AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg er ikke den mest utadvendte av personer. Føler sjeldent jeg har noe av interesse å si, så velger å tie. Skulle gjerne ønske jeg hadde mer å si, men føler liksom jeg får angst med en gang det blir stille og glemmer alt jeg tidligere hadde tenkt å ta opp som et diskusjonstema. Nå i det siste har vi på arbeidsplassen fått en del nye, som de fleste (unntatt en) er veldig utadvendte. Men siden vi har blitt flere må vi nå separere oss i lunsjen og sitte på to bord. I dag havnet jeg, han nye som er veldig stille og alle de andre introverte på samme bord, og det er noe av det mest pinlige jeg har opplevd. Jeg følte at hvert minutt av lunsjen varte i en time og jeg ville bare vekk. Hva burde jeg gjør for å unngå det i fremtiden eller eventuelt hva burde jeg gjøre for å takle det? Sitter ofte med en følelse av at det er min tilstedeværelse som gjør folk kleine, men vet jo at de andre også er introverte og rolige personer som gjerne ikke sier allverdens... men blir liksom sittende igjen med en dårlig følelse av at jeg ødela lunsjen for hele gjengen, og at alle misliker å måtte lunsje med meg Anonymkode: 2a890...608 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Folk ville vel spise og slappe av. Trenger ikke alltid snakke. Anonymkode: b1059...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Noen ganger er det fantastisk deilig å bare sitte å spise i stillhet. Hvertfall hvis dagen har vært travel. Vi har pasienter, og ofte er man skikkelig trøtt i hodet av småprat, så stillhet er av og til gull! Så jeg tror du skal skaffe deg mer selvtillit, og ikke tro at det din feil at det er stille. De andre kan jo like gjerne prate de, men de valgte å nyte roen. Anonymkode: 3c3b3...f64 6
Undivided Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 To tanker; 1. det trenger ikke være kleint selv om det er stille og 2. det er selvfølgelig ikke pga. deg det er stille. De andre står fritt frem til å prate de også, det ansvaret skal jo ikke bare ligge på deg (eller noen andre). Kanskje alle bare ville slappe av og spise i fred og ro? 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 Lunch er tiden man kan slappe av, jeg tar alltid frem telefonen. Snakker nok med kollegaer i «arbeidstide», lunch er det telefontid 🙌🏻 Ellers må du enten komme deg ut av «deg selv» og snakke, evt. sørge for å ikke havne på det bordet i fremtiden Anonymkode: 6411d...f68 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg jobber for det meste sammen med jabbekjærringer, og synes det er ekstremt deilig når jeg av og til har pause sammen med folk som holder kjeft. Anonymkode: 72a8e...2a5 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber for det meste sammen med jabbekjærringer, og synes det er ekstremt deilig når jeg av og til har pause sammen med folk som holder kjeft. Anonymkode: 72a8e...2a5 Enig, eller bare å få sitte i fred og ro alene noen minutter etter timer med kakling rundt meg. Anonymkode: 53dbc...255
Gjest Mass Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 Noen ganger er det mye fjas og mas og andre ganger er det helt stille. Jeg deltar når jeg ønsker å snakke og er stille når jeg ikke gidder å snakke. Jeg synes stillheten er deilig og inntrykket mitt er at de fleste liker å slappe av i stillhet de gangene det er stille. Dersom noe er kleint så er det når folk snakker fordi at de føler at de må snakke fordi at de synes stillhet er kleint.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg mener i alle fall at det ville vært fantastisk med mye mer stillhet og ro under måltidene på arbeidsplassen. Snakke gjør man jo mer enn nok av ellers i arbeidstiden også. Men i løpet av måltidene sitter det alltid noen og preiker om ett eller annet unyttig og kjedelig piss. For eksempel hvis de er interessert i en eller annen rævva blogger, og derfor klikker på absolutt ALT som har med denne bloggeren å gjøre. Så sitter de faktisk og leser høylydt hva denne personen har skrevet på bloggen sin denne gangen. Eller det blir skrevet ett eller annet sludder om dem i en eller annen nettavis. Så velger folk tydeligvis å generere temmelig mange "klikk" til dette tullet. Så leser de faktisk HØYT absolutt alt de leser. Slik at alle som sitter i nærheten får dette tullet trykket langt ned i halsen. Jeg ville faktisk sagt at det er fantastisk at folk bare fikler med mobiltelefonene sine i stillhet. i steden for å skape masse unødvendig støy og sludder som ingen andre har det aller minste Interesse for. Anonymkode: 1a36a...a65
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 På jobb skal folk først og fremst slappe av litt for å jobbe mer effektivt etter det. Man er på jobb for å JOBBE, ikke for å sosialisere i lunsjen. Anonymkode: 98c70...42b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Hos oss har vi to ulike soner. Langbordene i kantinen er for dem som ønsker å være sosiale og prate hele lunsjen. Så er det også småbord med stoler rundt der man kan sitte i fred, lese avisen osv. Man velger selv hvor man vil sitte. Er det noen slike områder på jobben din, TS? Anonymkode: ffe20...2ad
Tirius Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 Du kan jo ta initiativ for å snu det? Hos oss er jobben morsom, men lunsjen enda morsommere. Da er det tid til prat, tull og latter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå