kanskje bedre.

Anonymkode: 282a9...3fe

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AlbertEinstein skrev:

Jeg ville anbefale en tur til psykologen, men common sense er vel uhørt idag?

Det er en del av behandlingen på Rikshospitalet. 

Anonymkode: 1c1d4...e64

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AlbertEinstein skrev:

Lol, som om det går. Dersom en mann ønsker å bli en kvinne ved å la seg lemleste vil han kun bli en kjønnslemlestet mann. 

Man kan ikke bytte kjønn. Hele denne diskusjonen er absurd og ikke et i-land verdig.

Holdningene dine er ikke et i-land med et høyt utdanningsnivå verdig. Lagt merke til ta det nesten alltid er menn som har et veldig anstrengt forhold til kjønnsbytte og har lurt på hvorfor. Hvorfor er man så opptatt av andres følelse av kjønn, er det viktig for deg? Går det utover ditt liv? Jeg hadde en nabo som byttet kjønn i den perioden han var min nabo, altså fra kvinne til mann. Det krever bred utredning og mange psykologtimer før man får godkjent noe slik. For meg var han den samme supre personen både før og etter og jeg kunne ikke brydd meg mindre. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan være homo trans istede. Emma kunne kledd seg som en dame og vært homofil. Meen skjønner jo også at det ikke er så kult å være jente og få skjeggvekst og ha en penis mellom beina. Jeg hadde tatt livet mitt om jeg fikk penis og skjegg pg mørk stemme. Og jeg kunne ikke falt for en homofil mann, da de som regel ikke er skikkelige menn i den form jeg liker. 

Anonymkode: a0444...9cd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan være homo trans istede. Emma kunne kledd seg som en dame og vært homofil. Meen skjønner jo også at det ikke er så kult å være jente og få skjeggvekst og ha en penis mellom beina. Jeg hadde tatt livet mitt om jeg fikk penis og skjegg pg mørk stemme. Og jeg kunne ikke falt for en homofil mann, da de som regel ikke er skikkelige menn i den form jeg liker. 

Anonymkode: a0444...9cd

Det er forskjell på seksuell legning og kjønnsidentitet. 

Anonymkode: 1c1d4...e64

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...