Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Emma - født i feil kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det ann at hun ser helt ut som en jente selv om hun egentlig er født gutt? Hun har lys stemme og ikke noe synlig hår..

Må hun bruke østrogenhormoner resten av livet?

Anonymkode: 416d8...895

• Liker 1
Skrevet

Må bruke østrogenhormoner resten av livet ja. Vet at stemmen kan trenes opp ved hjelp av logoped :) 

Vil egentlig tro det har noe med at hun var så ung da hun fant det ut, og kunne behandles tidligere. Men det er kanskje en aldersgrense på hormonbehandling?🤔

• Liker 5
Skrevet

Hun startet østrogenbehandling før hun kom ordentlig i puberteten, så hun kom aldri i stemmeskiftet

Anonymkode: d461a...d3e

• Liker 13
Gjest AlbertEinstein
Skrevet

Jeg ville anbefale en tur til psykologen, men common sense er vel uhørt idag?

Skrevet

Ja, det må hun. Overgangen til et annet kjønn er lettere jo tidligere prosessen starter. 

7 timer siden, AlbertEinstein skrev:

Skjerp deg. Det må da være lov til å være nysgjerrig og stille spørsmål for å øke forståelsen sin for dette. Befolkningen generelt har en langt større forståelse for dette enn det var for bare 10-20 år siden. Det er ikke farlig å stille spørsmål, og man trenger ikke å gå til psykolog for å gjøre det. 

Anonymkode: f8b3b...e6d

• Liker 10
Skrevet

Det finnes en dokumentar på NRK med et sunt, kritisk blikk på hele født i feil kropp-forestillingen. 

Anonymkode: ecbf4...892

• Liker 1
Gjest Witch24
Skrevet (endret)

Jeg føler jeg er intetkjønn, men er mer kvinne enn mann, og at jeg er født som feil art...siden jeg har lite overs for mennesker som art. Jeg skulle vært rovdyr (ville ikke savnet grønnsaker), og trives godt i vann så hvithai er en art som passer personligheten min.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Witch24
Skrevet
9 timer siden, AlbertEinstein skrev:

Jeg vil anbefale deg å lese deg opp på temaet.

• Liker 5
Skrevet

Når jeg har hørt om Emma og Jazz så lurer jeg på hva å føle seg som et kjønn er. Jazz sier at hun alltid har elsket rosa. Blir det flere transgendere når samfunnet stereotypifiserer kjønn? Det må være lov å elske rosa selv om man er gutt og at man er jente selv om man elsker gravemaskiner. Disse to jentene som har byttet kjønn er jo mer feminine enn den gjennomsnittlige kvinne. De hadde litt finere trekk enn gutter vanligvis har, kan det ha gjort noe med hvordan de blir møtt av samfunnet og får dem til å føle at de hører til et annet kjønn? 

Anonymkode: 6be4e...0c7

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde lenge jeg var en gutt. Likte å være med brødrene mine. Imiterte hvordan de gikk og pratet. Hadde mange guttevenner og hatet alt som var typisk jentete. Jeg var et barn med mange følelser og var forvirra. Glad ingen opererte meg. Kjønnsforvirringen kan gå over. 

Anonymkode: 7ae9c...b19

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde lenge jeg var en gutt. Likte å være med brødrene mine. Imiterte hvordan de gikk og pratet. Hadde mange guttevenner og hatet alt som var typisk jentete. Jeg var et barn med mange følelser og var forvirra. Glad ingen opererte meg. Kjønnsforvirringen kan gå over. 

Dette! 👆🏼

Anonymkode: ecbf4...892

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har hørt om Emma og Jazz så lurer jeg på hva å føle seg som et kjønn er. Jazz sier at hun alltid har elsket rosa. Blir det flere transgendere når samfunnet stereotypifiserer kjønn? Det må være lov å elske rosa selv om man er gutt og at man er jente selv om man elsker gravemaskiner. Disse to jentene som har byttet kjønn er jo mer feminine enn den gjennomsnittlige kvinne. De hadde litt finere trekk enn gutter vanligvis har, kan det ha gjort noe med hvordan de blir møtt av samfunnet og får dem til å føle at de hører til et annet kjønn? 

Anonymkode: 6be4e...0c7

Jeg tenker det samme som deg. Når de som er "født i feil kropp" forklarer, sier de alltid noe ala "jeg har alltid likt rosa og kjoler"/"jeg har alltid likt biler og snekring". De er jo bare med på å bidra til å gjøre kjønnsrollene enda trangere!

Jeg er jente/kvinne fordi jeg er født med vagina og livmor, ikke pga. interessene og preferansene mine. Jeg vet ikke hvordan man "føler seg som" et kjønn? Jeg føler meg som meg, ikke som kvinne. Å være kvinne er en veldig liten del av identiteten min. Det er jo noe jeg må forholde meg til, siden det er et fysisk faktum, men utover det har det lite å gjøre med hvem jeg er. 

Det må være greit å ha tradisjonelt feminine interesser selv om man er født med penis uten at man skal rope ut om "født i feil kropp"!

Anonymkode: 46faa...49e

• Liker 6
Gjest Warrior
Skrevet

Skifte kjønn! Noe så idiotisk. Du er ikke født i feil kropp. Du er det kjønnet du er født som. Noen som er født som gutt kommer jeg alltid til å se på som gutt/mann. Ikke kvinne bare for han er operert.

Skrevet

Når det gjelder personen denne tråden handler om, så har hun vel fått hormoner fra før pubertetsstart og dermed aldri utvikla maskuline trekk og stemme. Prebubertale gutter og jenter ser jo egentlig helt like ut, bortsett fra mellom beina. Så hvis man aldri kommer i puberteten, vil man ikke utvikle maskuline/feminine trekk. Derfor vil det ikke være noe problem for en som "skifter kjønn" før puberteten å se ut som kjønnet han/hun skifter til, fordi han/hun aldri har sett ut som det han/hun skiftet fra... Men de må gå på hormoner resten av livet, ja. De kan heller ikke få barn, og de vil ha flere utfordringer knytta til sine nye kjønnsorganer. Går man fra kvinne til mann er det foreløpig ikke mulig å lage en fungerende penis av normal størrelse, så vidt jeg har skjønt. De må velge mellom en mikropenis, som fungerer omtrent som en normal penis, men er bitteliten, eller en normalt stor som ikke fungerer til samleie (ikke kan få full ereksjon og ikke har like mye "følelse" i). Mann til kvinne er enklere, men man må drive med smertefulle tøyinger av vagina for at den ikke skal gro igjen. 

Anonymkode: 46faa...49e

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må hun. Overgangen til et annet kjønn er lettere jo tidligere prosessen starter. 

Skjerp deg. Det må da være lov til å være nysgjerrig og stille spørsmål for å øke forståelsen sin for dette. Befolkningen generelt har en langt større forståelse for dette enn det var for bare 10-20 år siden. Det er ikke farlig å stille spørsmål, og man trenger ikke å gå til psykolog for å gjøre det. 

Befolkningen har ikke en "langt større forståelse for dette" nå. De bare er opplært til å godta alt mulig tull.

Anonymkode: c754f...38b

• Liker 5
Annonse
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ingen som opererer et barn. Du var heller ikke kjønnsforvirra bare fordi du lekte med gutter. 

Skrevet
2 minutter siden, BangersBeans&Mash said:

Er vel ingen som opererer et barn. Du var heller ikke kjønnsforvirra bare fordi du lekte med gutter. 

Poenget er vel at når lille Nils kommer og påstår at han er "født i feil kropp" fordi han liker dukker og rosa, og noen har fortalt han det er "jenteting", så er det lov å stoppe å tenke seg om. Det er mange som eksperimenterer med kjønn i barndommen og ungdommen, og det er helt ufarlig, men det er bare lek!

Anonymkode: ff350...351

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ganske på samme måte selv. Alle forbildene mine i oppveksten var gutter. Likte bare typiske "gutteleker" og klær. Jeg begynte å forelske meg i jenter tidlig i puberteten. Er som voksen i dag veldig glad for at jeg er kvinne,og helt ærlig veldig glad for at jeg vokste opp da og ikke nå. Hadde jeg vokst opp i dag, så hadde jeg antagelig både trodd selv og sikkert fått høre av andre at jeg hadde vært født i feil kropp og kanskje startet en livslang prosess. Skummelt å tenke på. 

Anonymkode: 4db2f...86b

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at når lille Nils kommer og påstår at han er "født i feil kropp" fordi han liker dukker og rosa, og noen har fortalt han det er "jenteting", så er det lov å stoppe å tenke seg om. Det er mange som eksperimenterer med kjønn i barndommen og ungdommen, og det er helt ufarlig, men det er bare lek!

Anonymkode: ff350...351

Det er nesten ingen i Norge som får utført kjønnsskifte. Dette baserer seg på grundig utredning, og terskelen for å motta hormonbehandling er skyhøy. Terskelen for å få utført operativt inngrep for kjønnsskifte er enda høyere. Det at man eksperimenterer med kjønn i barndommen har ingenting med dette her å gjøre. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...