AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Hei! Skrev et innlegg i stad om babyen min på 3 uker som ikke vil die effektivt fra mitt venstre bryst. Tvillinggrepet er prøvd ut uten hell. Jeg pleier å legge hun til brystet hun ikke liker når hun er sulten men ikke engang det hjelper. Brystknoppene er litt annerledes. På brystet hun ikke liker er den litt skeiv, mens på høyre er det mye bedre tak. Jeg pumper meg på brystet hun ikke liker, men nå lurer jeg på en haug av spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg å svare på!! 1 Er det mulig å fullamme på kun et bryst? 2: hva skal jeg gjøre med puppen hun ikke liker? Fortsette å pumpe? Evt hvor ofte? 3: er det noe poeng å pumpe meg på brystet når hun ikke vil ta det? Er det ikke bedre å bare amme kun fra et bryst? 4: hva skjer med brystet som ikke blir diet? 5: Hvordan trapper jeg ned og unngår tette melkeganger? 6: vil ikke brystene få veldig forskjellig størrelse hvis jeg bare ammer fra ene brystet? 7: babyen min sovner ofte ved brystet etter 5 min. Kan babyer die effektivt i søvne? Jeg hører at hun svelger så noe får hun vel i seg? Det hjelper ikke å stimulere hender og føtter. Hun sovner raskt og er helt i koma når jeg hekter hun av. Jeg må legge hun på rygg for at hun skal våkne. Det er veldig tungvint å hekte hun av og på hele tiden og ammingen tar evigheter pga det. Hva kan jeg gjøre? Og når begynner hun å bli mer våken under ammingen? Takk for svar! Anonymkode: 12751...d2d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Her kan du lese hva Ammehjelpen skriver: https://ammehjelpen.no/mest-spurte-sporsmal-om-amming/#h2-barnetmittnekterspiseavdetenebrystethvakanjeggjre Begynn der. Til spørsmålene dine: 1. Ja. En venninne av meg gjorde dette med stort hell. 2. Du kan pumpe hvis du synes det er ok, og du uansett gir melken med flaske (f.eks. kan far gi melken under kveldsuroen, så du kan sove litt lengre). Men du kan også avvikle den puppen. 3. Hvis du har prøvd alt Ammehjelpen foreslår (og jeg vil gjerne legge til ammeskjold på brystet med den rare brystknoppen), så kan du like gjerne avslutte helt. 4. Melkeproduksjonen stopper etter en stund. Du kan lese om ammeslutt på Ammehjelpens sider. 5. Sjekk Ammehjelpen. 6. Det avhenger av brystene dine. Jeg har en pupp som er litt større enn den andre, men da jeg ammet sønnen vår, var det den lille puppen som produserte mest melk. Derfor ble puppene mine mer symmetriske mens jeg ammet. Men for deg kan det være motsatt. Jeg ville tro de blir litt asymmetriske mens du ammer. 7. Sjekk Ammehjelpen. Sønnen vår diet effektivt i ti minutter per bryst, så her har jeg dessverre ingen erfaring. Du kan ringe en Ammehjelper og spørre om råd, også. Det er helt gratis. Lykke til! Anonymkode: d534f...6c2
Blingblingtahei Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg svarer bare sånn ut i fra egen erfaring så ja, går fint an å amme fra kun et bryst. Min nektet plutselig høyre når han var 3 uker gammel, nå er han 11 mnd og ammer enda 😊 Jeg håndmelka litt I starten men slutta fort med det, er fortsatt litt melk i det, og ja, de er en del forskjellig størrelse på 😢 grugleder meg til å se hvordan det blir når jeg slutter å amme.. Min unge tømmer brystet ila 7 minutter, bestandig gjort 😊
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Snakk med ammehjelper kanskje du får tips som gjør at du klarer å amme godt fra begge bryst. Anonymkode: fc5d4...659
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg kan ikke svare på alt, men kan vertfall svare på at ja, det er fullt mulig å amme kun på et bryst. Lille min er 6 uker og jeg har alltid hatt lite melk i venstre bryst. Legger henne alltid til på venstre først, men det er ikke mye hun får ut derfra (ser hun svelger lite), så minst 90% får hun fra høyre bryst. Hun legger fint på seg og virker fornøyd med det hun får fra setene brystet. Men skeiv er jeg. Er 1-2 størrelser i forskjell på brystene, så det ser jo helt teit ut, men jaja. Anonymkode: b3845...833
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 På 4.10.2019 den 21.49, Blingblingtahei skrev: Jeg svarer bare sånn ut i fra egen erfaring så ja, går fint an å amme fra kun et bryst. Min nektet plutselig høyre når han var 3 uker gammel, nå er han 11 mnd og ammer enda 😊 Jeg håndmelka litt I starten men slutta fort med det, er fortsatt litt melk i det, og ja, de er en del forskjellig størrelse på 😢 grugleder meg til å se hvordan det blir når jeg slutter å amme.. Min unge tømmer brystet ila 7 minutter, bestandig gjort 😊 Akkurat likt her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå