Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei alle sammen. 
Har vært sammen med min kjære i rundt 8 måneder. Vi har det egentlig ganske så bra sammen. Problemet er at jeg føler at vi har så veldig lite å prate om. Flere ganger vi har dratt på byen med venner, egentlig hennes venner og jeg ser at samtalene henne har med sine venner går så ekstremt mye bedre. Er liksom mer flyt i samtalen om dere forstår?

Samme med hennes manlige venner, samtalen går så bra, mye latter og ikke noe stilhet. Nesten helt motsatt av det vi har sammen. Nå skal det også sies at jeg har aldri vært noe flink på dette med samtaler, men føler meg litt "trist, ensom" når jeg ser at samtalene med andre menn som er hennes venner går så utrolig bra. Ja, kanskje litt sjalu der og da. 
Jeg vet egentlig ikke hva jeg spør etter her, men trenger egentlig å lufte dette. Er det flere som "sliter" med å finne på noe å snakke om? 

Anonymkode: 65199...49e

Skrevet

Jeg er jente, jeg sliter også med dette dersom jeg er med en stille/rolig gutt. Eksen min var introvert, da ble jeg også stille, lite å snakke om selv om samtalen fløyt perfekt med venner og andre kjente. 

Jeg er selv midt i mellom ekstrovert og introvert, jeg trenger derfor en som er ekstrovert for at samtalene skal flyte.  

Kanskje hun er midt mellom ekstrovert og introvert, eller kanskje hun er ren introvert. Er hennes venner ekstrovert? Da har du isåfall svaret. 

Anonymkode: d2748...be9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er jente, jeg sliter også med dette dersom jeg er med en stille/rolig gutt. Eksen min var introvert, da ble jeg også stille, lite å snakke om selv om samtalen fløyt perfekt med venner og andre kjente. 

Jeg er selv midt i mellom ekstrovert og introvert, jeg trenger derfor en som er ekstrovert for at samtalene skal flyte.  

Kanskje hun er midt mellom ekstrovert og introvert, eller kanskje hun er ren introvert. Er hennes venner ekstrovert? Da har du isåfall svaret. 

Hun er ekstrovert som bare det. Jeg er egentlig i den andre enden av skalaen. Kjenner ikke hennes venner såpass at jeg vet hva dem er. Eneste jeg legger merke til at samtalen går i ett. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun er ekstrovert som bare det. Jeg er egentlig i den andre enden av skalaen. Kjenner ikke hennes venner såpass at jeg vet hva dem er. Eneste jeg legger merke til at samtalen går i ett. 

Hvis hun virkelig er en ekte ekstrovert og er engasjert i forholdet så burde egentlig samtalene skli veldig lett dersom du nogenlunde klarer å kommunisere. 

Det er bare å snakke om hva som helst. Alt fra fortid, ting som skjer her og nå, om drømmer, fremtid og generelle ting, diskutere forskjellige temaer innen det dere interesserer dere for. Du bør øve deg på både small-talk, men også på tema-prat, pluss en stor dose humor hjelper. 

Skrevet

Kanskje hun liker det faktum at dere kan nyte hverandres selskap uten å presse ut ord fra hverandre, lage fasader? For alt det du vet, så er hun kanskje sliten fordi hun må "gjøre seg til" blant venner for å virke sosial?

Bare spør henne, du får ikke et riktig svar her uansett. 

Anonymkode: 2dae9...c80

• Liker 1
Skrevet

Ikke spør henne om dette i hvert fall. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis hun virkelig er en ekte ekstrovert og er engasjert i forholdet så burde egentlig samtalene skli veldig lett dersom du nogenlunde klarer å kommunisere. 

Det er bare å snakke om hva som helst. Alt fra fortid, ting som skjer her og nå, om drømmer, fremtid og generelle ting, diskutere forskjellige temaer innen det dere interesserer dere for. Du bør øve deg på både small-talk, men også på tema-prat, pluss en stor dose humor hjelper. 

Tror du er inne på noe her. Jeg burde øve meg på dette med Small talk. Som sagt aldri vært noe god på det, men dette er vel kanskje noe man kan lære seg. 

Skrevet

Uff, så kleint. Jaja, blir spennende å se hvor fruktbart det forholdet der er. Man skal ikke "slite" med å finne noe å snakke om, det skal komme naturlig. Man skal ikke tvinge seg selv til å åpne kjeften, den skal åpnes naturlig. 

Sitter du med middagsbordet og ikke prater om "noe", så..tja..hva skal man si. Bare prat om noe da vel, fortell noe som skjedde på jobb i dag, noe du las i nyhetene og hvordan du tenker om det...jesus.

Anonymkode: 309cb...c51

Skrevet

Jeg snakker mer med venner fordi vi ikke ses så ofte. Kjæresten ser jeg hver dag og da går vi iblant tom. Men føler ikke vi alltid trenger å prate heller, liker å slappe av i hans nærvær.

Anonymkode: 4e9ae...da3

• Liker 2
Skrevet

Etter egen erfaring kommer ikke dette til å gå bra. Dere er for ulike.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakker mer med venner fordi vi ikke ses så ofte. Kjæresten ser jeg hver dag og da går vi iblant tom. Men føler ikke vi alltid trenger å prate heller, liker å slappe av i hans nærvær.

Hm, ja, dette kan jo være noe. Er ikke sånn at vi ikke prater i det hele tatt. Så ja, mulig du er inne på noe. 

• Liker 1
Skrevet

Etter min mening/erfaring har ikke dette noe med introvert eller ekstrovert å gjøre. Jeg kjenner par av flere kombinasjoner uten problemer, dog det kan nok hjelpe i 'startfasen' at i hvert fall en part er ekstrovert siden de ofte er flinkere til å ta initiativ til samtale, og rulle ting igang. 

Når du etterlyser "ting å prate om" så mener du jo egentlig en følelse av at samtalen flyter, at man er på bølgelengde, at ting er uanstrengt. Man trenger ikke så mange temaer å prate om dersom man har god kjemi. Da legger man ikke bånd på seg, og alt er et samtaleemne. Det er bare å se en episode av Seinfeld, så ser man eksempler på samtaler som handler om alt og ingenting. Introverte er like interessert i å ha god kjemi med andre mennesker som ekstroverte er, kanskje mer, ettersom de (vi) tenker kvalitet over kvantitet. 

Jeg finner det mye lettere å ha samtaler med mennesker som jeg har noe felles med - verdier og oppvekst spiller en stor rolle her. Misforstå meg rett - vi kan gjerne være uenige, og det er vi titt og ofte. Men det må være en felles plattform for at vi overhodet interesserer oss for de samme tingene, gjør de samme observasjonene og snakker samme språk.

Jeg ser to muligheter for dere; enten er dere rett og slett for forskjellige, eller så legger du for mye bånd på deg selv og har ikke nok sosial trening. 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Lostintranslation said:

Etter min mening/erfaring har ikke dette noe med introvert eller ekstrovert å gjøre. Jeg kjenner par av flere kombinasjoner uten problemer, dog det kan nok hjelpe i 'startfasen' at i hvert fall en part er ekstrovert siden de ofte er flinkere til å ta initiativ til samtale, og rulle ting igang. 

Når du etterlyser "ting å prate om" så mener du jo egentlig en følelse av at samtalen flyter, at man er på bølgelengde, at ting er uanstrengt. Man trenger ikke så mange temaer å prate om dersom man har god kjemi. Da legger man ikke bånd på seg, og alt er et samtaleemne. Det er bare å se en episode av Seinfeld, så ser man eksempler på samtaler som handler om alt og ingenting. Introverte er like interessert i å ha god kjemi med andre mennesker som ekstroverte er, kanskje mer, ettersom de (vi) tenker kvalitet over kvantitet. 

Jeg finner det mye lettere å ha samtaler med mennesker som jeg har noe felles med - verdier og oppvekst spiller en stor rolle her. Misforstå meg rett - vi kan gjerne være uenige, og det er vi titt og ofte. Men det må være en felles plattform for at vi overhodet interesserer oss for de samme tingene, gjør de samme observasjonene og snakker samme språk.

Jeg ser to muligheter for dere; enten er dere rett og slett for forskjellige, eller så legger du for mye bånd på deg selv og har ikke nok sosial trening. 

Tror nok jeg ikke har så mye sosial trening. Som nevnt tidligere, er jeg ikke veldig flink på dette med samtaler. Jeg er en ekstremt rolig person. Men dette er sikkert noe jeg kan bli bedre på. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er akkurat det. Alle har det nok sånn, når du treffer en venn går praten fordi man ikke sees hele tida. Dessuten gidder ikke folk flest å prate i ett sett. Jeg liker godt å være med kjæresten og slappe helt av og være meg selv. Uten å prate hele tida.

Og husk ts, to ekstroverte som er sammen blir fort krøll. De sliter ut hverandre. Vær deg selv du

Anonymkode: f2213...b78

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok jeg ikke har så mye sosial trening. Som nevnt tidligere, er jeg ikke veldig flink på dette med samtaler. Jeg er en ekstremt rolig person. Men dette er sikkert noe jeg kan bli bedre på. 

Hvordan er du når du er sammen med foreldrene (og søsknene) dine?

Hvis du klarer å snakke uanstrengt når du er sammen med dem, tenker jeg at du burde klare det fint med en kjæreste, og at da er det nok heller parforholdet ditt som er problemet.

Dersom du derimot er typen som er stille også når du er sammen med foreldrene dine, må du enten finne deg en kjæreste som er fornøyd med at du er stille eller øve deg på å prate noe mer. 

Anonymkode: d2311...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...