Eføy Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Jeg kjøpte med meg en kakemix i dag, hvor jeg kun skal tilsette smør, egg og vann. Det er den "Dronning Sjokoladekake" fra Freia. Når jeg kommer hjem, ser jeg det står på siden av pakningen at man trenger 2 pakker til en 24 cm stor springform :o Jeg har jo bare kjøpt 1 pakke! Springformen jeg skal bruke er 21 cm. Er det noe jeg kan tilføre av det jeg har her hjemme, så kaken blir stor nok? Jeg har bakekakao, egg (det skal være 2 egg i kaken), mel, bakepulver, melk og smør. Noen som kan gi meg et ca-mål på hvor mye jeg trenger å tilsette av forskjellige ting?? Hjelp!
Gjest Madeline Skrevet 20. mai 2005 #2 Skrevet 20. mai 2005 Siden du har det som trengs så ville jeg heller laget sjokoladekake fra bunnen av. Det er jo fort gjort det også. Så kan du spare kakemiksen til senere når du har to pakker.
Eføy Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2005 Hihi, du har jo helt rett! Panikken gjorde nok at jeg ikke tenkte den tanken selv
Scheherazade Skrevet 20. mai 2005 #5 Skrevet 20. mai 2005 Du har ikke en brødform da? Som du kan steke kaken i istedenfor springformen?
Eføy Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2005 hm, jo det er jo en mulighet. Det fulgte med en kakeform i papp i pakken, men den så jo knøtt liten ut.. Jeg har derimot amerikanske muffinsformer. Går kanskje an å bruke røren til muffins? Er vel omtrent samme oppskrift det?
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2005 #7 Skrevet 20. mai 2005 kanskje du kan bruke noe annet enn sukker? Melis, honning, sirup??? Ellers får du bare tasse på butikken en gang til:) Må forresten bare si at det er utrolig irritrende at mange av disse kakemixene IKKE er tilpasset en vanlig springform! Det blir fort veldig dyrt når du må kjøpe to pakker for en enkelt kake! Da er det mye billigere å røre sammen røra selv, noe jeg alltid gjør hjemme. På jobb brukes kakemix, og da kjenner jeg irritasjoen strømme:)
Eføy Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2005 Helt enig med deg Onyx. Jeg har alltid pleid å lage kakene fra bunn av. Satt på jobben og fant ut at jeg skulle lage kake til min kjæreste ( som jeg kun ser i helgene), og siden jeg ikke hadde noen oppskrift for hånd, kjøpte jeg en sånn pakke.. Angrer på det nå. Kommer nok ikke til å gjøre det så mange ganger til..
Eføy Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2005 kanskje du kan bruke noe annet enn sukker? Melis, honning, sirup??? Ellers får du bare tasse på butikken en gang til:) Jeg har hverken melis, honning eller sirup. Og det er altfor langt til butikken, så dit gidder jeg ikke gå i kveld :oops: Tror du kaken blir tørr, om jeg bruker muffinsformer? Huff, nå maser jeg fælt her..
mockinbird Skrevet 21. mai 2005 #11 Skrevet 21. mai 2005 Jeg er tilhenger av alle typer "ferdig-pakker". HAr flere ganger brukt freia sine kake-mixer, med formen som følger med. Det fungerer kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå