AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg har to barn som nå straks er ungdommer, jeg var i utgangspunktet nå ferdig med barnefødsler. Jeg er midt i 30 åra og har oppdratt begge barna samboende med barnefar. Jeg er alene nå og har en kjæreste men vi kan aldri bo sammen av div årsaker og vi visste det fra dag en så ingen sorg selvom jeg nå er gravid. Elsker han og jeg ønsket barnet. Jeg skal fortelle han om graviditeten neste gang vi ses (fant det selv ut nå nettopp). Vet han vil stille opp da vi har hatt en samtale om dette før men begge har tenkt at dette ikke skjer. Vi har bare vært (u)heldige nå da jeg skulle få ny spiral neste mnd. Iallefall så spinner tankene rundt, isåfall hvis denne graviditeten faktisk blir en baby og jeg skal ha en til ( litt tidlig å si nå før gåtte 3 mnd) - så lurer jeg på det praktiske rundt samvær. Ville det være svært merkelig og egoistisk av meg (iforhold til babyen)- å dele ansvar med barnefar etter bare 6 uker? Annenhver uke? Hvis dere tenker det ikke er noe man bør gjøre når kan man? Føler meg så usikker oppi det hele og jeg vil ikke sitte alene med en baby ett helt år i starten heller. Jeg vil at han skal ta del ganske kjapt. Han bor i samme kommune så reisevei er ikke lang. Vil ikke høre negative svar og kritikk, trenger virkelig ikke det nå... Anonymkode: 124bf...c5d 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 4. oktober 2019 Det er oppskrift på tilknytningsvansker hos babyen om dere deler 50 % fra uke 6. Og hvordan skal dere da løse det med permisjon? Amming? Trygghet? Anonymkode: a4a5b...1cd 125
Sensi Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Det tenker jeg ikke er lurt. Kan du snakke med en helsesøster om dette? 23
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er oppskrift på tilknytningsvansker hos babyen om dere deler 50 % fra uke 6. Og hvordan skal dere da løse det med permisjon? Amming? Trygghet? Anonymkode: a4a5b...1cd Hvorfor? Dere ikke grunnen hvis barnet har en trygg og god relasjon med begge foreldre? Kan ikke far og gi det på lik linje med mor? Ser for meg at han er like trygg og kosete som meg bare uten melk i puppen. Jeg kan av helsemessige årsaker ikke amme.. Anonymkode: 124bf...c5d 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 Selvfølgelig kan du det, barnefar kommer til deg og har samvær med barnet. Jeg har også vært alene med to store og en liten, fra fødselen og til han ble tre og et halvt år. ( Been there, done that) Anonymkode: 51ed8...f5d 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg mente at du klarer deg helt fint alene, det meste av tiden. Jeg er ikke noe unikum og jeg klarte det. Var mye enklere enn da de to største var små. Anonymkode: 51ed8...f5d 2
Populært innlegg Blingblingtahei Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 4. oktober 2019 Er du villig til å være uten ditt helt nye barn i en uke annen hver uke fra babyen er 6 uker? Det kunne jeg ALDRI klart uansett om far er aldri så god omsorgsperson og det absolutt ikke er anbefalt. Må helt ærlig si at hvis du sitter med sånne tanker så burde du kanskje ikke få et barn til.. 97
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 Permisjonen løser seg. Jeg er ansatt i kommunen så jeg går eventuelt ut i normal fødselspermisjon. Barnefar driver noen firmaer og er ganske høyt oppe i sitt eget system så han har både tid og ressurser. Sånn jeg ser det ville ikke det være noe problem for han. TS Anonymkode: 124bf...c5d 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #9 Skrevet 4. oktober 2019 Håper dette er tull Anonymkode: 6e44f...56c 74
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #10 Skrevet 4. oktober 2019 Herregud... Vær så snill å les deg opp. Delt omsorg på en seks ukers gammel baby er barnemishandling. En baby har EN trygghetsperson. Rett og slett fordi det er instinkter. La ungen bo fast hos en av dere såmå den andre stikke innom noen timer noen ganger i uka. Anonymkode: 92bd6...7ab 82
Populært innlegg Blingblingtahei Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #11 Skrevet 4. oktober 2019 Ja, ser du ikke ønsker negative svar og kritikk, beklager det. Men du mener ikke at du skal sende av gårde din 6 uker gamle baby for å bo hos far en uke av gangen? Jeg må ha misforstått? 59
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #12 Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, Blingblingtahei skrev: Er du villig til å være uten ditt helt nye barn i en uke annen hver uke fra babyen er 6 uker? Det kunne jeg ALDRI klart uansett om far er aldri så god omsorgsperson og det absolutt ikke er anbefalt. Må helt ærlig si at hvis du sitter med sånne tanker så burde du kanskje ikke få et barn til.. Sorry men blir helt paff av ditt svar.. skal jeg ikke ha barn pga at jeg vil dele babytiden med far? Er d dette handler om også. Ikke bare mine følelser. Jeg tenker jo såklart på det med mor og barn at det et det mest riktige men jeg vil gjerne ha hjelp også. Ts Anonymkode: 124bf...c5d 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #13 Skrevet 4. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Dere ikke grunnen hvis barnet har en trygg og god relasjon med begge foreldre? Kan ikke far og gi det på lik linje med mor? Ser for meg at han er like trygg og kosete som meg bare uten melk i puppen. Jeg kan av helsemessige årsaker ikke amme.. Anonymkode: 124bf...c5d Det hjelper ikke. En baby vil alltid ha én tilknytningsperson som er viktigere enn alle andre. Selvsagt er far viktig, men du er viktigst. Eventuelt at far er viktigst, og så får du komme i andre rekke. Du er faktisk gal om du tenker 50/50 på et spedbarn, all tilknytningsteori viser det. Du får gi fra deg baby og la farta ansvaret mens du kommer på besøk, hvis du ikke makter ansvaret. Anonymkode: cf0af...ac7 63
Blingblingtahei Skrevet 4. oktober 2019 #14 Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sorry men blir helt paff av ditt svar.. skal jeg ikke ha barn pga at jeg vil dele babytiden med far? Er d dette handler om også. Ikke bare mine følelser. Jeg tenker jo såklart på det med mor og barn at det et det mest riktige men jeg vil gjerne ha hjelp også. Ts Anonymkode: 124bf...c5d Men far kan vel komme til deg/dere å hjelpe? 9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #15 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud... Vær så snill å les deg opp. Delt omsorg på en seks ukers gammel baby er barnemishandling. En baby har EN trygghetsperson. Rett og slett fordi det er instinkter. La ungen bo fast hos en av dere såmå den andre stikke innom noen timer noen ganger i uka. Anonymkode: 92bd6...7ab Okei. Kan jeg få en link? når ble det barnemishandling å dele omsorg? Dere var jo kjempestøttende må jeg si. Så krasse og sure. Ts Anonymkode: 124bf...c5d 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #16 Skrevet 4. oktober 2019 En baby på 6 uker har glemt deg etter en uke. De har ikke så lang hukommelse. Babyen vil føle seg utrygg når det kommer hjem igjen til deg og samme når det blir sendt til far etter en uke. Det EUFOR meg helt vilt og usannsynlig at en mor i det hele tatt kan vurdere dette at jeg tror du trollet. Anonymkode: 3b2ce...f00 106
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Populært innlegg #17 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg skjønner at dette virker surt, og det siste du vil høre nå. Greia er at det ER galt at en baby skal være borte fra deg en hel uke om gangen. Han/hun forstår ikke at dere «deler». Han/hun er ikke mentalt i stand til å forstå at du faktisk ikke er borte. Det er instinkter i sving her, og det vil faktisk være svært skadelig for barnets mentale utvikling å gjøre dette. Jeg vet ikke om noen som ville synes at dette er greit, inkludret helsesøstre og andre fagfolk. Det vil være å fraråde på det sterkeste, og det vil blinke rødt i varsellampene angående dine evner som mor. (Såpass drøyt er det! Jeg beklager!) Anonymkode: 84810...44a 73
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #18 Skrevet 4. oktober 2019 det er ikke anbefalt med 50/50 før barnet er minst 3-6 ÅR. glem 6 UKER. barnet trenger en og samme trygge base. hvis du er komfortabel med å dra fra barnet ditt så tidlig av, så bytt bolig annenhver uke, dere voksne. la ungen bo samme sted hele tida til ihvertfall 3 år. Anonymkode: 2efa9...f46 36
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #19 Skrevet 4. oktober 2019 En nyfødt baby har én trygghetsperson og det er mor. Det er instinkt, det er biologi, uansett hvor likestilte vi ønsker å være. Spedbarn er ikke i stand til å skjønne at far også er en god omsorgsperson, det eneste de klarer er å vite at de trenger mamma. Fordi det er instinkt, babyen kjenner mamma. Jeg er 100% for tilstedeværende far fra dag 1, og er helt enig i at pappa også er svært viktig for barn - men for en helt fersk baby er det faktisk bare mamma som betyr noe. Les deg opp på tilknytning og utvikling. Anonymkode: b58b0...587 42
Frøken fjong Skrevet 4. oktober 2019 #20 Skrevet 4. oktober 2019 Delt omsorg er fint på et senere tidspunkt, men ikke når barnet er baby! Hvertfall ikke spedbarn. Svært bekymringsverdig at du i det hele tatt vurderer det. 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå